Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie w pandemii – wyniki badania Facebooka „State of Small Business”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Polskie firmy coraz lepiej radzą sobie w pandemii – wyniki badania Facebooka „State of Small Business”

Z raportu „State of Small Business” wynika, że polskie małe i średnie przedsiębiorstwa radzą sobie lepiej niż większość firm na świecie. Globalnie rośnie odsetek MŚP korzystających z narzędzi cyfrowych, a większość z nich deklaruje, że z nich nie zrezygnuje po ustaniu pandemii.

Trwająca od półtora roku pandemia odciska silne piętno na gospodarkach, jednak polskie przedsiębiorstwa radzą sobie lepiej niż większość firm na świecie. To kluczowy wniosek, jaki płynie z raportu „State of Small Business” opublikowanego właśnie przez Facebooka. W zrealizowanym w lipcu i sierpniu badaniu, 92 proc. ankietowanych na Facebooku firm zadeklarowało, że nadal prowadzi działalność. To wyraźnie więcej niż średnia światowa wynosząca 82 proc, a także o 8 punktów procentowych więcej niż w poprzednim badaniu zrealizowanym w lutym, w szczycie obostrzeń pandemicznych. Polskie przedsiębiorstwa również rzadziej decydowały się na redukcję zatrudnienia w związku z pandemią. Taką konieczność zadeklarowało 19 proc. firm, podczas gdy średnia światowa to aż 36 proc.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W raporcie daje się także zauważyć z jednej strony poprawę wyników w stosunku do poprzedniej edycji, a z drugiej rosnące zmęczenie pandemią i niepewność odnośnie do przyszłości. 29% polskich przedsiębiorców zaobserwowało zwiększenie obrotów (+12 p.p. w stosunku do badania z lutego) w ostatnich miesiącach, ale jednocześnie 23 proc. ankietowanych przedsiębiorstw (+10 p.p.) spodziewa się problemów z płynnością finansową, a 44 proc. wyraża obawę o popyt na towary i usługi w nadchodzącym okresie (+8 p.p.). Ogółem w Polsce 52 proc. pytanych ma pewność, że ich firma przetrwa kolejne 12 miesięcy. To nieco więcej niż średnia światowa wynosząca 48 proc.

– Już do 88 proc. wzrósł odsetek małych i średnich przedsiębiorstw wykorzystujące narzędzia cyfrowe do reklamy, sprzedaży, kontaktu z klientami, a także analizy swoich wyników czy nawet rekrutowania pracowników. Jednocześnie z raportu jasno wynika, że firmy wykorzystujące do sprzedaży narzędzia cyfrowe lepiej radzą sobie w czasie pandemii, dlatego nie dziwi, że 53 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że ich ucyfrowienie nie zmieni się po zakończeniu pandemii i ustaniu obostrzeń –mówi  Robert Bednarski, Dyrektor na region Europy Środkowo-Wschodniej w Facebooku.

W Polsce 36 proc. ankietowanych firm zadeklarowało, że co najmniej 1/4 sprzedaży zawdzięczają narzędziom cyfrowym. To mniej niż średnia światowa, która w ostatnim badaniu wynosi 46 proc.

Ostatnia edycja badania State of Small Business została zrealizowana w lipcu i sierpniu 2021 roku, w 30 krajach, na grupie 35 tysięcy osób kierujących małymi i średnimi firmami. Jest kontynuacją badania rozpoczętego w maju 2020 roku, które ma na celu zrozumienie wyzwań i potrzeb przedsiębiorców w czasie pandemii COVID-19.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij