Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Jeronimo Martins i Biedronka skutecznie dbają o środowisko naturalne

O autorze
2 min czytania 2021-12-08

Grupa Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, z najwyższymi ocenami efektywności za podejmowanie działań korzystnych dla środowiska naturalnego według niezależnej organizacji CDP. Jest ona autorem globalnego systemu raportowania dla firm w celu skutecznego zarządzania ich wpływem na środowisko. Sieć Biedronka wyznacza trendy odpowiedzialnego podejścia do ekologii poprzez realizację konkretnych działań na polskim rynku.

 

CDP przyznała Grupie Jeronimo Martins ocenę „A”, czyli najwyższy wynik, w programach „zmiana klimatu” i „ochrona wód”. Grupa JM jest jedynym sprzedawcą żywności na świecie z wynikiem „A-”(poziom Leadership) w programie „Lasy” dla towarów takich jak: olej palmowy, soja i wołowina, których produkcja wiąże się z ryzykiem wylesiania. Ocena objęła ponad 13 tysięcy firm na całym świecie, które reprezentują 64% globalnej kapitalizacji rynkowej.

W porównaniu z ubiegłym rokiem, Grupa JM otrzymała wyższą ocenę w programach „zmiany klimatu” i „ochrona wód” i została umieszczona na liście CDP „A” w obu tych kategoriach.

Ocena świadczy o konsekwencji i skuteczności naszej strategii włączania kwestii zrównoważonego rozwoju w sposób, w jaki prowadzimy nasz biznes oraz o naszej sumiennej i przejrzystej komunikacji, w szczególności z tymi, którzy monitorują naszą działalność. Prawdziwe zaangażowanie w zrównoważony rozwój oznacza zrozumienie potrzeb i zalet długofalowej pracy, co Grupa Jeronimo Martins, w 2022 r. obchodząca 230-lecie istnienia, doskonale rozumie – mówi Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy JM.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyniki CDP odzwierciedlają najlepsze praktyki Grupy Jeronimo Martins w poszukiwaniu równowagi między gospodarczym dobrobytem a ochroną środowiska, które zostały uznane na arenie międzynarodowej poprzez włączenie ich do ponad 90 indeksów zrównoważonego rozwoju, w tym indeksów Euronext Vigeo-Eiris Eurozone 120 i Europe 120 oraz indeksów FTSE4Good Global and Europe.

Zmniejszenie wpływu na zmiany klimatyczne to jeden z priorytetów działalności Biedronki. W tym celu sieć konsekwentnie realizuje wiele inicjatyw, które realnie oddziałują na pozytywne zmiany w ekosystemie oraz zmniejszenie śladu węglowego. W ramach ograniczania wycinki lasów od 2014 roku Biedronka monitoruje bezpośrednią i pośrednią obecność soi, wołowiny, oleju palmowego, papieru i drewna w produktach marki własnej oraz w produktach świeżych. Sieć aktywnie działa w ramach Forest Positive Coalition for Action zainicjowanego przez Consumer Goods Forum.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wspólnie z Fundacją Ekologiczną Arka, wiosną 2020 roku, Biedronka posadziła też 10 tysięcy drzew w Bieszczadach. Sieć wspiera inicjatywy Komisji Europejskiej w ramach Europejskiego Zielonego Ładu. Przyświeca im ambitny cel – osiągnięcie neutralności klimatycznej w Europie do 2050 roku. Zdrowa żywność i odpowiedzialne rolnictwo to dziedziny szczególnie bliskie Biedronce, która od lat promuje w swoich sklepach zrównoważone produkty, a także wspiera rolników w procesie wprowadzania zmian korzystnych dla środowiska. Otwieranie nowych sklepów nie przeszkodziło Biedronce w zmniejszeniu wskaźnika intensywności zużycia energii. W 2020 roku wskaźnik (liczony w GJ na każdy tysiąc zł sprzedaży) zmniejszył się z 0,077 do 0,076. Od czerwca 2020 roku kosze i wózki we wszystkich nowo otwieranych Biedronkach są częściowo wykonane z tworzywa wyprodukowanego w ramach recyklingu lin i sieci rybackich wyłowionych m.in. z Morza Bałtyckiego. Do końca 2020 roku klienci sklepów sieci korzystali podczas codziennych zakupów z 40 tysięcy takich koszy oraz ponad 900 wózków.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

CDP jest organizacją non-profit, która zachęca przedsiębiorstwa do pomiaru i zarządzania możliwościami i zagrożeniami związanymi ze środowiskiem i zmianami klimatu. Każdego roku CDP zbiera informacje poprzez kwestionariusze „zmiana klimatu”, „lasy” i „ochrona wód”. W 2021 r. ponad 590 inwestorów posiadających aktywa o wartości około 100 bln euro zwróciło się do przedsiębiorstw o ujawnienie informacji na temat ich wpływu na środowisko, ryzyka i możliwości za pośrednictwem CDP. Odpowiedzi udzieliła rekordowa liczba 13 tys. firm.