Jak prowadzić profil na Pintereście? - case study Muzeum Erotyzmu

Jak prowadzić profil na Pintereście? - case study Muzeum Erotyzmu

Muzeum Erotyzmu to pozaformalny, multidyscyplinarny projekt kuratorsko-artystyczny, istniejący w świecie wirtualnym, mający szansę pojawić się w rzeczywistym.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Kilka wskazówek, jak osiągnąć podobne efekty:

1. Korzystaj z wyszukiwarki, aby zbudować swoją bazę treści wewnątrz serwisu

Pinterest umożliwia wyszukiwanie konkretnych grafik, tablic i osób. Zastanów się, jakie słowa kluczowe odpowiadają temu, co będziesz publikować w serwisie i dodaj do obserwowanych odpowiednie tablice. Wszystkie tablice danego konta warto dodawać tylko wtedy, gdy dokładnie pokrywają się one z Twoimi zapotrzebowaniami. Repinując do swoich tablic te piny, które zainteresują Twoją grupę docelową, zaznaczysz swoją obecność w serwisie: powiadomienia mailowe pojawią w skrzynkach pocztowych osób, których tablice dodano do obserwowanych lub których piny zostały podane dalej.

Dodatkowym sposobem na zwrócenie na siebie uwagi, a zarazem na gromadzenie w bazie grafik (lub filmów), których z jakiegoś powodu nie chcesz repinować – jest polubienie ich. Skutkuje to także powiadomieniem mailowym i późniejszą możliwością odnalezienia ich w zakładce „likes” na swoim profilu.

2. Pozwól się odnaleźć w serwisie – używaj tagów i słów kluczowych

Po wykonaniu kroku pierwszego szybko zorientujesz się, że aby zostać odnalezionym trzeba używać słów kluczowych, zarówno w opisach pinów, jak i w nazwach i opisach tablic oraz w opisie konta. Po prostu to rób ;)

3. Skąd brać treści - działaj codziennie, działaj mobilnie

Ci, którzy nie mogą zrozumieć fenomenu serwisu Pinterest, zapewne nie korzystają z niego na urządzeniu mobilnym. Poświęć pół godziny dziennie na przejrzenie zakładki „following” na swoim smartfonie i wejdź w interakcję z pinami, które zainteresują Twoją grupę docelową. Ponownie może to oznaczać powiadomienia mailowe w skrzynkach osób, do których piny należały. Ponadto wzbogacisz swoje tablice o wartościowe dla Twojej grupy docelowej treści. Możesz to robić na przykład jadąc codziennie do pracy i z niej wracając. O ile nie prowadzisz samochodu ;)

4. Skąd brać treści - działaj codziennie, także stacjonarnie

Aby budować ruch na swojej stronie, warto korzystać z zakładki „pin it” w swojej przeglądarce i regularnie dodawać grafiki i filmy znajdujące się na Twojej stronie do serwisu. Ciężko to robić z urządzenia mobilnego, więc spokojnie możesz to robić przy biurku. Media oczywiście nie powinny być bylejakie – muszą zainteresować Twoją grupę docelową. Jeśli takowych nie masz, najwyższa pora je stworzyć – content is the king, prawda? ;) Muzeum Erotyzmu korzysta ze swojego tumblra, z utworzonej przez siebie bazy Polskiej Sztuki Erotycznej oraz propozycji do kalendarza Muzeum Erotyzmu 2012.

Zamiast z zakładki w przeglądarce można korzystać z przycisku społecznościowego udostępnianego przez pinterest „pin it” na Twojej stronie, co pozwoli dodatkowo osobom odwiedzającym Twoją witynę na łatwe podzielenie się jej treściami w serwisie.

Jeśli pogodzisz się z tym, że niektóre piny nie będą generować ruchu na Twojej stronie – korzystaj śmiało z zakładki przeglądarkowej oraz przycisku społecznościowego także na stronach nie należących do Ciebie, ale zawierających treści, które zainteresują Twoich odbiorców. Tak naprawdę jest to działanie win-win: Twoje konto na Pintereście staje się bogatsze, a posiadacz strony, z której dokonano przepinania, korzysta na ruchu.

Pamiętaj, że możesz także dodawać grafiki z dysku oraz o tym, że warto uzupełnić adres URL, do którego dana grafika ma po kliknięciu w nią prowadzić.

5. Połącz swoje konto na Pintereście z innymi mediami społecznościowymi

Czyli z Twitterem i Facebookiem (jak na razie jest to możliwe tylko dla kont prywatnych). Od czasu do czasu, ale nie za często, choć dopuszczalna częstotliwość pinowania jest większa nawet niż twittów na Twitterze, a zwłaszcza niż postów na Facebooku – podziel się pinem na Twitterze i na Facebooku.

6. Promuj swoje konto

Daj znać swoim odbiorcom, że jeśli chcą, mogą znaleźć Cię również na Pintereście. Opublikuj informacje na Facebooku, na Twitterze, dodaj przycisk „follow me on Pinterest” na swojej stronie internetowej.

7. Jeśli konto jest mocno związane z Twoją osobą... daj znać znajomym na Facebooku

Każde konto w serwisie można połączyć z kontem prywatnym na Facebooku, ale facebookowy profil prywatny może być powiązany jednocześnie tylko z jednym kontem w serwisie Pinterest. Oznacza to, że możesz połączyć dowolne konto w Pintereście ze swoim kontem na Facebooku (po jego odłączeniu od ewentualnego innego konta w serwisie Pinterest) i poinformować znajomych, że tam jesteś, dodając ich do obserwowanych. Rób to ostrożnie, aby nie spamować niezainteresowanych.

8. Załóż Group Board

Serwis umożliwia założenie tablicy, do której pinować będą mogły te osoby, których co najmniej jedną tablicę obserwujesz oraz, które do tego zaprosisz. W przypadku Muzeum Erotyzmu jest to „A Pin to Muzeum Erotyzmu” (100 współtwórców). Tablica taka pojawia się wśród tablic osób ją współtworzących, a zatem w momencie, gdy ktoś zacznie obserwować wszystkie tablice takiej osoby, zacznie także obserwować i Twoją tablicę. Będzie to z pewnością Twoja najpopularniejsza tablica ;)

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij