Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Bruce Willis w roli rosyjskiego agenta specjalnego to zasługa techniki deepfake

Bruce Willis w roli rosyjskiego agenta specjalnego to zasługa techniki deepfake
Do udziału w reklamach rosyjskiej telefonii komórkowej zaproszono Bruce’a Willisa, którego rola polegała jedynie na... wyrażeniu zgody na wykorzystanie jego wizerunku. W reklamie widzimy – dla niektórych śmieszny, dla innych przerażający – udział technologii deepfake, zamiast prawdziwego aktora.
O autorze
1 min czytania 2021-08-18

Nowa seria reklam rosyjskiego operatora komórkowego MegaFon, która powstała przy współpracy agencji Instinct i reżysera Ilyi Naishuller, utrzymana jest w klimacie filmu akcji. Każdy spot imituje odcinek serialu „Partnerzy” opowiadającego krótką historię, jednocześnie promując usługi MegaFon.

zdj: sostav.ru

Do udziału w najnowszej reklamie zaproszono komika Azamata Musagaliyeva i amerykańskiego aktora Bruce’a Willisa. Jak powiedział Wasilij Bolszakow, dyrektor ds. komunikacji marki i marketingu w MegaFon: „O dziwo dyskusja z aktorem o współpracy przebiegła szybko i owocnie”. W reklamie widzimy hollywoodzkiego gwiazdora w roli doświadczonego agenta – lakonicznego i surowego mężczyzny, który ma ucieleśniać ideę niezawodności i uczciwości.

Okazuje się, że w spocie nie widzimy jednak samego Willisa, ale efekt wykorzystania najnowocześniejszych technologii obróbki obrazu. Inżynierowie studia Deepcake, korzystając z dużej liczby zdjęć i nagrań aktora, stworzyli sztuczny obraz postaci Willisa.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wykorzystując technikę obróbki obrazu deepfake, opartą na algorytmach sieci neuronowych analizujących 34 tysiące jednostek treści, system był w stanie stworzyć replikę twarzy aktora.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

MegaFon otwarcie deklaruje zastosowanie nowoczesnych technologii. Zdaniem firmy nie jest to wprowadzanie widzów w błąd, ale wykorzystywanie tego, co najlepsze z nowoczesnych technologii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Zdaliśmy sobie sprawę, że możemy dostarczać wysokiej jakości treści, nie stając się zakładnikami pandemicznych ograniczeń ruchu na całym świecie. Wykorzystanie technologii pozwala nagrywać materiały szybciej i jest tańsze niż ściąganie celebrytów na plan – powiedział Wasilij Bolszakow, dyrektor ds. komunikacji marki i marketingu w MegaFon. Sam etap generowania obrazu twarzy aktora trwał miesiąc, a produkcja kolejnych odcinków ma zajmować ekipie filmowej nie więcej niż trzy tygodnie.

Ze strony odbiorców pojawiły się już głosy, że Willis w reklamie wygląda znacznie młodziej niż 66-latek w rzeczywistości. Okazuje się, że drobne odmłodzenie aktora także było zamierzonym efektem twórców reklamy.

– Uważamy, że ponowne zobaczenie Bruce’a z czasów „Szklanej pułapki” i „Piątego elementu” w nowej roli to wielka szansa dla nas wszystkich – podsumowuje Wasilij Bolszakow.