Programmatic czarnym koniem reklamy mobilnej w 2022 roku

Aż 45% przedstawicieli domów mediowych w Polsce uważa, że programmatic będzie wiodącym trendem w reklamie mobilnej w 2022 roku. Opublikowane w raporcie „Change and People” wyniki badania Spicy Mobile przynoszą więcej ciekawych danych.
O autorze
1 min czytania 2021-12-21

W połowie 2021 roku agencja Spicy Mobile zrealizowała badanie wśród osób odpowiedzialnych za planowanie i zakup mediów. Jego wyniki jednoznacznie wskazują na rosnące znaczenie reklamy programatycznej na mobile’u. Aż 73% ankietowanych przedstawicieli domów mediowych uważa programmatic za jeden z najbardziej perspektywicznych rodzajów reklamy mobilnej (na kolejnych miejscach na podium znalazły się social media i wideo), a 45% wymienia go wśród najważniejszych trendów i wydarzeń w reklamie mobilnej w 2022 roku.

Według Dominika Stockiego ze Spicy Mobile programmatic będzie jednym z najbardziej gorących tematów w nadchodzącym roku, a samo kupowanie reklam w modelu programatycznym stanie się jeszcze bardziej popularne. Zła koniunktura przekłada się na poszukiwanie przez reklamodawców jak najbardziej efektywnych kosztowo i mierzalnych modeli zakupu jakościowego ruchu w internecie.

Według szacunków IAB Polska, w 2020 roku wartość rynku programmatic wzrosła o 20% do poziomu 1,147 mld zł, przekraczając tym samym barierę miliarda złotych. Wydatki na reklamę programatyczną stanowią już 22% budżetu na reklamę internetową i blisko 50% wydatków na samą reklamę display. Równie dynamicznie rozwija się rynek reklamy mobilnej, który w 2020 roku wzrósł o 21% do 1,7 mld zł. Można zatem powiedzieć, że mobile i programmatic napędzają reklamę cyfrową.

Zdaniem Karola Kilona z Publicis Media wzrost wydatków na programmatic jest dwukrotnie wyższy niż wzrost ogólnych wydatków na reklamę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Predykcja wzrostu wydatków na reklamę cyfrową według Publicis Media to 13%. Na tej zasadzie możemy założyć, że wydatki na reklamę programmatic będą rosły w tempie około 25% rok do roku. Głównym beneficjentem tego wzrostu jest YouTube, a także reklamy kupowane w ramach aukcji otwartych. Dla większości wydawców obecnych na rynku oznacza to wyjście ze strefy komfortu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing