Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Good One PR wysyła informacje prasowe tradycyjną pocztą

O autorze
2 min czytania 2021-10-13

„Kiedy ostatnio zdarzyło Ci się wysłać list, który nie był odpowiedzią na pismo z banku, umową z operatorem telekomunikacyjnym, fakturą, reklamacją czy innym oficjalnym drukiem?” – brzmi początek informacji prasowej, jaką w wersji drukowanej agencja Good One PR wysyłała wybranym dziennikarzom. Dlaczego na papierze, w kopercie i pocztą? Wysyłka została zrealizowana w imieniu klienta agencji – niezależnego operatora pocztowego Speedmail, który tym sposobem zwracał uwagę na obchodzony 9 października Światowy Dzień Poczty.

Kto jeszcze wysyła dziś listy? Indywidualnie, praktycznie nikt już tego nie robi. Tradycyjna korespondencja listowa pozostaje jednak wciąż istotna dla wielu sektorów gospodarki. Największymi nadawcami od lat pozostają banki, firmy ubezpieczeniowe i windykacyjne, operatorzy telekomunikacyjni i telewizje kablowe, administracja publiczna. Postępująca cyfryzacja i przechodzenie na elektroniczne formy komunikacji sprawia, że tradycyjna korespondencja systematycznie traci na popularności, ale jej skuteczność jest nadal duża. Docenia to m.in. branża marketingowa, planując kampanie direct mailing czy kreatywną formę kontaktu z odbiorcą.

– W branży PR wysłać informację prasową tradycyjnie, oznacza najczęściej: drogą mailową. Dziś zresztą nie ma sensu robić tego inaczej. Chyba, że mamy dobry powód. Listy wysłane przez nas z okazji Światowego Dnia Poczty miały zwrócić uwagę na to, jaką rolę w komunikacji międzyludzkiej przez wieki odgrywała korespondencja papierowa. Obecnie jej wolumeny od lat systematycznie spadają, ale usługi pocztowe wciąż pozostają ważnym elementem komunikacji urzędowej czy biznesowej – mówi Michał Zębik, PR Account Manager w agencji Good One PR. – Nasza akcja miała oczywiście wymiar jedynie symboliczny. Listy trafiły do wąskiej grupy adresatów, zostały wydrukowane na niewielkiej ilości, ekologicznego papieru wykonanego w 100 proc. z makulatury, a szeroka dystrybucja informacji prasowej odbyła się mailowo – dodaje.

Światowy Dzień Poczty został ustanowiony w 1969 roku w Tokio, przez wyspecjalizowaną organizację ONZ – Światowy Związek Pocztowy. Dzień 9 października wybrano na pamiątkę konferencji w Bernie, która w 1874 roku powołała Światowy (Powszechny) Związek Pocztowy – jedną z najstarszych organizacji międzynarodowych. W różnych krajach pocztowe święto obchodzone jest inaczej, ale najczęściej celebruje się je wydaniem okolicznościowego znaczka, dniami otwartymi w urzędach, organizacją wystaw filatelistycznych, seminariów czy wydarzeń, których celem jest uświadamianie, jaką rolę w życiu społeczeństw i gospodarek pełni sektor pocztowy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Spółka kieruje swoją ofertę do firm i instytucji. Nadawane przez nie przesyłki listowe i marketingowe, Speedmail doręcza poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Good One PR zajmuje się obsługą komunikacyjną operatora od kwietnia 2020 roku. Agencja odpowiada za realizację działań z zakresu PR produktowego i korporacyjnego, pozycjonowanie eksperckie, prowadzenie biura prasowego oraz doradztwo marketingowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing