TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Facebook i Międzynarodowy Komitet Paraolimpijski wspierają globalną kampanię na rzecz osób z niepełnosprawnościami #WeThe15

O autorze
2 min czytania 2021-08-23

Facebook nawiązał współpracę z Międzynarodowym Komitetem Paraolimpijskim, aby wesprzeć #WeThe15, globalny ruch na rzecz praw człowieka, reprezentujący 1,2 miliarda osób z niepełnosprawnością, które stanowią 15% światowej populacji. Z tej okazji stworzono serię filmów pokazujących pozytywny wpływ sportu na życie osób z niepełnosprawnością, w czterech społecznościach z różnych części świata.

Czteroczęściowa seria filmów prezentuje życie lokalnych społeczności z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Nowej Zelandii i Brazylii oraz pokazuje, w jaki sposób Facebook umożliwił ich członkom nawiązywanie kontaktów i rozwijanie pasji, dając w ten sposób realny wpływ na otaczającą ich rzeczywistość. Takich inicjatyw nie brakuje także w Polsce – na przykład Amp Futbol Polska to organizacja zrzeszająca piłkarzy po amputacjach, organizująca drużyny, zgrupowania i turnieje, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

W jednym z odcinków pojawią się The Derby Wheelblazers, brytyjski zespół koszykówki na wózkach. Drużyna ogrywa ważną rolę w lokalnej społeczności i zaprasza do swojego środowiska ludzi o różnych umiejętnościach, w tym zawodników bez niepełnosprawności. Kolejnymi grupami pojawiającymi się w odcinkach serii są: Associação Bola pra Frente Esportes Adaptados, drużyna piłkarska w Sao Paulo dla zawodników z niepełnosprawnościami, zrzeszająca osoby po amputacjach; Te Arawa Swimming Club, inkluzywny klub w Rotorurze, prowadzony przez lokalną społeczność, która wierzy, że pływanie powinno być dostępne dla wszystkich; oraz Surf for All z Nowego Jorku, organizacja non-profit, której celem jest zachęcenie ludzi ze wszystkich środowisk do czerpania radości z surfowania.

Seria filmów została wyprodukowana przez Facebooka we współpracy z IPC (Międzynarodowym Komitetem Paraolimpijskim) w ramach wsparcia kampanii #WeThe15.

– Wierzymy, że zmiana zaczyna się od sportu. IPC chce powstrzymać dyskryminację osób z niepełnosprawnościami na świecie i sprawić, aby były aktywnymi, widocznymi i zaangażowanymi członkami globalnego społeczeństwa. W trakcie kampanii WeThe15 mamy nadzieję zaprezentować siłę z jaką sport może zmieniać postawy, poprawiać dostępność i zwiększać możliwości osób z niepełnosprawnościami z całego świata. Seria filmów stworzona we współpracy z Facebookiem pokazuje, jaką rolę technologia i sport mogą odegrać w pomaganiu ludziom i zbliżaniu ich do siebie – powiedział Craig Spence, dyrektor ds. marki i komunikacji w IPC

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jako globalna społeczność musimy zjednoczyć się, by wspierać marginalizowane społeczności, takie jak osoby z niepełnosprawnościami, które stanowią aż 15% światowej populacji. Dlatego też wspieramy akcję #WeThe15 poprzez tę serię filmów. Seria pokazuje rolę jaką Facebook odgrywa w rozwoju społeczności, a także wpływ, jaki mogą one wywierać w realnym świecie – powiedział Peter Hutton, dyrektor ds. partnerstw sportowych Facebooka.

Odcinki serii dotyczące kolejnych społeczności będzie można obejrzeć na stronie www.facebook.com/facebookappPolska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się