Ruszyła najnowsza kampania edukacyjna polskiej marki okularów MUSCAT

MUSCAT we współpracy z Tatą Optometrystą rusza z kampanią, w której edukuje Polaków w zakresie zaburzeń widzenia i profilaktyki badania wzroku. Marka zachęca do regularnych badań wzroku oraz buduje pozytywny przekaz wokół noszenia okularów, zwłaszcza w okresie dorastania.
O autorze
1 min czytania 2021-09-03

Akcja Back to School ma na celu uświadomienie, jak ważne są regularne badania wzroku i odczarowanie negatywnych emocji związanych z noszeniem okularów korekcyjnych w okresie dorastania. Marka zwraca również uwagę na wpływ pandemii na nasze widzenie – występowanie objawów cyfrowego zmęczenia wzroku oraz rozwoju krótkowzroczności.

Kampania w jednej części skupia się na budowaniu świadomości funkcji i zdrowia oczu, a w drugiej na edukowaniu o cyfrowym zmęczeniu wzroku. Marka zaprosiła do współpracy Szymona Zielonkę – doktora nauk o zdrowiu, autora bloga i aplikacji do ćwiczeń wzrokowych, znanego jako Tata Optometrysta. To jeden z nielicznych specjalistów w Polsce, który zajmuje się problemami ze wzrokiem w kontekście nauki i rozwoju dzieci. W ramach kampanii powstał ebook, przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych tematyką wzroku, a w szczególności okularników w wieku dojrzewania, dzieci i ich rodziców.

„10 podróży do świata wzroku” to wyjątkowy przewodnik, który w przystępny sposób przekazuje wiedzę o zaburzeniach widzenia i ich objawach, a także powodach ich występowania. Autorzy publikacji nie ograniczyli się jednak tylko do treści naukowych. W ebooku poruszana jest także tematyka o wymiarze społecznym. Wpływ zeza na postrzeganie przez otoczenie, problemy z nauką wynikające z nierozpoznanego zaburzenia wzroku, zbyt wolny rozwój dziecka względem rówieśników – to zagadnienia, które pokazują, że jakość widzenia oddziałuje na szanse społeczne, proces dojrzewania i kształtowania osobowości.

Właśnie dlatego, w ramach kampanii, marka stawia na budowanie pozytywnego przekazu wokół noszenia okularów. Akcję promuje hasłem #fromgeektochic, które ma na celu odczarować stworzony przez popkulturę podział na nerdów i cool kids. MUSCAT zachęca do wychodzenia poza ramki: łamania stereotypów, zabawy stylem i budowania swojego wizerunku na przekór społecznym oczekiwaniom.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania Back to School ma na celu również edukację Polaków w zakresie objawów cyfrowego zmęczenia wzroku oraz promocję okularów Blue Block, przeznaczonych do pracy przy komputerze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W dobie pandemii, spędzamy coraz więcej czasu przed ekranami urządzeń cyfrowych, co nie tylko sprzyja rozwojowi krótkowzroczności, ale również wpływa niekorzystnie na nasz wzrok, powodując szereg dolegliwości: bolesność i zaczerwienienie oczu, wrażliwość na światło, zaburzenia widzenia a także objawy uogólnione – problemy z koncentracją i zaburzenia snu. Szacuje się, że nawet 50% osób korzystających z urządzeń elektronicznych, cierpi na cyfrowe zmęczenie wzroku, zwane również syndromem komputerowego widzenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach kampanii firma MUSCAT zaprasza studentów i uczniów powyżej 18. roku życia na bezpłatne badania wzroku do showroomów w całej Polsce.