Wavemaker: Internet najbardziej niezastąpionym medium, rola telewizji wzrosła w pandemii

Internet to wciąż najbardziej niezastąpione medium, ale już nie aż tak, jak w szczycie pandemii, gdy było pierwszym wyborem dla 2/3 internautów. Badanie Wavemaker pokazuje też lekki wzrost znaczenia telewizji na przestrzeni ostatniego roku.
O autorze
1 min czytania 2021-11-04

Gdyby musieli ograniczyć korzystanie z mediów do zaledwie jednego kanału, 58 proc. polskich internautów wskazuje na sieć jako tę najbardziej niezastąpioną. Dla 17 proc. badanych najważniejszym medium pozostaje telewizja. Jej znaczenie rośnie wraz z wiekiem badanych – wśród osób po 45 roku życia niemal co czwarta postawiłaby na TV jako medium pierwszego wyboru, pokazuje badanie Wavemaker.

W stosunku do wiosny ub.r. nastąpił lekki spadek znaczenia sieci (z 67 proc.), a wzrost znaczenia TV (z 12 proc.). Niewykluczone, że jest to efekt pandemii, która zwiększyła znaczenie domowej rozrywki, w tym telewizji, w życiu sporej części badanych. W przypadku Polaków najbardziej przywiązanych do internetu nie zmienił się ranking top 3 najważniejszych stron w sieci. Gdyby byli zmuszeni, by ograniczyć korzystanie z internetu do jednego serwisu, najwięcej badanych zdecydowałoby się na Youtube, który na podium uzupełniają Facebook i Netflix.  

Z kolei w rankingu najważniejszych stacji TV ranking top 3 tworzą Polsat, TVN 24 i TVN. Pozycja TVN 24 wyraźnie wzrosła, co zapewne również ma związek z rosnącą wagą informacji w pandemicznej wciąż rzeczywistości.

– Choć Wavemaker stawia badanych przez czysto hipotetycznym wyborem, to ich wskazania dowodzą całkiem realnej siły mediowych marek. Szczególnie w odniesieniu do Youtube i Facebooka otrzymujemy obraz silnej dominacji i potwierdzenie, że dla wielu osób te serwisy to niemal synonim internetu. Nie dziwią więc rosnące oczekiwania wobec ich właścicieli – mówi Paweł Gala, szef Wavemaker.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie znaczenia mediów to część Projektu Cyfrowizja VI, który agencja Wavemaker realizowała pod koniec czerwca 2021 r. na grupie 1500 Polaków z dostępem do sieci.

Słuchaj podcastu NowyMarketing