TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu SWPS

Od 1 października Uniwersytet SWPS wprowadził nowy System Identyfikacji Wizualnej (SIW). Jest on odpowiedzią na dynamiczny rozwój organizacji na przestrzeni ostatnich lat oraz symbolem zmiany i otwartości na to, co przyniesie przyszłość.
O autorze
2 min czytania 2021-10-04

System od A do Z

Dzisiejszy Uniwersytet SWPS to interdyscyplinarna instytucja budowana przez różnorodną społeczność akademicką. Nowy system został tak, aby wszechstronność i interdyscyplinarność uczelni miały przestrzeń, by wybrzmieć i tym samym – podkreślić otwartą i odważną stronę Uniwersytetu.  

Logo pozwala zachować spójność identyfikacji z uwzględnieniem zmienności znaku dla różnych jednostek uczelni. System, z technicznego punktu widzenia, operuje na planie koła podzielonego na wycinki odpowiadające literom alfabetu. Kolejne litery składające się na nazwę jednostki wypełniają kolorem odpowiednie pola, budując niepowtarzalny znak. Logo w wersji podstawowej zbudowane jest na bazie nazwy uczelni, czyli słów „Uniwersytet SWPS”. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O nas, dla nas, przez nas zaprojektowane

Koncepcja nowej identyfikacji wizualnej powstała wewnątrz uczelni. Pracowały nad nią osoby, które są częścią społeczności akademickiej. Zespół projektowy tworzyli eksperci Katedry Grafiki i Działu Marketingu Uniwersytetu SWPS. Proces został zapoczątkowany badaniami znajomości  marki  i analizą potrzeb, jakie powinno spełniać nowe logo. W efekcie prac warsztatowych powstał cały system identyfikacji wizualnej, zaprojektowany i wykonany przez naszego absolwenta grafiki, obecnego wykładowcę – Mateusza Antczaka. 

– Znamienna rola projektowania polega między innymi na upraszczaniu skomplikowanych struktur tak, by obcowanie z nimi było dla ludzi zrozumiałe i efektywne. W tym kontekście rozwiązania wypracowane na drodze procesu projektowego powinny przyjmować możliwie pojemny i otwarty charakter. Wszystko po to, by różnorodne środowisko Uniwersytetu SWPS mogło w pełni wybrzmieć i funkcjonować – tłumaczy Mateusz Antczak, projektant, twórca nowego systemu identyfikacji wizualnej Uniwersytetu SWPS.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zmiana symbolem rozwoju  

Powodów zmian jest wiele – od kwestii tożsamościowych po techniczne. Poprzednie logo zostało stworzone 25 lat temu i odpowiadało ówczesnym potrzebom oraz charakterowi uczelni. Wraz z rozwojem oraz w kontekście zachodzących zmian społecznych, w których uczestniczymy, dotychczasowa identyfikacja wizualna przestała w pełni odzwierciedlać tożsamość uczelni. Nie mieści ona już także wszystkich obszarów jej działalności – z uczelni o profilu psychologicznym stała się uniwersytetem, który systematycznie poszerza ofertę o kolejne dyscypliny. Nowoczesną edukację na różnorodnych kierunkach studiów łączy z intensywną działalnością badawczą i zaangażowaniem w sprawy społeczne. Diagnozuje problemy i projektuje rozwiązania, które podnoszą jakość życia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Nowy System Identyfikacji Wizualnej Uniwersytetu SWPS to znacznie więcej niż jedynie nowe logo. Podczas pracy nad nim chcieliśmy syntetycznie zobrazować zmianę, jaka dokonała się w naszej organizacji przez 25 lat jej istnienia i pokazać, jaki jest nasz Uniwersytet dzisiaj. Oczywiście moglibyśmy mówić wiele o kwestiach technicznych, o dostosowaniu do nowych mediów, kanałów komunikacji, o digitalizacji, minimalizmie, elastyczności itd. Ale nie to, według mnie, jest najważniejsze. Wprowadzając tę zmianę, chcieliśmy pokazać aktualną tożsamość instytucji i społeczności, która ją tworzy oraz wartości, na których została zbudowana, a także w oparciu o które się rozwija. To otwartość na zmiany, odwaga w łamaniu schematów i odpowiedzialność za otaczający nas świat pozwoliły nam stać się uczelnią, którą jesteśmy dziś. Nowy system identyfikacji jest tylko symbolem drogi – tej, którą przebyliśmy, jak i nieskończonych możliwości, które stoją przed nami – wyjaśnia Kinga Nowacka, dyrektor marketingu i sprzedaży Uniwersytetu SWPS. 

Więcej informacji o idei i historii powstania nowego logo znajduje się na stronie internetowej uczelni: swps.pl/nowy-siw | https://english.swps.pl/new-vis