Meta przedstawia swoją pierwszą kampanię i zapowiada otwarcie eksperymentalnego sklepu

Meta przedstawia swoją pierwszą kampanię i zapowiada otwarcie eksperymentalnego sklepu
Meta rozszerza działania związane z metawersum, dzięki której interakcje online mogą stać się znacznie bliższe doświadczeniom w świecie rzeczywistym. Firma stworzyła pierwszą kampanię obrazującą działanie nowej rzeczywistości i przedstawiła plany na rozwój sklepów z nowoczesnymi gadżetami.
O autorze
2 min czytania 2021-11-08

Pierwsza w historii kampania marki

Zmiana nazwy Facebooka i wejście w nową przestrzeń, nazywaną metawersum wciąż dla wielu internautów wydaje się tajemnicza i nieco niezrozumiała. Ta całkiem nowa koncepcja, którą postanowił rozbudowywać Mark Zuckerberg, łączy rzeczywistość realną z wirtualną, dając zupełnie nowy wymiar interakcji.

Aby nieco przybliżyć działania platformy w rzeczywistości metaverse, firma właśnie zaprezentowała swoją pierwszą kampanię, w której zachęca odbiorców do wejścia razem z Meta do „świata wyobraźni”. W swoim krótkim filmie w symboliczny sposób ilustruje nową, wielowymiarową rzeczywistość.

Film wyprodukowany przez studio kreatywne Facebook/Meta CreativeX i agencję Droga5 przedstawia młodzież odwiedzającą muzeum. Ich szczególną uwagę przykuwa obraz „Walka tygrysa z bawołem” autorstwa Henri Rousseau z 1908 roku. Dzieło nagle „ożywa”, a przedstawione na nim postacie zostają wprawione w ruch. Kilkuminutowy klip zatytułowany „The Tiger & The Buffalo” jest oszczędny w słowach, jednak ukazuje pełną kolorów, ruchu i rytmicznej muzyki scenę. W obecności studentów dzieło malarskie ożywa i nie jest już jedynie płaskim obrazem, lecz głębią ukazującą tętniącą życiem faunę i florę. Oczom zebranych ukazują się węże zwisające z drzew, tukany czy flamingi poruszające się w rytm muzyki. Film kończy się krótkim podsumowaniem „to będzie zabawa”.

W ten sposób Meta pokazuje, że odtąd platforma społecznościowa umożliwi kolejny wymiar interakcji i nie będzie już tylko „prostą” przestrzenią do utrzymywania kontaktów poprzez udostępnianie wpisów. Jak zapowiada Meta, „Nowa przestrzeń metawersum umożliwi użytkownikom odkrywanie nieskończonych możliwości, gdy dwa wymiary stają się trzema”. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wszyscy staliśmy w muzeach i zastanawialiśmy się: „A co by było, gdyby ten obraz ożył?” Wiele osób zastanawia się: „Co to jest metawersum?” Ten film ma naprawdę inspirować ludzi. Jest to opowieść o wyobraźni i o tym, jak ostatecznie nasza wyobraźnia zdefiniuje metawerse – powiedziała Jasmine Summerset-Karcie, global director of brand marketing firmy Meta. 

Reklama „Tygrys i Buffalo”  będzie emitowana na platformach społecznościowych Meta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Powstaną gadżety marki Meta?

Firma zrzeszająca media społecznościowe Facebook, Instagram i WhatsApp, wraz z wejściem w metawersum, planuje także „wzbudzić w konsumentach ciekawość” i przybliżyć ich do nowej rzeczywistości. W tym celu Meta chce otworzyć stacjonarny sklep, który zapewniałby użytkownikom dostęp do najnowocześniejszych urządzeń. Wśród oferty takich sklepów jako pierwsze miałyby znaleźć się m.in. inteligentne okulary Ray-Ban czy Oculus Quest. Firma zapowiada, że eksperymentalne sklepy w swojej ofercie zawierałyby także gadżety marki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z nieoficjalnych informacji wynika, że nowo powstałe punkty w pierwszej kolejności pojawiłyby się w Kalifornii, a następnie firma rozszerzyłaby ich zasięg na cały świat, uruchamiając stacjonarne sklepy na kilku kontynentach.

Okazuje się, że informacje o sklepach firmy pojawiły się już rok temu – przed rebrandingiem dzisiejszej Mety. Wówczas zapowiadano, że sklepy przyjmą nazwę „Facebook Store”, jednak w związku z ostatnimi zmianami w firmie, pierwotne plany mogą ulec modyfikacji. Co więcej, pojawiają się głosy, że plany firmy Meta dotyczące otwarcia eksperymentalnych sklepów zostaną znacznie odłożone w czasie – możliwe, że minie nawet dekada, nim nastąpi ich otwarcie. 

– W najlepszym razie jesteśmy od pięciu do dziesięciu lat od pełnego, rozwiniętego produktu lub usługi firmy Meta – podsumował Tim Derdenger, profesor w Tepper School of Business na Carnegie Mellon University.

PS
W celu rozbudowy metawersum, Facebook wprowadził program, który zapewni 10 000 nowych miejsc pracy dla specjalistów w Unii Europejskiej.

PS 2
Hyundai tworzy „Hyundai Mobility Adventure”, czyli metawersum dostępne na platformie Roblox, które przedstawia zaawansowane produkty Hyundai Motor i przyszłe rozwiązania w zakresie mobilności.