TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Zrównoważony asortyment i tekstylia barwione wodooszczędną metodą dope-dyed w ofercie Kaufland

O autorze
1 min czytania 2021-08-06

Szacuje się, że globalny przemysł tekstylny w skali roku pochłania blisko 93 miliardy metrów sześciennych wody, a do produkcji zaledwie jednego bawełnianego t-shirtu potrzeba jej aż 2700 l[1]. Mając na uwadze ochronę zasobów naturalnych, Kaufland sięga po nowe rozwiązania technologiczne, dzięki którym asortyment tekstyliów marek własnych jest wytwarzany w sposób bardziej zrównoważony. Sieć wprowadziła do oferty bieliznę z tkanin barwionych wodooszczędną metodą dope-dyed.


W technologii dope-dyed barwienie odbywa się na etapie przędzenia, w czasie którego polimer jest stapiany z granulkami barwnika. W porównaniu z klasycznymi technikami barwienia pozwala to w znacznym stopniu ograniczyć zużycie wody, a także zminimalizować pobór energii oraz emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Poza korzyściami dla środowiska oraz klimatu metoda dope-dyed oferuje nieprzeciętną trwałość barw. Poszczególne włókna są wybarwiane w całości, dzięki czemu kolory tkanin pozostają intensywne, nawet po wielokrotnym praniu.

– Jednym z priorytetów sieci Kaufland jest oferowanie klientom produktów wytworzonych z poszanowaniem środowiska naturalnego. Nawet 75% konsumentów deklaruje, że zrównoważony rozwój jest dla nich ważny, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby regularnie zwiększać dostępność artykułów umożliwiających odpowiedzialne zakupy[1]. Wprowadziliśmy do oferty kolekcję bielizny marki Oyanda wyprodukowanej z tkanin barwionych wodooszczędną techniką dope-dyed. W naszych sklepach dostępna jest również odzież z certyfikatem Global Organic Textile Standard, który potwierdza ekologiczny oraz naturalny skład – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej z Kaufland Polska.

Kaufland w 2015 r. podpisał zobowiązanie Detox Commitment, zgodnie z którym dąży do przyjaznego dla środowiska stosowania chemikaliów w produkcji marek własnych. W tym celu sieć wspólnie z partnerami pracuje nad dopasowaniem wymagań jakościowych produktów, rozszerzeniem standardów środowiskowych w łańcuchu dostaw oraz przeprowadzeniem szkoleń dla personelu, dzięki czemu produkcja tekstyliów i butów będzie bardziej zrównoważona.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zrównoważony asortyment i tekstylia barwione wodooszczędną metodą dope-dyed w ofercie Kaufland

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się