Kaufland sięga po cyfrowe narzędzia także w komunikacji wewnętrznej

O autorze
1 min czytania 2021-07-28

Okres pandemii pokazał, jak ważna dla poprawnego funkcjonowania organizacji, a także budowania silnych więzi, jest efektywna komunikacja wewnętrzna. Aby jeszcze skuteczniej, a zarazem w nowoczesny sposób dotrzeć do pracowników z bieżącymi informacjami na temat firmy, Kaufland uruchomił aplikację mobilną Kaufland Connect platformę wymiany informacji, integracji oraz specjalnych akcji dedykowanych pracownikom.


Z perspektywy pracowników komunikacja wewnętrzna w czasie pandemii powinna być przede wszystkim transparentna, zrozumiała i priorytetowa*. Firma Kaufland od lat dba o rzetelną i regularną komunikację z pracownikami. Dotychczas informacje przekazywano głównie za pomocą standardowych kanałów komunikacji, takich jak spotkania wewnętrzne, intranet, magazyn pracowniczy „Kaufland News” czy ulotki i plakaty. Nowa platforma oferuje mobilny dostęp do najświeższych materiałów na temat życia firmy, dzięki czemu bez przeszkód mogą korzystać z niej także osoby zatrudnione w sprzedaży oraz centrach logistycznych.

– Kaufland Connect stanowi rzetelne źródło informacji o naszej firmie, a także podejmowanych przez nią działaniach. W aplikacji przewidzieliśmy przestrzeń do dyskusji na bieżące tematy, zapewniając użytkownikom możliwość komentowania wszystkich opublikowanych newsów. Priorytetowo potraktowaliśmy jednocześnie aspekt integracyjny. Dzięki funkcji filtrowania i wyszukiwania każdy może łatwo znaleźć zarejestrowanych współpracowników, a następnie skontaktować się z nimi na czacie indywidulanym lub grupowym. Użytkownicy mogą również udostępniać posty w zakładce społecznościowej K-Familia, a także brać udział w akcjach specjalnych, tj. konkursy czy ankiety – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

Według danych z raportu HRM Institute blisko połowa polskich firm deklaruje, że w najbliższym czasie oprze swoją strategię employer brandingową na efektywnej komunikacji wewnętrznej**. Poza intensyfikacją działań warto jednak zadbać o odpowiednią integrację narzędzi tradycyjnych z cyfrowymi. Kaufland realizuje cele w tym obszarze wielokanałowo, dzięki czemu buduje wizerunek zaangażowanego i godnego zaufania pracodawcy, otrzymując wiele nagród z zakresu nowoczesnej polityki personalnej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

** Employer Branding w Polsce, HRM Institute, 2020.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się