TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Marketing sensoryczny w branży farmaceutycznej – NEKK wdraża nowe produkty dla APTEO

O autorze
2 min czytania 2021-07-30

Agencja pharmamarketingowa NEKK odpowiada za wdrożenie dwóch nowych produktów w portfolio uznanej, aptecznej marki – APTEO. Strategia wdrożenia zakładała skorzystanie z bogactwa marketingu sensorycznego. Do promocji preparatów walczących z zapaleniem śluzówki nosa wykorzystano przekaz pozytywny oraz marketing zmysłów – kwiaty i zapachy kwietnej łąki. To całkiem nowe podejście do komunikacji produktów tego typu.


Oxyrin Apteo Med i Xylometazolin APTEO MED to dwa nowe produkty w szerokim portfolio marki APTEO.  Bazują one na substancjach, które mają ugruntowaną pozycję na rynku i są obecne w wielu preparatach dostępnych w aptekach. Celem wdrożenia było wyróżnienie się na tle konkurencji oraz dotarcie z komunikacją do farmaceutek.

– Preparaty dostępne są w formie aerozolu oraz kropli do nosa i mają zastosowanie w zapaleniu błony śluzowej, czy alergicznym nieżycie nosa. Komunikacja innych brandów tej kategorii oparta jest zazwyczaj na ukazywaniu negatywnych konsekwencji alergii, czy przeziębienia. Uznaliśmy, że nasz przekaz oprzemy o zupełnie inne obrazy. Chcieliśmy pokazać pozytywny komunikat – szczęśliwe osoby, które mogą doświadczać pięknych, kwiatowych zapachów. Taki komunikat pozwolił nam nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale także skutecznie dotrzeć do naszej grupy docelowej, jaką były farmaceutki i farmaceuci – mówi Natalia Popławska-Misz, product manager marki APTEO.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak wyróżnić lek OTC

Wyzwaniem, z którym zmierzył się NEKK było wdrożenie leku OTC zawierającego znaną farmaceutom substancję w nowy, świeży sposób.  

– Zaproponowaliśmy projekty, które nie bazowały na „medyczności”, tylko na sensoryce. Chcieliśmy, by nowe produkty były kobiece, by przyciągały wzrok sensualną grafiką, wreszcie, by kojarzyły się z możliwością doświadczania letnich, kwietnych zapachów. Wśród działań poza atrakcyjnym Key Visualem przygotowaliśmy paczkę powitalną składającą się z ulotki, kwietnych zapachów oraz zaproszenia dla farmaceutów do wzięcia udziału w konkursie na naszej platformie edukacyjnej – Pharmpedii. Nagrodami były oczywiście kwiatowe zapachy.  Wykorzystanie marketingu zmysłów nie jest oczywiście niczym nowym, natomiast bardzo rzadko korzysta się z niego w branży pharma. Myślę, że takie nowe podejście daje agencjom reklamowym olbrzymie możliwości. Szczególnie istotne jest to w sytuacji, gdy mamy szereg produktów o niemal identycznych składach i właściwościach. Wówczas najważniejsze jest nieszablonowe myślenie – skomentowała Agnieszka Smerdka, z Działu Obsługi Klienta NEKK.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Platforma edukacyjna jako dodatkowe wzmocnienie komunikacji z farmaceutami

Po raz kolejny w komunikacji aptecznych produktów wykorzystano innowacyjną Pharmpedię. Jest to platforma stworzona przez agencję pharmamarketingową NEKK i firmę NEUCA. Zakłada ona dwa etapy edukacji: prezentacje produktowo-problemowe, które mają za zadanie dostarczyć użytkownikowi wiedzę i odpowiedzi na nurtujące go pytania oraz część konkursową, która weryfikuje zdobyte przez użytkowników informacje, i jednocześnie nagradza ich za włożony wysiłek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Pharmpedia to proste i skuteczne narzędzie dla producentów farmaceutycznych, którzy chcą dotrzeć z edukacją do konkretnych specjalistów. Przekaz merytoryczny dostosowywany jest do grup docelowych zarówno pod kątem treści, jak i formy jej opracowania. Dodatkowo zastosowanie formuły konkursowej pozwala nam na weryfikację zapamiętanych informacji, ale również gratyfikację użytkowników – mówi Agnieszka Lewandowska, młodszy kierownik współpracy z klientem z agencji pharmamarketingowej NEKK.

Na apteczne półki produkty Oxyrin Apteo Med i Xylometazolin APTEO MED trafiły w okresie wakacyjnym. To dodatkowo wpłynęło na styl komunikacji. Największe zapotrzebowanie bowiem na te preparaty przypada w okresie jesienno-zimowym. Lato natomiast pachnie intensywnie łąką, beztroską, wakacjami, czy delikatnością. Zaprojektowane przez NEKK Key Visuale obu produktów miały wskazywać na te pozytywne skojarzenie, a nie na przykre skutki kataru, które kojarzą nam się z chorobami, zimą i czerwonymi nosami.