TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Biedronka wprowadza oznakowanie produktów systemem Nutri-Score

O autorze
1 min czytania 2021-08-19

Biedronka zaczęła oznaczać produkty systemem Nutri-Score, czyli opartą na naukowych dowodach skalą oznaczania żywności. Pomoże ona klientom w podejmowaniu świadomych wyborów żywieniowych. Pierwszą marką własną sieci oznaczoną skalą Nutri-Score jest Vital Fresh, a pierwszym artykułem owocowe smoothie. z marchewką, ananasem, brzoskwinią i pomarańczą. Do końca roku oznaczonych produktów będzie w Biedronce ponad 60.

 

Nutri-Score to system znakowania żywności umieszczony na opakowaniu w postaci prostego kodu składającego się z pięciu liter od A do E, którym odpowiadają kolory od ciemnozielonego do czerwonego. A określa produkty o wyższej jakości odżywczej, zaś E – te produkty, które należy spożywać rzadziej lub w mniejsze ilości.

Obliczenia opierają się na bilansowaniu zawartości składników korzystnych (błonnik, białko, warzywa, owoce, strączki, orzechy, wybrane oleje i oliwa z oliwek) oraz tych, które w diecie należy ograniczać (cukry, kwasy tłuszczowe nasycone, sód pochodzący z soli oraz wartość energetyczna). Dla przykładu: Smoothie Vital Fresh marchewka, ananas, brzoskwinia, pomarańcza 750 ml posiada klasyfikację B. Krakersy solone Top 175 g – klasyfikację D.

System oparty jest na ugruntowanych, naukowych dowodach. Wspierają go środowiska naukowe i konsumenckie. Celem wprowadzenia Nutri-Score do sieci Biedronka jest ułatwienie klientom podejmowania świadomych wyborów już przy półce sklepowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zależy nam na tym, by klienci łatwo mogli interpretować informacje umieszczone na etykiecie i porównywać produkty. Jest to szczególne istotne w profilaktyce chorób dietozależnych. Dlatego zdecydowaliśmy się na wybór uznanego systemu Nutri-Score, coraz powszechniej używanego w Europie. W ciągu najbliższych miesięcy będziemy wprowadzać Nutri-Score na etykiety kolejnych produktów marek własnych naszej sieci – mówi Katarzyna Zgieb, starszy menedżer ds. żywienia i rozwoju jakości w sieci Biedronka

60 oznaczeń do końca roku

Inicjatywa sieci wpisuje się w unijną strategię „Od pola do stołu”, która zakłada zapewnienie Europejczykom zdrowej, przystępnej cenowo i zrównoważonej żywności.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do końca roku sieć planuje wprowadzić do sprzedaży ponad 60 wybranych produktów oznakowanych Nutri-Score. Będą wśród nich m.in. różne rodzaje serów, twarogi, przetwory warzywno-owocowe, napoje, w tym m.in.: cola, słone przekąski, płatki śniadaniowe i wiele innych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej informacji o skali Nutri-Score można znaleźć na TEJ STRONIE.