TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Coca-Cola przedstawia nową globalną platformę komunikacji

Marka wprowadza swoją nową globalną platformę Real Magic i ujawnia Hug, nową wizję ikonicznego logo Coca-Cola. W ramach platformy prezentuje pierwszą kampanię – One Coke Away From Each Other, w Polsce tłumaczoną jako „Coca-Cola zbliża nas do siebie”.
O autorze
3 min czytania 2021-09-30

Coca-Cola zaprezentowała nową globalną filozofię marki i platformę Real Magic (Prawdziwa Magia), zachęcającą wszystkich do zwrócenia uwagi na to, co w każdym z nas, ludzi jest prawdziwie magiczne.

Dotychczasowa obietnica marki – każdego dnia jednoczyć ludzi i podnosić ich na duchu – wciąż pozostaje aktualna. Co więcej, jeszcze lepiej dopasowuje się do świata, w którym dzisiaj żyjemy. Real Magic została zbudowana na bazie naszych doświadczeń z minionego półtora roku pandemii. Platforma uwzględnia sprzeczności, z którymi mierzą się nowe pokolenia, poszukując harmonii i więzi z innymi ludźmi w wirtualnym i podzielonym świecie. Marka Coca-Cola wierzy, że magię możemy odnaleźć tuż obok, gdy spotykamy się z innymi ludźmi, w nieoczekiwanych chwilach, które przemieniają codzienność w coś nadzwyczajnego.

– Coca-Cola to marka definiowana przez dychotomie: skromna, ale legendarna; autentyczna, ale tajemnicza; prawdziwa, ale magiczna. Filozofia Real Magic opiera się na przekonaniu, że dycho­tomie mogą sprawić, by świat stał się ciekawszy – pełen niezwykłych ludzi, nieoczekiwanych możliwości i cudownych chwil. Jednocześnie filozofia ta opisuje sedno: Coca-Cola i jej smak to niemożliwy do opisania, jedyny w swoim rodzaju dotyk prawdziwej magii – podkreślił Manolo Arroyo, dyrektor ds. marketingu w The Coca-Cola Company.

Real Magic, pierwsza od 2016 roku nowa globalna platforma marki Coca-Cola[1], jest wdra­żana równolegle z odświeżoną identyfikacją wizualną, w tym nową wizją logotypu Coca-Cola, który będzie pojawiać się we wszystkich działaniach marketingowych. Logo Hug (Przytulenie), zainspirowane tym, jak wygląda znak towarowy na opakowaniach Coca-Cola, przesuwa jego zaokrąglony kształt ku górze na etykietach butelek i puszek – w taki sposób, by stworzyć wizualny podpis, który obejmie i utrwali magiczne momenty we wszystkich przekazach związanych z marką.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach nowej platformy Coca-Cola współpracuje z artystami, fotografami i ilustratorami, którzy poprzez odpowiednie ujęcie logo Hug tchną życie w koncepcję Real Magic. Dzięki własnemu, oryginalnemu spojrzeniu rozbudzą chwile codziennej magii w sposób inkluzywny i wspólnotowy, a zara­zem indywidualny i ekspresyjny. Za projektowanie graficzne odpowiadają m.in. Wieden+Kennedy London, KnownUnknown i Kenyon Weston.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Real Magic to nie tylko slogan lub jednorazowa kampania. To długofalowa filozofia marki, która będzie kreować komunikację związaną ze znakiem towarowym Coca-Cola oraz wyznaczać jej kierunek – mówi Manolo Arroyo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Real Magic towarzyszy nowa kampania One Coke Away From Each Other. Polskie hasło kampanii brzmi „Coca-Cola zbliża nas do siebie”. Ta metafora odwołuje się do przekonania, że to, co nas jedno­czy, jest silniejsze niż to, co nas dzieli, a bycie człowiekiem to nasze najważniejsze wspólne doświadczenie.

W filmie, który miał premierę online 27 września, pada pytanie, czy Coca-Cola jako symbol wspólnoty byłaby w stanie połączyć światy – z definicji rozdzielone – w taki sposób, by stworzyć Prawdziwą Magię. W filmie występują m.in.: DJ Alan Walker oraz Aerial Powers, należący do Team Liquid i Average Jonas.

W celu stworzenia kampanii „Coca-Cola zbliża nas do siebie” marka nawiązała współpracę z agencją reklamową BETC Worldwide, reżyserem filmowym Danielem Wolfem oraz z partnerem produkcyjnym specjalizującym się w grach wideo i CGI, firmą Mathematic.

Kampania obejmuje także realizacje cyfrowe w mediach społecznościowych i reklamę zewnętrzną. Już 11 października na wybranych rynkach[2]. Coca-Cola uruchomi polowanie na kody, Jego uczestnicy będą mogli wygrać nagrody, w tym sesje gamingowe z popularnymi graczami. W filmie promującym nową kampanię ukryto 25 kodów. Dzięki współpracy z Brand Partnership Studio, odpowiedzialnym za partnerstwo z innymi markami oddziałem Twitcha – interaktywnej platformy streamingowej, twórcy gier podczas transmisji na żywo na swoich kanałach na Twitchu odblokują wraz widzami kolejne 10 kodów. W krajach uczestniczących w tej kam­panii Coca-Cola przyzna nagrody konsumentom, którzy znajdą ukryte kody i wprowadzą je na podstronie internetowej Coca-Cola. W ramach loterii zwycięzcy staną przed szansą wygrania nagrody w postaci udziału w jednej z największych w historii puli punktów Bits, wirtualnego zasobu służącego do okazywania wsparcia streamerom na Twitchu.

– Przy pomocy platformy Real Magic chcemy angażować ludzi w zupełnie nowy sposób, polegający na gromadzeniu unikalnych doświadczeń. Kampania „Coca-Cola zbliża nas do siebie” została stworzona dla społeczności i wraz ze społecznością, która ma zupełnie nowe oczekiwania. Pracując nad nią, nawiązaliśmy współpracę z najlepszymi twórcami, z Twitchem i z innymi podmiotami. Chcemy odnaleźć swoje miejsce w rzeczywistości, jakiej nie znaliśmy wcześniej. To niezwykle pasjonujące! – dodaje Manolo Arroyo.

[1] Poprzednia platforma to Taste The Feeling.

[2] Na Polskim rynku nie odbędzie się polowanie na kody.