Krajowy Instytut Mediów kończy pilotaż badania założycielskiego

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Krajowy Instytut Mediów kończy pilotaż badania założycielskiego

Krajowy Instytut Mediów kończy ostatnią fazę pilotażu założycielskiego jednoźródłowego badania konsumpcji mediów. W grudniu zrealizowano ponad 3,8 tys. wywiadów obejmujących korzystanie z radia, telewizji i internetu przez każdego respondenta, co oznacza, że łącznie KIM zebrał ok. 13 tys. wywiadów.

Przy każdym z wywiadów indywidualnych dokonano m. in. spisu urządzeń w gospodarstwach domowych oraz określono czas poświęcany na korzystanie z poszczególnych mediów. Faza produkcyjna badania założycielskiego ma się rozpocząć w lutym przy utrzymaniu stałego tempa zbieranych wywiadów na poziomie 2,5-3 tys. miesięcznie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W minionym roku wykonaliśmy niemałą pracę związaną z doborem i odpowiednim przeszkoleniem wykonawców i ankieterów badania. Wyposażeni w wiedzę z zakresu ekonomii behawioralnej, jak i wiedzę techniczną związaną z treścią kwestionariusza oraz prawidłowym przeprowadzeniem badania w gospodarstwach domowych, w połowie minionego roku ankieterzy rozpoczęli zbieranie wywiadów na terenie całego kraju. Są one realizowane na losowych próbach TERYT GUS, co ma szczególne znaczenie metodologiczne pod kątem wiarygodności i reprezentatywności badania, dlatego prowadzą je wyłącznie ankieterzy posiadający doświadczenie w pracy na takich próbach. Osiągnęliśmy już oczekiwany przez nas poziom około 3 tys. wywiadów miesięcznie i będziemy utrzymywać to tempo w bieżącym roku. Zapewni to stały dostęp do szerokiego strumienia aktualnych i wiarygodnych danych o społeczeństwie dotyczących konsumpcji mediów – komentuje Mirosław Kalinowski, dyrektor Krajowego Instytutu Mediów.

Badanie założycielskie ma prezentować kompleksowy obraz konsumpcji mediów w Polsce z wykorzystaniem jednoźródłowych danych. Jego metodyka powstała we współpracy z rynkiem mediów z uwzględnieniem wypracowanego przez branżę Złotego Standardu Badań Mediów w Polsce. Zgodnie z przyjętymi założeniami projekt będzie realizowany w trybie ciągłym na losowej próbie ponad 30 tys. gospodarstw domowych i weźmie w nim udział ponad 60 tys. respondentów. Będzie to jeden z najbardziej kompleksowych pomiarów jednoźródłowych na świecie, dostarczający reklamodawcom, nadawcom i domom mediowym zintegrowaną wiedzę o zachowaniach odbiorców mediów elektronicznych – internetu, telewizji i radia.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij