LEGO reklamuje zestawy dla dorosłych tam, gdzie młodsi fani pewnie nie trafią

Dlaczego marka LEGO reklamuje swoje zabawki w... Telegazecie? Żeby reklam tych nie zobaczyły przypadkiem dzieci i młodzież. Bo tym razem chodzi o bardzo specyficzne zestawy klocków: te dla dorosłych.
O autorze
1 min czytania 2021-10-01

Najnowsze reklamy zestawów 18+, oferowanych przez firmę LEGO, są dobrze ukryte. Żeby się do tych nich dostać, trzeba najpierw w ogóle wiedzieć o istnieniu takiego medium jak Telegazeta – jedno z czołowych źródeł informacji w złotych latach 90. To właśnie wtedy Telegazeta święciła swoje największe tryumfy.

Po drugie, trzeba się umieć w tym medium poruszać. A obecnie jest to z pewnością bardziej elitarna umiejętność od slalomu przez gąszcz aplikacji w smartfonie. Jeśli nawet ujawnimy, że specjalnie przygotowane wizerunki produktów LEGO dla dorosłych widzowie znajdą na stronie 100/04 Telegazety – to kto dziś będzie umiał zrobić z takiej informacji użytek? Z pewnością jedynie boomerzy. Tu żadne filtry rodzicielskie, chroniące przed nieodpowiednimi treściami, nie są potrzebne.

Niektórych może zaskoczyć fakt, że kojarzona powszechnie z produktami dla dzieci marka LEGO ma także inne produkty w swoim katalogu. Firma wychodzi jednak z założenia, że także dorośli czerpią ogromna frajdę z układania klocków – i nie należy się na ten rynek zamykać.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zestawy klocków 18+, jak sama nazwa wskazuje, jest projektowana z myślą o osobach pełnoletnich, stąd decyzja o zaprezentowaniu jej w Telegazecie, gdzie młodsi fani LEGO z pewnością nie trafią. Wśród pełnoletnich Telegazeta wciąż ma grono wiernych odbiorców. Badanie Kantar z 2019 roku pokazało, że 2,7 mln Polaków nadal czerpie informacje właśnie z tego źródła. Zdecydowana większość, bo aż 85 proc. użytkowników Telegazety TVP korzysta z niej przynajmniej raz w tygodniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Reklamy LEGO dla dorosłych w Telegazecie, zaplanowane na cały październik, są częścią kampanii „Adults welcome”. Ci, którzy już do nich dotrą, będą mieli okazję poznać trzy wybrane produkty z szerokiej oferty zestawów 18+ marki LEGO. Wszystkie są idealnym sposobem na zrelaksowanie się, złapanie oddechu od wszystkich spraw dorosłego życia i pobudzenie kreatywności w długie jesienne wieczory.

Pierwszy z nich to Ford Mustang z serii LEGO Creator dla fanów motoryzacji. Jest też Statua Wolności z serii LEGO Architecture dedykowana fanom podróży oraz The Beatles z serii LEGO Art do wykorzystania jako element dekoracji pokoju fana muzyki.  Jednym słowem: dokładnie to, o czym myśleliście. Telegazeta czeka.

Wszystkie reklamy obejrzeć można na stronie 100/04 Telegazety – oczywiście, jeśli wiecie jak do nich dotrzeć.