Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Czekoladowa biografia na 170-te urodziny

O autorze
3 min czytania 2021-10-27

27 października swoją premierę ma publikacja, będąca literacką ucztą dla pasjonatów historii, miłośników dobrego reportażu i amatorów najwyższej jakości czekolady. „Wedlowie. Czekoladowe imperium” autorstwa Łukasza Garbala to najnowsza pozycja w ofercie wydawnictwa Czarne, opisująca losy dynastii założycielskiej firmy, która w tym roku obchodzi 170-lecie istnienia. Wedel jest patronem książki.

– Jesteśmy dumni z naszej historii, a pamięć o osiągnieciach założycieli dodaje nam skrzydeł i stanowi doskonałą inspirację podczas wytyczania kolejnych celów. Karol, Emil i Jan Wedlowie przez 100 lat historii Polski tworzyli czekoladowy rynek, wprowadzali produkty świetnie trafiające w gusta konsumentów i sukcesywnie rozwijali rodzinne przedsiębiorstwo. Dziś z dumą piszemy nowe rozdziały tej opowieści, stale inspirując się m.in. ich pomysłowością w obszarze tworzenia oferty i komunikacji reklamowej. Pamiętamy także o tym, jak odnajdywali się w zmieniającej rzeczywistości społecznej, wprowadzając udogodnienia dla pracowników, często wyprzedzając ówczesne standardy. Książka Łukasza Garbala to fascynująca podróż, do której mamy ogromną przyjemność Państwa zaprosić – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, kierownik komunikacji korporacyjnej firmy Wedel.

Niewinne początki i „Staroświecki Sklep”

Biografia Wedlów rozpoczyna się od Karola, imigranta z Niemiec, który w 1851 r. na łamach „Kuriera Warszawskiego” ogłasza otwarcie swojej cukierni przy ul. Miodowej w Warszawie, polecając przy tym Drezdeński Słodowy Syrop oraz Karmelki piersiowe. Cukiernię następnie przekaże w prezencie ślubnym synowi – Emilowi. Ten z kolei w 1872 r. przeniesie sklep i zakład na ul. Szpitalną 8. Później, w latach 30 XX w., jego syn – Jan, zorganizuje konkurs literacki, którego motywem przewodnim będą wspomnienia związane z tą lokalizacją, noszącą magiczną nazwę „Staroświecki Sklep”. Do roli jurorów zaangażowano cenione w świecie literatury osobistości, a w efekcie powstała książka o tytule „Staroświecki Sklep”, ze wstępem Juliana Tuwima i wspomnieniem m.in. Jarosława Iwaszkiewicza, ozdobiona dziesięcioma drzeworytami. Dziś przy ul. Szpitalnej 8 w Warszawie mieści się Pijalnia Czekolady E.Wedel „Staroświecki Sklep” – najstarsza wśród 30 lokali w całej Polsce, oferujących m.in. ręcznie wykonane praliny i oryginalną wedlowską czekoladę do picia.

Złote lata fabryki

Publikacja „Wedlowie. Czekoladowe imperium” zabiera czytelników nie tylko w świat cukiernictwa i nietuzinkowych pomysłów reklamowych. To także historia o tym, jak parowa fabryczka i tylko częściowo zmechanizowana manufaktura stopniowo ustępowały miejsca fabryce z prawdziwego zdarzenia – zakładowi przy ul. Zamoyskiego na warszawskiej Pradze. Fabryka była spełnieniem marzeń Jana Wedla, ostatniego z dynastii, który z rozmachem rozwijał odziedziczone przedsiębiorstwo – poza nowoczesnymi maszynami, wprowadził do niej również pionierskie rozwiązania dla pracowników i ich bliskich – działały tam m.in. przyzakładowy żłobek, przedszkole, zakład szewca i fryzjera oraz świetlica.

Serce wedlowskiej produkcji mieści się tu do dziś, tu niezmiennie powstają wymyślone przez Wedlów kultowe produkty – wciąż ręcznie dekorowany Torcik Wedlowski, czekolada Jedyna czy pianki Ptasie Mleczko®. Działa także Klub Sportowy Rywal, którego historia sięga lat 30. XX w. – dziś w ramach jego działalności, firma m.in. finansuje treningi wedlowskich drużyn sportowych oraz wspiera organizację zajęć sportowych, w tym wycieczek rowerowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słodko-gorzka historia

Dzieje czekoladowego przedsiębiorstwa są nierozłącznie związane z historią Polski – założone jeszcze w czasach zaborów, musiało odnaleźć się w trudnych czasach odzyskania niepodległości, by następnie swoje złote lata przeżywać w magicznym, choć burzliwym czasie dwudziestolecia międzywojennego. A później przyszła wojna, która zmieniła wszystko. Postawa Jana Wedla w tym czasie, konsekwentnie odmawiającego podpisania Volkslisty i organizującego pomoc dla mieszkańców Warszawy symbolicznie obrazowała, jak głęboko Wedlowie wrośli w krajobraz Stolicy, angażując się w polskie sprawy nie tylko biznesowo, ale także społecznie. Książka opisuje rówież powojenne losy Jana Wedla i dzieła jego życia.

– Poprzez objęcie publikacji naszym patronatem, pragniemy wyrazić szacunek do historii i pokazać otwartość do poznawania jej wcześniej nieznanych kart. Fakt, że jej premiera odbywa się w roku naszych urodzin ma dla nas szczególnie znaczenie, a zawarte w książce informacje są dla nas niewyczerpanym źródłem wiedzy i inspiracji na przyszłość. Pamiętajmy jednak, że czas spędzony na lekturze to przede wszystkim czas na przyjemność – zanurzmy się w niej, najlepiej w towarzystwie ulubionej słodkości E.Wedel – zachęca Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Książkę „Wedlowie. Czekoladowe imperium” można kupić w księgarniach internetowych i stacjonarnych w całej Polsce, w tym m.in. za pośrednictwem strony: czarne.com.pl/katalog/ksiazki/wedlowie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się