TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Nike skupia się na zdrowiu psychicznym, tworząc program Mind Sets

Nike, znana z hasła „Po prostu zrób to”, dostrzega potrzebę zwrócenia się w stronę zdrowia psychicznego. Tworząc program Mind Sets, marka pokazuje, że już nie tylko osiągnięcia, ale dobre samopoczucie staje się priorytetem zarówno wśród zawodowców, jak i amatorów sportu.
O autorze
2 min czytania 2021-11-23

W świecie sportu coraz więcej mówi się o kondycji umysłu. Sportowcy tacy jak tenisistka Naomi Osaka, gimnastyczka Simone Biles czy gwiazda NBA Ben Simmons otwarcie mówią o swoim zdrowiu psychicznym i pokazują, że dobre samopoczucie idzie w parze z kondycją fizyczną. Na mentalnej stronie sportu skupia sią również marka Nike i w miejsce znanego hasła „Just do it” stawia komunikat „Just feel it” oraz skłania do odpowiedzi na proste pytanie „Jak się czujesz?”.

W świetle rosnącej świadomości na temat znaczenia zdrowia psychicznego sportowców, Nike zaangażowała się w stworzenie Mind Sets. Jest to program, który marka opisuje jako „podnoszącą na duchu serię ruchów zaprojektowaną dla umysłu, która koncentruje się na tym, jak się czujesz, a nie na tym, co osiągasz”. Mind Sets zawiera różnego rodzaju treści łączące propozycje ćwiczeń, wyselekcjonowane ruchy, a także inspirujące historie mające na celu pomoc ludziom w ustaleniu priorytetów i poprawie ich zdrowia psychicznego.

Roczny program zostanie wprowadzony na całym świecie kanałach Nike, czyli w aplikacji, na stornie internetowej oraz na kontach w mediach społecznościowych marki, a także w kanałach sportowców i influencerów. Pierwszy zestaw materiałów obejmuje kategorię biegania i chodzenia, któremu towarzyszy m.in. audioprzewodnik i trenerka Dora Atim. Kolejne części programu Mind Sets m.in. z „treningami dopasowanymi do samopoczucia”, wskazówkami dotyczącymi zdrowego odżywiania, regeneracji i snu pojawią się w nadchodzących miesiącach.

– Ta kampania to rozmowa. Pierwsze ćwiczenie polega na zadaniu sobie pytania „Jak się czujesz?” – napisała agencja AnalogFolk Amsterdam współpracująca z wewnętrznym zespołem Nike przy tworzeniu Mind Sets.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– A co, jeśli zaczniemy przywracać zdrowie psychiczne na miejsce, na które zasługuje – w samo centrum wszystkich rozmów? Dla sportowców, dla pracowników, dla każdego człowieka. Zdrowie psychiczne jest i powinno pozostać w centrum wszystkich naszych spraw. Zwolnijmy na chwilę, zatrzymajmy się i obserwujmy. Nie trzeba się spieszyć, nie trzeba przesadzać – podsumowała Manon Rossi, specjalista ds. marketingu cyfrowego w Nike. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Nike nie pierwszy raz zwraca uwagę na zdrowie psychiczne. Marka zaprezentowała model obuwia – Air Max 270 React – za pomocą którego walczyła z problemem samobójstw

PS 2
Spot „You Can’t Stop Us” Nike to hołd, który marka składa sportowcom przełamującym bariery i walczącym z przeciwnościami losu, a w spocie „Never Too Far Down” marka odniosła się sytuacji pandemicznej i pokazała, że za pomocą sportu można się podnieść nawet z największej porażki.

PS 3
Na ostatnim koncercie Travisa Scotta w Teksasie doszło do tragicznych wydarzeń, w wyniku których śmierć poniosło 10 osób. W związku z tym firma Nike ogłosiła, że premiera kolekcji butów rapera Air Max nie odbędzie się w planowanym terminie.

PS 4
Na zdrowie psychiczne w swojej komunikacji zwróciły uwagę również takie marki jak Remington czy Amazon