Allegro publikuje raport „Polskich domów i ogrodów portret własny”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Allegro publikuje raport „Polskich domów i ogrodów portret własny”

Allegro podsumowuje rok 2021 w kategorii „dom i ogród”, która odnotowała ponad miliard wizyt w 10 miesięcy 2021 roku. Statystycznie każdy Polak kupił 7 rzeczy z tego segmentu na Allegro.

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez SW Research dla Allegro, „prawie 84% Polaków zdecydowało się na metamorfozę wnętrz w ostatnich 18 miesiącach. Prawie 22% przyznało, że przeprowadzone zmiany były znaczące. Czym zatem kierujemy się podczas urządzania mieszkania czy domu? Najwięcej, bo ok. 58% wskazań dotyczyło użyteczności i praktyczności, 48% – ceny wyposażenia. Z kolei ok. 47% - trwałości i jakości. Podobne odpowiedzi padały w przypadku ogrodów lub balkonów – aż 80% badanych skusiło się w ostatnich miesiącach na zmiany. W tym wypadku jednak, jako kluczowy czynnik, szczególnie ważny podczas urządzania ogrodu lub balkonu, została wskazana łatwość utrzymania (62,9%), walory estetyczne (50,4%) oraz odporność roślin na szkodniki i warunki pogodowe (42% badanych). Na kolejnych miejscach znalazły się cena (35%) oraz funkcjonalność pod kątem posiadania zwierzęcia domowego (16,7%).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Duże zainteresowanie zakupami online w kategorii „home & garden” widać również po wynikach Allegro. W tym segmencie od początku 2021 roku do końca października sprzedanych zostało ponad 300 milionów produktów. Oznacza to, że średnio każdego dnia, co minutę, do koszyka dodawane było prawie 695 przedmiotów! A kiedy Allegrowicze najczęściej dokonują zakupów? W poniedziałki po 21.

Na Allegro największą popularnością cieszyły się takie segmenty, jak dekoracje i ozdoby, zastawy stołowe, akcesoria kuchenne. Co ciekawe, bardzo wzrosło zainteresowanie roślinami. Mogłoby się wydawać, że dział ten jest bardzo trudny do zagospodarowania w handlu online, a jednak – zainteresowanie jest olbrzymie. W zaledwie 9 miesięcy tego roku sprzedanych zostało ponad 13 milionów produktów z kategorii roślin, a bezsprzecznym hitem były monstery.

We wnętrzach królowały trzy style: japandi, boho i artdeco. A ogrodach? Ekologia. Kupujący na platformie najczęściej poszukiwali rozwiązań przyjaznych dla zwierząt, kwietnych łąk czy też domków dla owadów i ptaków. Coraz częściej w aranżacjach ogrodowych pojawią się też rabaty inspirowane naturą, czyli z wykorzystaniem dzikich gatunków z terenu, na którym budowany jest ogród, lub roślin odpornych na suszę. Dodatkowo w ogrodach często wykorzystywane są – podobnie jak kilkadziesiąt lat temu – materiały, takie jak kamienie naturalne, cegły, żwir, stare drewno (lub jego wysokiej jakości imitacje), a także pnie i korzenie drewniane. W naturalnym ogrodzie nie powinno również zabraknąć źródła wody – kamiennych kaskad, stawów, miniaturowych wodospadów.

– Rok 2021 jest okresem bardzo dynamicznego wzrostu naszej kategorii. Do września odnotowaliśmy blisko 56% więcej ofert niż w roku ubiegłym. Wprowadziliśmy na platformę takie znane i lubiane marki, jak Jula, Duka, Komfort, Legrand, Schneider. Jest to oczywiście związane z ogólnym rozwojem sprzedaży online, we wszystkich obszarach, ale również dość silnym trendem wśród Polaków, którzy w ostatnich miesiącach chętnie przeprowadzali metamorfozy swoich mieszkań, domów, ogrodów, a nawet balkonów. Mimo że nie spędzaliśmy może już tak dużo czasu w domach, jak w zeszłym roku, to nadal chętnie wprowadzamy zmiany w swoich wnętrzach i otoczeniu. Aby zakupy naszych klientów były jeszcze szybsze i wygodniejsze wprowadziliśmy w ostatnim czasie wiele innowacji. Dla przykładu – na stronach „Urządź wnętrza” zamieszczamy propozycje aranżacji – od kuchni po domowe biuro – wraz z bazą produktów umożliwiających ich realizację. Dodaliśmy również do naszej wyszukiwarki opcję wyszukiwania obrazem. Dzięki temu, jeśli zobaczymy gdzieś lampę, o której marzyliśmy, lub mamy na telefonie folder z zapisanymi inspiracjami, możemy dodać takie zdjęcie podczas wyszukiwania na Allegro, a platforma zasugeruje takie same lub podobne produkty  – skomentowała Anna Krauze, dyrektor segmentu dom i ogród na Allegro.

Mając w pamięci zbliżające się święta, trudno nie wspomnieć o dekoracjach na ten szczególny czas. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez SW Research dla Allegro, zaledwie... 4,6% ankietowanych nie przyozdabia swoich wnętrz na święta lub z okazji, takich jak Halloween czy Walentynki. Widać to również po wyszukiwaniach na Allegro, zwłaszcza tych związanych z Bożym Narodzeniem. Z roku na rok świąteczne zakupy na Allegro zaczynają się coraz wcześniej. W latach 2019 i 2020 bombki oraz ozdoby choinkowe kupowaliśmy od połowy października, a w 2021… przez cały rok! Oczywiście latem były to mniejsze liczby, jednak dane pokazują, że zimowe gadżety były poszukiwane w każdym miesiącu. Już w lipcu nowych właścicieli zyskało 5500 sztuk bombek i ozdób świątecznych. A tylko we wrześniu tego roku na Allegro sprzedanych zostało… aż 27% więcej bombek i choinek niż we wrześniu 2020 roku. 

Jak zatem będą wyglądać tegoroczne choinki? Polacy nie odchodzą od klasyki – drzewka w polskich domach będą, jak co roku, biało-złoto-czerwone. W wyszukiwaniach na Allegro widać również silny powrót do tradycji. Po raz pierwszy częściej poszukiwane są bombki szklane niż plastikowe. Co ciekawe, najwięcej bombek sprzedaje się na Allegro… w niedzielę o 22:00. 

Choinki Polacy zaczynają kupować, jak co roku, już na przełomie września i października. W tym roku  (tylko do połowy października) na Allegro sprzedało się ich już niemal 30 000 sztuk. To tak, jakby każdy mieszkaniec Zakopanego, postawił już w salonie choinkę z Allegro! Na Allegro najczęściej wybierane są choinki sztuczne (97% sprzedaży), w dalszej kolejności żywe, cięte, a najrzadziej - te w donicy. 

Kupujący na Allegro coraz częściej decydują się też na dekoracje w amerykańskim stylu, np. sztuczne girlandy. Już w połowie października tego roku sprzedało się ich więcej niż przez cały październik ubiegłego roku. Jeśli chodzi o dekoracje zewnętrzne, to niezmiennie od kilku lat królują kurtyny świetlne. Jednak w tym roku klienci skupiają się nie tylko na kształcie żarówek, czy kolorze światła, ale również na dodatkowych funkcjonalnościach, np. pilocie do obsługi w zestawie czy też opcjach programowania.

Więcej szczegółów i wniosków na temat trendów można znaleźć w raporcie „Polskich domów i ogrodów portret własny”, który dostępny jest tutaj.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij