Efekt ROPO dla marek z branży farmaceutycznej - infografika

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Efekt ROPO dla marek z branży farmaceutycznej - infografika

Agencja 6ix WoMM & Social Media przygotowała infografikę przedstawiającą wpływ efektu ROPO na decyzje zakupowe klientów marek z branży farmaceutycznej.

Wg badań przeprowadzonych przez The Nielsen Company opinie osób, które znamy oraz opinie konsumentów publikowane w sieci cieszą się najwyższym zaufaniem – odpowiednio 90% i 70%. Pacjenci coraz częściej poszukują opinii na temat leków na serwisach i forach internetowych, i na tej podstawie podejmują decyzje zakupowe.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Zjawisko to, zwane potocznie w farmacji „Dr Google” prowadzi do występowania silnego Efektu ROPO – oznacza to, że po zapoznaniu się z wyszukanymi w sieci informacjami na temat leków pacjenci decydują, który lek będzie dla nich najlepszy i o ten właśnie lek proszą lekarza lub farmaceutę. W tym przypadku Efekt ROPO ma bezpośredni wpływ poziom sprzedaży wielu marek z branży farmaceutycznej.

Agencja 6ix WoMM & Social Media przeanalizowała wybrane aspekty tego zjawiska opierając swoje badania na przykładzie dwóch popularnych marek tabletek antykoncepcyjnych – Cilest i Yasminelle.

W rezultacie powstała infografika odpowiadająca m.in. na pytania:

  • Gdzie internauci poszukują informacji na temat leków przed dokonaniem zakupu
  • Jakie informacje na temat leków są najczęściej poszukiwane prze internautów
  • Gdzie internauci najczęściej dyskutują na temat leków
  • Do ilu potencjalnych klientów można dotrzeć wykorzystując narzędzia WoMM

Według badań przeprowadzonych przez IAB Europe we współpracy z TNS i Google, nawet do 50% polskich konsumentów przed dokonaniem zakupu produktu w sklepie offline poszukuje informacji na jego temat w sieci. Zjawisko to nazywane Efektem ROPO (Research Online, Purchase Offline) jest szczególnie silne m.in. w takich kategoriach produktowych i branżach jak motoryzacja, farmacja, turystyka, sprzęt RTV/AGD, czy też telefonia komórkowa. Występowanie Efektu ROPO dla wielu marek wiąże się z bardzo poważnymi konsekwencjami biznesowymi istotnie wpływając na poziom sprzedaży. Dlatego też niezwykle ważne jest budowanie strategii działań online uwzględniających wykorzystanie efektu ROPO, zanim zrobi to nasza konkurencja. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij