Podsumowanie wyników programu „Trzeźwo myślę” Carlsberg Polska

Za nami 5. edycja ogólnopolskiego programu „Trzeźwo myślę” edukującego nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Tego lata firma Carlsberg Polska promowała przykłady zachowań świadczących o dojrzałym podejściu do alkoholu.
O autorze
1 min czytania 2021-09-27

Rozsądek na rysunkach

Nowoczesne rysunki Marty Frej – ambasadorki tegorocznej odsłony programu – opatrzone trafnymi komentarzami ilustrowały sytuacje zaczerpnięte z życia codziennego, które wymagają zachowania „trzeźwego” myślenia i podejmowania odpowiedzialnych decyzji. Dojrzałe podejścia do spożywania alkoholu oznacza m.in. rezygnację z jego konsumpcji przez kobiety w ciąży, kierowców, czy opiekunów nieletnich. Na dorosłych spoczywa także odpowiedzialność za swoich partnerów i przyjaciół oraz edukacja najmłodszych dot. konsumpcji alkoholu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Trzeźwość na rowerze

Ważnym tematem, który również punktowała tegoroczna edycja „Trzeźwo myślę” była trzeźwość rowerzystów. Jak wskazało badanie opinii publicznejaż 25% respondentów w ostatnim roku jeździło rowerem po spożyciu alkoholu. Tymczasem jazda na rowerze w stanie nietrzeźwości jest bardzo niebezpieczna. Alkohol obniża koncentrację i równowagę oraz wydłuża czas reakcji o czym przypominała druga ambasadorka, organizatorka wypraw rowerowych – Agnieszka Jędrzejek.

Obowiązkowa abstynencja w ciąży

Główne przekazy tegorocznej kampanii, to:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • w ciąży nie piję;
  • nigdy nie jeżdżę po alkoholu;
  • alkohol jest tylko dla osób pełnoletnich;
  • opiekując się nieletnimi nie piję.

– Cieszymy się, że nasze działania wywołały wiele komentarzy i dyskusji w mediach społecznościowych, zwłaszcza temat alkoholu spożywanego przez kobiety w ciąży. Jak pokazało badanie*, wciąż żywych jest wiele mitów dotyczących spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży. Dyskusja rodzi świadomość i wiedzę, a przekaz jest jasny – nie ma bezpiecznej ilości alkoholu dla kobiet w ciąży – komentuje Małgorzata Janikowska, koordynator programu „Trzeźwo myślę” z ramienia Carlsberg Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Edukacja przede wszystkim

Działania w ramach 5. edycji „Trzeźwo myślę”, które obejmowały m.in. kolekcję rysunków autorstwa Marty Frej,  badanie opinii publicznej sprawdzające wiedzę i zachowania Polaków związane z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu, infografiki podsumowujące wyniki badania oraz publikacje poradnikowe np. dot. bezpiecznych podróży na rowerze dotarły do ponad 3 milionów odbiorców. Działania w Internecie zaangażowały wiele osób np. publikacje rysunków na profilach społecznościowych ambasadorki Marty Frej, uzyskały ponad tysiąc komentarzy.

– Zależało nam aby mówić o odpowiedzialnej konsumpcji przystępnie, bez moralizatorstwa, w atrakcyjny sposób, dając dobry przykład i budując systematycznie kulturę odpowiedzialnego podejścia do alkoholu, a nie strasząc. Po komentarzach wydaje się nam, że się to udało – dodaje Małgorzata Janikowska.

Program „Trzeźwo myślę” wspiera realizację jednej z czterech ambicji strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, czyli ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Więcej informacji o programie „Trzeźwo myślę” dostępnych jest na carlsbergpolska.pl.

* Badanie opinii publicznej OMNIBUS przeprowadzone w maju 2021 r. przez firmę Biostat, na reprezentatywnej próbie badawczej 1000 osób metodą CAWI, na zlecenie Carlsberg Polska.