Odmłodziliśmy markę na poziomie wizerunku. Wyborowa podsumowuje 2021 rok

Odmłodziliśmy markę na poziomie wizerunku. Wyborowa podsumowuje 2021 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku marka Wyborowa? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2021 dla marki Wyborowa opowiada Tadeusz Rusek, brand director w Wyborowa.

Największy sukces w 2021 roku

W moim przekonaniu największym sukcesem Wyborowa w mijającym roku jest odmłodzenie marki na poziomie wizerunku i skuteczne dotarcie do nowych konsumentów. Mnie osobiście cieszy nie tylko efektywność podjętych działań, ale też sposób ich realizacji. W 2021 roku marka Wyborowa zdecydowanie wyróżniała się stylem komunikacji na tle pozostałych konkurencyjnych marek, w swojej kategorii i z pełnym przekonaniem powiem, że nie jest to nasze ostatnie słowo w tym obszarze. Mamy w planie kolejne aktywacje, które zdecydowanie zaskoczą odbiorców.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Największym wyzwaniem była konieczność szybkiej adaptacji do warunków rynkowych, które w tym roku, w związku z pandemią COVID-19, zmieniały się bardzo dynamicznie. Udało nam się dostosowywać kampanie do nowych warunków życia społecznego, które nastało w Polsce i na całym globie. Mam tutaj na myśli nie tylko zmiany zachowań konsumenckich, ale również utrudnienia w dostępie do materiałów produkcyjnych oraz usług.  Nikt w branży nie spodziewał się, że tektura falista wykorzystywana do produkcji opakowań stanie się w XXI wieku tak deficytowym towarem.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

Wyborowa to marka, która stawia na kreatywne rozwiązania, więc wytypowanie dwóch najciekawszych akcji nie jest prostym zadaniem. Myślę jednak, że w 2021 roku zdecydowanie na prowadzenie wysunęły się dwie kampanie. Pierwsza z nich to Wyborowa Tryb Domówki, gdzie oddaliśmy w ręce konsumentów innowacyjne pudełko zawierające butelkę wódki Wyborowa, które z łatwością można było zmienić w grę planszową. Zostaliśmy za tę kampanię nagrodzeni srebrem w konkursie KTR, design opakowania został tez doceniony także w innych konkursach branżowych. Drugą kampanią zasługującą na uwagę jest współpraca z kultową marką streetwearową PROSTO, z którą wypuściliśmy linię ubrań inspirowaną latami 90-tymi.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

„Najlepszy aparat to ten, który masz przy sobie”, powiedział Chase Jarvis. Tę samą zasadę stosuję przy tworzeniu rankingu kanałów komunikacji. Uważam, że najważniejsze kanały to te, które są w zasięgu określonej kategorii produktu. W 2021 roku byliśmy tam, gdzie był nasz konsument, postawiliśmy na efektywną komunikację w kanałach digitalowych oraz w punktach sprzedaży. W całej firmie Wyborowa Pernod Ricard największy potencjał widzimy w odpowiednio skomponowanym miksie kanałów. Dzięki temu możemy osiągać satysfakcjonujące nas wyniki.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Jesteśmy wielkimi fanami innowacji, dlatego bacznie obserwujemy proces digitalizacji świata mediów i komunikacji. Dalsze inwestycje w social media oraz punkty sprzedaży są dla nas podstawą, ale nie zapominamy, że w marketingowym świecie największe „zamieszanie” robią podcasty i personalizacja komunikacji. Właśnie tym kierunkom przyglądamy się z największą uwagą.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Moim zdaniem, i chyba nie jestem tu wyjątkiem, jest to marketing zaangażowany, dotykający konkretnych problemów społecznych. W tym kierunku podąża coraz więcej marek. Konsumenci oczekują, że marka zajmie stanowisko, pokaże swoje zdanie i jestem pewny, że większość briefów w naszej branży zawiera właśnie taką wytyczną. Co cieszy przez najbliższe lata będzie nam również towarzyszył trend eco-friendly, a zrównoważony rozwój w firmie Wyborowa Pernod Ricard to priorytet.

Budżet na działania digitalowe

Bardzo cieszy mnie fakt, że branża marketingowa w Polsce zaczyna dostrzegać swoją moc sprawczą w kwestii kształtowania potrzeb i stylu życia konsumentów. Widać zdecydowaną poprawę jakości wzornictwa opakowań oraz produkcji marketingowych, coraz więcej kampanii dotyka prawdziwych problemów, z którymi na co dzień mierzą się konsumenci. Budżety lokalne bywają ograniczone, ale kreatywnością w rodzimym marketingu, na pewno jesteśmy w stanie w dużo wygrać.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Dla marki Wyborowa widzę 3 najważniejsze cele: po pierwsze, chcemy docierać do nowych konsumentów, po drugie, chcemy działać efektywnie, efektownie i kreatywnie, po trzecie chcemy, aby konsumenci włączali Tryb Spotkań, pamiętając o tym by zawsze robili to  w sposób odpowiedzialny.  

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij