RMF Classic rozpoczęło nadawanie 27 października 2003 roku – początkowo tylko w Krakowie, później uruchamiane były kolejne nadajniki i dziś stacja dostępna jest w 21 największych polskich miastach. Liner rozgłośni to „Najpiękniejsza muzyka filmowa” i to ten gatunek przeważa w programie, ale stacja nadaje też największe przeboje muzyki klasycznej, piosenkę poetycką czy operę.
– Na pewno przypomnimy najciekawsze wydarzenia i anegdoty czasów beztroskiego dzieciństwa i burzliwej młodości stacji. Poprosiliśmy też zaprzyjaźnionych z nami artystów żeby opowiedzieli nam o swoich osiemnastych urodzinach i jak wspominają swoje wchodzenie w dorosłość. Pojawią się wspomnienia między innymi Kayah, Weroniki Książkiewicz, Krzesimira Dębskiego, Mateusza Damięckiego, Marcina Dańca czy Artura Andrusa – zapowiada Paweł Pawlik, dyrektor programowy RMF Classic.
Zobacz również
Rozgłośnia poprosiła też słuchaczy o przysyłanie opowieści o ich osiemnastkach. Najciekawsze zostaną zacytowane na antenie i nagrodzone zestawami upominków, w tym także przygotowanych specjalnie na urodziny. Na stronie internetowej rmfclassic.pl oraz w social mediach rozgłośni dostępny będzie krótki film animowany prezentujący historię stacji.
Oprócz tego, do połowy listopada potrwa kampania wizerunkowa radia. Jej celem jest promocja repertuaru rozgłośni, która jako jedyna w Polsce gra tak dużą ilość muzyki filmowej. Kampania obejmuje internet (spoty wideo w Player.pl, CDA, YouTube, Onet.pl, WP.pl, Interia i TVN24.pl oraz bannery w portalach horyzontalnych) oraz prasę (m.in. „Polityka”, „Tygodnik Powszechny”, „Newsweek Polska”). Za planowanie i zakup mediów oraz koncepcję kreatywną odpowiedzialny jest dział promocji Grupy RMF, natomiast produkcji podjęło się Studio Animacji Plankton TV. To druga odsłona kampanii „Włącz RMF Classic i zmień swój świat” – wiosenna, składająca się z dwóch spotów, w których wykorzystano tematy z filmów „Vabank” i „Janosik”, została rozszerzona o dwa kolejne – nawiązujące do największych hitów filmowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing