TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Black Week 2021: co trzeci Polak szuka okazji wyłącznie online

Black Week na Allegro to 8-dniowy festiwal zakupowy obejmujący produkty reprezentujące najpopularniejsze kategorie na platformie, takie jak elektronika, dom i ogród, moda, produkty dla dzieci i wiele innych – tak, aby każdy znalazł coś dla siebie.
O autorze
3 min czytania 2021-11-15

Koniec roku to jeden z najgorętszych okresów sprzedażowych w e-handlu. Nie inaczej jest w przypadku Allegro. Po wrześniowym Smart! Weeku nadchodzi listopadowy Black Week, czyli 8 dni dużych przecen na platformie. Listopadowe święto zakupowe już na stałe wpisało się w kalendarze Polaków.

– Co roku zwiększamy skalę akcji i takie też są nasze plany na 2021. Wyniki zeszłorocznego festiwalu pokazują, że to nie tylko marketing, ale realne korzyści dla sprzedających i kupujących. Sprzedawcy, którzy w poprzednim roku dołączyli do Black Week na Allegro, odnotowywali wyższą sprzedaż – o ok. 250-300% więcej sprzedanych przedmiotów niż przeciętnego dnia. Jeszcze więcej zyskali ci, których oferty miały opcję darmowej dostawy Allegro Smart! Warto również wspomnieć, że 80% naszej sprzedaży w ramach ofert specjalnych Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych, którymi są zazwyczaj małe lub średnie firmy – skomentowała Aleksandra Sroka-Krzyżak, strategy director w Allegro.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez Allegro i SW Research*, już 30,1% respondentów kupuje na wyprzedażach tylko w sklepach online (dla porównania – wyłącznie w sklepach stacjonarnych – 20%). Dlaczego tak się dzieje? Chcą zaoszczędzić czas (59,4% wskazań), uniknąć tłoku (51%) oraz uważają, że oferta dostępna online jest bogatsza i w korzystniejszych cenach (ok. 40%). 

Co ważne, prawie 7 na 10 badanych korzystało już w przeszłość z ofert na Black Week, a prawie 90% pytanych w badaniu zrealizowanym przez platformę i SW Research, odpowiedziało, że udało im się, chociaż raz, upolować naprawdę satysfakcjonującą obniżkę w tym czasie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Allegro dba o to, aby zaproponowane na Black Week ceny były atrakcyjne, a obniżki znaczące. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań, aby mieć pewność, że ceny są uczciwe. Jednym z nich jest sposób komunikowania ceny pierwotnej ofert, które były już na naszej platformie. Pokazujemy średnią z ostatnich 4 tygodni, a nie ostatnią, sprzed obniżki. To sprawia, że zakupy na Allegro są bardziej przejrzyste – dodała Aleksandra Sroka-Krzyżak.

Do niedawna wyprzedaże związane z Black Friday najczęściej kojarzone były z przecenami na gadżety elektroniczne. Dzięki włączaniu się z roku na roku coraz większej liczby sklepów, postrzeganie to zmienia się. Według badanych najlepszych obniżek należy spodziewać się w modzie (47,6%), sprzęcie AGD i RTV (47,5%), wspomnianej elektronice (46,4%) oraz kategorii kosmetyków / perfum (32,3%). Różnice w zainteresowaniach widać, analizując płeć respondentów. Kobiety planują polowanie na najlepsze okazje przede wszystkim w modzie (prawie 48%). Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki i perfumy – 4 na 10 badanych planuje zakupy urodowe. Z kolei panowie nastawiają się na elektronikę (36%) oraz sprzęt RTV i AGD (34,6%).  Na pytanie, który sklep internetowy ma najlepsze ceny na Black Week, najwięcej, bo 18,5% ankietowanych, odpowiedziało, że Allegro. Jako kolejny, przez niecałe 12%, wskazany został jeden z dużych sklepów z elektroniką.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

A skoro promocje są spore, to czy zdarza się, że kupujących ponoszą emocje i decydują się na spontaniczne zakupy? Tak! 9 na 10 osób przyznało, że zdarzyło im się kupić coś, ponieważ skusiła ich niska cena z okazji Black Week, a nie realna potrzeba. Co ciekawe, zjawisko to jest na podobnym poziomie, niezależnie od deklarowanych zarobków badanych oraz miejsca zamieszkania. Ponad 54% badanych wstrzymuje się również z jesiennymi zakupami, licząc na lepszą ofertę cenową podczas Black Week. Zwłaszcza w najbardziej interesujących ich kategoriach, takich jak moda, elektronika i sprzęt RTV/AGD.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Black Week to również otwarcie sezonu na bożonarodzeniowe szaleństwo zakupów. Według wyników badania, ponad 48% respondentów wykorzystywało już w przeszłości ten festiwal zakupów jako okazję do kupienia prezentów. Z kolei 19,1% badanych nie robiło tego wcześniej, ale zadeklarowało, że tegoroczny Black Week wykorzysta właśnie w tym celu. Zatem, jakie wydatki są planowane podczas tegorocznego szaleństwa zakupowego? Najwięcej (21%) badanych wskazało, że planuje przeznaczyć na zakupy pomiędzy 251 a 500 zł, a 16% – nawet do 1000 zł! 

Black Week na Allegro wystartuje 22 listopada. W ciągu trwającego 8 dni festiwalu zakupowego kupujący na platformie zyskają dostęp do tysięcy promocji na produkty ulubionych marek. Darmową i szybką wysyłkę zapewni klientom pakiet Smart! Ci, którzy jeszcze z niego nie korzystają, będą mogli wypróbować Smart! na Start lub zakupić pakiet w specjalnej, promocyjnej cenie – 39 zł za cały rok**. Przy korzystaniu z usług kuriera, roczny pakiet zwróci się już przy trzecim zamówieniu. 

* Badanie zostało zlecone przez Allegro i przeprowadzone przez agencję SW Research. Dane opierają się na odpowiedziach 1065 badanych Polaków w wieku powyżej 16 lat, dopasowanych do populacji Polski pod względem wieku, płci i położenia geograficznego. Zbieranie danych odbywało się od 25 do 27 października 2021 r. poprzez e-ankiety za pośrednictwem paneli SW RESEARCH.
** Roczny pakiet Allegro Smart! w obniżonej cenie jest dostępny do 23 grudnia 2021 r.