Kaufland oznacza produkty „Często Dobre Dłużej”, zachęcając klientów do niemarnowania żywności

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Kaufland oznacza produkty „Często Dobre Dłużej”, zachęcając klientów do niemarnowania żywności

29 września po raz drugi w historii obchodzimy Międzynarodowy Dzień Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności ustanowiony przez ONZ. W Polsce co roku wyrzuca się ok. 4,8 mln ton jedzenia, gdzie aż 60% pochodzi z gospodarstw domowych [1]. W ograniczeniu skali tego problemu dużą rolę odgrywa edukacja i proste wskazówki, które każdy z nas może wcielić w codzienne życie. Ten właśnie cel przyświeca sieci Kaufland, która nie tylko wystartowała z kampanią pod hasłem: „Marnowanie? Nie mam w planie!”, ale także jako jedyna w Polsce zdecydowała się wprowadzić specjalne oznaczenie na opakowaniach produktów marek własnych.


Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Sprawdź zanim wyrzucisz

Jak wynika z raportu Federacji Polskich Banków Żywności, aż 64% dorosłych nie wie, co tak naprawdę oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych[2]. Wielu konsumentów nie potrafi wskazać różnicy pomiędzy datą minimalnej trwałości („najlepiej spożyć przed”) a terminem przydatności do spożycia („należy spożyć do”). Aby to ułatwić, Kaufland, jako partner kampanii Too Good To Go „Często Dobre Dłużej”, wprowadza specjalne oznaczenie na opakowaniach produktów marek własnych. Piktogramy opatrzone hasłami: „Popatrz, Powąchaj, Posmakuj” mają przypominać konsumentom, że dany produkt może być dobry po upływie terminu przydatności do spożycia, co sprawdzimy w prosty sposób za pomocą różnych zmysłów. Oznaczenia znajdują się już na opakowaniach kaszy bulgur i kuskus marki K-Classic i będą pojawiać się sukcesywnie na kolejnych produktach, w tym makaronach czy płatkach. Kaufland jest pierwszą i jak na razie jedyną siecią handlową w Polsce, która zdecydowała się na taki krok.

Marnowanie? Nie mam w planie!

Jedną z przyczyn marnowania jedzenia jest także brak racjonalnego planowania zakupów. Kaufland zwraca uwagę na ten aspekt w kampanii pod nazwą „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Za pomocą różnych nośników w sklepach sieć podkreśla, że przemyślana lista zakupów, regularne porządki w lodówce i wykorzystywanie w pierwszej kolejności artykułów, które mamy w swoich domach, to proste patenty na mądre wykorzystywanie jedzenia.

1 października (środa) o godz. 12:00 Kaufland organizuje także live kulinarny z Janem Kuroniem, który pokaże, co można przyrządzić z resztek jedzenia. Słynny kucharz ugotuje danie z produktów, które najczęściej marnujemy w kuchni, tzn. z ziemniaków, pieczywa, warzyw czy wędlin. Aby obejrzeć transmisję, wystarczy wejść na instagramowy profil Kauflandu.

Partnerami kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!” są organizacje pożytku publicznego, którym Kaufland przekazuje nadwyżki żywności, tzn. Federacja Polskich Banków Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta.


Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij