Diversity & Inclusion nie jest dla nas modnym sloganem, ale istotą misji. Durex podsumowuje 2021 rok

Diversity & Inclusion nie jest dla nas modnym sloganem, ale istotą misji. Durex podsumowuje 2021 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku marka Durex? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla marki Durex opowiada Katarzyna Bitowt-Zaczkowska, senior brand manager Durex, Reckitt.

Największy sukces w 2021 roku

Srebrna statuetka Effie Awards 2021 za kampanię „Głośni w Łóżku”. To kampania, w której poruszyliśmy ważny społecznie problem braku otwartej rozmowy w związkach o seksie i swoich potrzebach. Poprzez zaproszenie par razem z ich historiami do udziału w kampanii telewizyjnej, digitalowej oraz do współtworzenia krótkich filmów dokumentalnych chcieliśmy zainspirować widzów do szczerej rozmowy z partnerką/em. Stąd tytułowe bycie „głośnym w łóżku”.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Razem z marką Durex działamy z misją poprawy jakości i bezpieczeństwa życia seksualnego Polaków. Realne zaangażowanie w sprawy ważne dla ludzi, którym służymy jest wpisane bardzo mocno w to, jak działamy - na każdym poziomie. Dlatego, w tym roku, wykonaliśmy kolejny krok w zakresie edukacji seksualnej na naszym kanale YT „Jak to robić?”.  Bogatą już w 85 odcinków bazę filmów odpowiadających na najczęściej pojawiające się pytania młodzieży, wzbogaciliśmy o nową formę. Zaprosiliśmy znanych influencerów (m.in. Marcina Dubiela, Red Lipstick Monster, Gimpera) do wzięcia udziału w Wielkim Teście Wiedzy o Seksie. Dzięki temu młodzież mogła dowiedzieć się czegoś nowego w przystępnej formie oraz ugruntować zdobytą dotychczas wiedzę.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

„Walentynki? Zostańcie w łóżku” – dalsza odsłona Głośnych w łóżku, tym razem przy okazji Walentynek. Wiedzieliśmy, że Walentynki w pandemii będą inne. Kino czy kolacja w restauracji nie wchodziły w grę, dlatego zachęcaliśmy pary do tego, aby zostały w łóżku i wykorzystały ten czas na odkrycie swoich potrzeb ze specjalną grą karcianą dla par stworzoną przez Durex. Aktywacja była takim sukcesem, że wszystkie limitowane zestawy wyprzedały się jeszcze w przedsprzedaży, a Polacy po raz kolejny udowodnili, że są gotowi doskonalić swoje relacje w związkach.

„Nawilżanie jest seksi” – nasza pierwsza kampania w Polsce dedykowana lubrykantom. Tytuł kampanii, jak i całe zrealizowane w jej ramach działania,  kierowane zwłaszcza do kobiet miały pokazać, że stosowanie lubrykantów jest czymś naturalnym,  i nie powinno być powodem do wstydu. Z lubrykantem seks jest po prostu przyjemniejszy. Jak się okazuje skala problemu o jakim mówimy jest spora. Badania pokazują, że ponad połowa kobiet doświadcza dyskomfortu w trakcie seksu, którego przyczyną może być niewystarczające nawilżenie pochwy.

 „W łóżku. Rozmowy dopasowane” – nowy kanał YouTube dedykowany dorosłym. Z badań przygotowanych na nasze zlecenie wynika, że niemal 60% Polaków nie jest do końca zadowolonych ze swojego życia seksualnego. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele korzyści wnosi do naszego życia udany i przyjemny seks. Nasz kanał powstał z myślą o wszystkich, którzy szukają bezpiecznej przestrzeni do rozmów o seksie, by poprawić swoje relacje i doznania w trakcie seksu. W „Rozmowach dopasowanych”  nie ma tematów tabu, dlatego mówimy o takich sytuacjach jak: depresja i jej wpływ na związek, rodzaje terapii dla par, seksualność osób z niepełnosprawnością, jak odzyskać spontaniczność w związku… Jest tego naprawdę sporo i do tej pory mamy ponad 800 tysięcy wyświetleń na kanale!

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Duże wrażenie zrobił na nas odzew społeczny na kampanię „Nawilżanie jest seksi”. Od lat głównym obszarem naszego zaangażowania jest zwiększanie komfortu życia seksualnego Polek i Polaków. Mówimy o rzeczach, które mogą wydawać się trudne, ale dotyczą większości. Tak samo jest przy okazji kampanii „Nawilżanie jest seksi”, która skupia się na kwestii lubrykacji, a w centrum zainteresowania stawia potrzeby kobiet. Okazuje się bowiem, że zbyt wiele z nas godzi się na dyskomfort w trakcie seksu, myśląc, że tak po prostu musi być i trzeba to jakoś „przetrwać”. Kiedy znane influencerki zabrały głos w kampanii – otrzymały bardzo dużo pozytywnych odpowiedzi i podziękowań od swoich obserwatorów, doceniających poruszanie tak istotnych tematów.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Nasi odbiorcy są bardzo różni ze względu na wiek, zainteresowania czy styl życia. Mają różne przyzwyczajenia, także w obszarze komunikacji. Podejmując działania komunikacyjne naturalnie sięgamy po dobrze skomponowany mix wielu działań: branded content, czyli nasze kanały YT rozwijane lokalnie, social media, współpracę z influencerami, działania PR oraz media masowe, jak np. telewizję. Z naszych doświadczeń wynika, że właśnie taka różnorodność przynosi najlepsze efekty. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Niech to pozostanie przyszłoroczną niespodzianką

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Trudno nazwać to być może trendem marketingowym, ale pokazywanie świata prawdziwego, takim jakim naprawdę jest, wydaje się być coraz bardziej doceniane w naszej branży. Cieszy nas to, bo dla marki Durex jest to od dawna fundament działań nie tylko komunikacyjnych, ale wręcz strategicznych. Mocno stoimy na stanowisku, że każdy, bez względu na wiek, płeć, kolor skóry czy orientację seksualną zasługuje na satysfakcjonujące życie seksualne. Dlatego, w każdej z naszych kampanii ma to swoje odzwierciedlenie. Diversity & Inclusion nie jest dla nas modnym sloganem, ale istotą misji Durex, drogą którą podążamy od dawna. Działamy w tych obszarach również wspomagając projekty społeczne jak profilaktyka zakażeń HIV, edukacja seksualna. Nie unikamy trudnych tematów. 

Budżet na działania digitalowe

Inwestujemy tam, gdzie są nasi konsumenci, dlatego znaczną część wydatków stanowią działania w sferze digital. W przyszłym roku planujemy ten udział jeszcze zwiększyć.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Zachęcam do obejrzenia projektów nagrodzonych podczas tegorocznej Gali Effie Awards. Pojawiło się sporo wspaniałych inicjatyw, które udowodniają, że mając spójną strategię rozwoju marek nic nie jest w stanie przeszkodzić w realizacji celów – nawet pandemia.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Będziemy kontynuować  prace nad zwiększaniem penetracji rynku prezerwatyw i lubrykantów w Polsce, bo wierzymy, że każdy ma prawo do bezpiecznego i przyjemnego seksu. Równie ważne będzie rozwijanie obszaru edukacji seksualnej młodzieży na naszym kanale „Jak to robić?”. Kto jak nie Durex ma rozwiązać palący problem braku rzetelnej wiedzy dla nastolatków?

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij