„Jak przetrwać święta” – kampania Fundacji JiM podnosząca świadomość na temat autyzmu

Fundacja JiM, działająca na rzecz osób autystycznych, zainicjowała kampanię społeczną „Jak przetrwać święta”. Jej celem jest uświadomienie na temat autyzmu. Motyw przewodni kampanii to święta, które bywają trudne dla osób w spektrum, ze względu na przesyt bodźców, jakie do nich docierają.
O autorze
2 min czytania 2021-12-14

Okres świąteczny to czas, w którym łatwiej zrozumieć, jak na co dzień odbierają świat osoby autystyczne z  Fundacji JiM. Mamy wtedy styczność z wieloma bodźcami sensorycznymi: wzrokowymi, słuchowymi czy węchowymi. W domach i sklepach rozbrzmiewają świąteczne piosenki, przez głośniki dobiegają do nas informacje o aktualnych promocjach zakupowych, wokół nas pojawiają się kolorowe ozdoby i lampki, a w wielu miejscach rozpylane są również świąteczno-zimowe zapachy. A teraz wyobraźmy sobie, że mamy tak cały czas.

Misją Fundacji JiM, która zainicjowała kampanię społeczną Jak przetrwać święta, jest tworzenie lepszego świata dla osób w spektrum autyzmu. Świata, w którym będą mogły realizować swój potencjał i być akceptowanymi w społeczeństwie.

W naszej kampanii osoby autystyczne pokazują jak odbierają świat na co dzień i jak możemy im pomóc, zwłaszcza w tym intensywnym, świątecznym czasie. W końcu wszyscy jesteśmy tacy sami, niektórzy z nas po prostu odczuwają pewne rzeczy trochę bardziej. Zależy nam na tym, by w ramach realizowanych działań budować świadomość na temat autyzmu, a także zrozumienie i akceptację dla osób w spektrum – mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na stronie internetowej projektu pojawiły się filmy z udziałem 15-letniego autystycznego Miłosza z Fundacji JiM. W kampanii odegrał podwójną rolę: bohatera spotów i jednocześnie eksperta świątecznego przetrwania. Co w takim razie zrobić, gdy bolą nas uszy od świątecznych szlagierów? Jak poradzić sobie z przesytem światełek i dekoracji? Jak uniknąć rozpakowywania prezentów na oczach całej rodziny? – tego właśnie dowiemy się ze sprawdzonych porad Miłosza, zamieszczonych na stronie tylkobardziej.pl. Tam będziemy mogli również przybić piątkę Fundacji JiM!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się



Jak wesprzeć Fundację JiM?

Żeby wesprzeć Fundację kwotą 5zł lub wyższą wystarczy zdjąć bombkę z wirtualnej choinki lub kliknąć przycisk „Wesprzyj teraz”. Pojawi się wtedy krótki formularz do wypełnienia. Po dokonaniu wpłaty otrzymamy wirtualną bombkę, którą będziemy mogli podzielić się w naszych kanałach social media i zaprosić w ten sposób więcej osób do wsparcia działań Fundacji JiM. Przekazane środki zostaną przeznaczone na bieżącą działalność fundacji, w tym m.in. na walkę z wykluczeniem osób w spektrum autyzmu, wsparcie psychologiczne dla ich rodzin oraz zwiększenie orzecznictwa w tym zakresie. Z poziomu formularza możemy również dodać nasze życzenia świąteczne, które pojawią się w zakładce „Wasze Życzenia”.

Osoby, którym obce są nowe technologie, będę miały również możliwość zakupu specjalnej bombki stworzonej przez przedszkolaków z Fundacji JiM w formie niewymiennych tokenów NFT. Wszystkie bombki można obejrzeć na stronie tylkobardziej.pl. Żeby dokonać zakupu wybranej pracy wystarczy przejść do platformy OpenSea. Płatności można dokonać zarówno w kryptowalutach, jak i w złotówkach. Aukcje charytatywne tego typu cieszą się coraz większą popularnością na całym świecie i powoli wkraczają również do Polski.

O osobach w spektrum autyzmu pomyślano również na etapie projektowania strony internetowej kampanii. Została stworzona w dwóch wersjach – standardowej oraz przyjaznej osobom w spektrum. Widok można przełączyć z poziomu przycisku Autism-Friendly On/ Autism-Friendly Off. Pozostańmy więc Autism-Friendly On i zdejmijmy bombkę z choinki!

Za koncept kreatywny kampanii społecznej,  opracowanie dedykowanej strony, zastosowanie technologii NFT i realizację materiałów video odpowiada agencja BBDO przy wsparciu zespołu e-commerce Molecular BBDO. Agencja Made in PR odpowiedzialna jest za działania z zakresu media relations, Viralab – za współpracę z influencerami, natomiast za zakup mediów – Bluerank. Za wybór technologii Blockchain i sposobu tworzenia tokenów NFT odpowiada Norbert Redkie z wannabe.games, wsparcie z zakresu IT zapewnił Piotr Nietrzebka, rownież w wannabe.games.