TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Brytyjski raper i gwiazdor TikToka promuję Polskę i Piekary Śląskie w utworze „Tyskie”

O autorze
1 min czytania 2021-08-04

Po świetnym debiucie pierwszych dwóch utworów młody polski emigrant Pat znalazł się na szczycie list przebojów TikTok i Spotify Viral. Teraz raper urodzony w Piekarach Śląskich powraca z utworem „Tyskie”. W utworze muzyk opowiada o różnicach kulturowych między Polską a Wielką Brytanią i o swojej własnej polsko-angielskiej tożsamości wieloletniego emigranta. W nostalgicznym teledysku nakręconym w Piekarach Śląskich Pat ukazuje natomiast bardzo charakterystyczne elementy współczesnej „polskości”.


Przechadzając się po Piekarach Śląskich z puszką polskiego piwa w ręku, młody raper z UK pokazuje polskie blokowiska, typowy sklepik osiedlowy czy wspólne oglądanie meczu przy piwie w koszulkach polskiej reprezentacji. To w tym otoczeniu, w Piekarach Śląskich Pat spędził pierwsze siedem lat życia. Żeby zrealizować klip raper udał się tam po raz pierwszy, odkąd wraz z rodziną przeprowadził się do Wielkiej Brytanii ponad dziesięć lat temu.

– Tyskie to utwór o kulturze, który pokazuje dwie strony mojej tożsamości – polską i angielską. Chciałem napisać numer, który odda to, jak się czułem w momencie pisania. To piosenka o głębokim myśleniu i wspominaniu przeszłości oraz patrzeniu w przyszłość. „Na ławeczce Tyskie piję” to tekst, który przedstawia polski stosunek do życia i jest o zagłębieniu się w swoje myśli, kontemplacji otoczenia i traktowaniu życia jako podróży mówi Pat o utworze.

– Chciałem wykorzystać tę piosenkę jako sposób na edukowanie ludzi o różnicach w życiu i kulturze między Polską a Wielką Brytanią, ponieważ czuję, że istnieje wiele nieporozumień na temat tego, jak wygląda życie w Polsce i czuję, że dzięki tej piosence ludzie mogą naprawdę uzyskać wgląd w moją podróż i poczuć, jak to było podjąć ryzyko przeprowadzkikontynuuje Pat.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pat pracuje nad swoją debiutancką EP-ką, która ma ukazać się jeszcze w tym roku. 

O nowym singlu rapera napisały już brytyjskie media m.in.: TotalEntertainment, TheStumbleUpon. Pat był już opisywany przez Clash, Wonderland, Notion, Music Week, The Stumbled Upon, Far Out Magazine i nie tylko, jest bardzo popularny na TikToku, jego filmy zyskują setki tysięcy wyświetleń, angażując w sposób, z jakim niewiele gwiazd popu może się równać. Na platformie ma obecnie ponad 1,3 miliona obserwujących.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się