Prowadziliśmy intensywne działania w digitalu, w których skupiliśmy się na aspekcie regionalności. Kaufland podsumowuje 2021 rok

Prowadziliśmy intensywne działania w digitalu, w których skupiliśmy się na aspekcie regionalności. Kaufland podsumowuje 2021 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziło w 2021 roku marka Kaufalnd? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?
O autorze
3 min czytania 2022-01-21

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla Kaufland opowiada Jan Reinhuber, dyrektor Departamentu Marketingu Kaufland Polska.

Największy sukces w 2021 roku

W mijającym roku przeprowadziliśmy wiele ciekawych projektów, jednak z największą dumą wspominamy obchody 20-lecia sieci Kaufland w Polsce. Prowadzona w wielu kanałach kampania „20 lat idę tam, gdzie wszystko mam” była istotnym elementem tegorocznej strategii marketingowej. Zachęcaliśmy klientów do wspólnego świętowania i zorganizowaliśmy dla nich liczne urodzinowe niespodzianki, konkursy i promocje. Ponadto skierowaliśmy specjalne podziękowania do pracowników, dostawców oraz producentów, którzy towarzyszyli nam przez ostatnie 20 lat. Hasło kampanii nawiązuje do naszych priorytetów – od początku istnienia sieci gwarantujemy klientom szeroki wybór produktów w atrakcyjnych cenach, profesjonalną obsługę i najlepsze doświadczenia zakupowe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Od blisko dwóch lat funkcjonujemy w świecie, w którym strategię działania warunkuje przede wszystkim dynamika zmian. W czasie pandemii niezwykle ważne są elastyczność i sprawna adaptacja do nowych okoliczności. Z uwagą obserwujemy oczekiwania konsumentów, aby możliwie jak najszybciej odpowiadać na ich potrzeby. 

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

Do najciekawszych akcji możemy z pewnością zaliczyć kampanię „Królowa Okazji”, której start wiązał się z debiutem na TikToku – nowym dla naszej sieci kanale społecznościowym. W okresie letnim emitowaliśmy również humorystyczne spoty w ramach kampanii „Tanio grilluj na bogato”, które promowały wakacyjny wypoczynek z produktami do grillowania, a także „Napełnij słoiki w Kauflandzie”, która przypominała o tym, że w naszych marketach dostępne są produkty do wekowania na zimę. Prowadziliśmy też intensywne działania w kanałach digitalowych, w których skupiliśmy się na aspekcie regionalności. Od podstaw stworzyliśmy sześć kreacji wideo mówiących w przewrotny sposób o lokalnych produktach. Spoty zostały docenione zarówno przed odbiorów, jak i środowisko branżowe. Otrzymały one nominację do prestiżowego Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2021, stając u boku największych kampanii polskich firm.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Warto przywołać działania związane z produktami GBS. Wiosną wprowadziliśmy czasowo do asortymentu kawę tej marki. W odpowiedzi na liczne pytania konsumentów, czy wprowadzimy markę do stałego asortymentu, stworzyliśmy specjalną kampanię w kanałach digitalowych (Facebook i Instagram). Umożliwiliśmy klientom wybór smaków, które będą na stałe dostępne w sklepach Kaufland. Wykorzystując kanały własne, daliśmy naszym odbiorcom szansę realnego wpływu na kształtowanie asortymentu. Konsumenci chętnie wchodzili w interakcję z naszą marką, a całą akcja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Obok tradycyjnych kanałów komunikacji, w których od lat prowadzimy intensywne działania marketingowe, otwieramy się na nowe możliwości. W sierpniu br. uruchomiliśmy kanał na TikToku. Debiut w nowym kanale społecznościowym był kolejnym krokiem w kierunku budowania wszechstronnej komunikacji. Rozszerzyliśmy tym samym grupę odbiorów treści przede wszystkim o nastolatków stanowiących głównych użytkowników tego medium. Sieć Kaufland jest obecna również na platformach: Facebook, Instagram, YouTube oraz LinkedIn.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Nieustannie poszukujemy nowych kierunków rozwoju oraz ścieżek komunikacji, monitorując aktualne trendy. Konsekwentnie stawiamy na dynamiczny rozwój kanałów digitalowych. Dążymy do zwiększenia widoczności marki, a także budowania wyrazistego przekazu poprzez atrakcyjne komunikaty. Duży nacisk będziemy kłaść przy tym na to, aby komunikacja była jeszcze bardziej spójna i aby komunikowane treści trafiały do wybranych przez nas, ściśle określonych grup klientów. Chcemy być bardziej dostrzegalni w ujęciu marketingowym, a także skutecznie eksponować działania z obszarów employer brandingu czy CSR.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Możemy spodziewać się, że komunikacja marketingowa zostanie skierowana w większym stopniu do odbiorców z pokolenia Z, którego część stanowią już osoby dorosłe. Nie boją się oni zmian, są otwarci na trendy, a internet jest dla nich tak samo naturalny jak radio, telewizja czy drukowana prasa dla wcześniejszych pokoleń. Nadchodzący rok to doskonała okazja, aby zaistnieć w świadomości przedstawicieli tej grupy.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Branża marketingowa w Polsce jest kształtowana przez trendy światowe, co ma oczywiście ścisły związek z globalizacją produktów czy usług, również tych internetowych. Z pewnością możemy spodziewać się jeszcze intensywniejszych działań marek w kanałach digitalowych, a także personalizacji treści w stosunku do różnych grup odbiorców.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

W dalszym ciągu będziemy wsłuchiwać się w oczekiwania klientów, aby jeszcze skuteczniej odpowiadać na ich potrzeby. Dążymy również do intensywniejszej personalizacji treści do poszczególnych grup odbiorców, otwierając się na nowe kanały komunikacji. Będziemy uważnie analizować sytuację rynkową i starać się wyprzedać trendy. Nieustannie analizujemy także strukturę dystrybucji naszej gazetki promocyjnej i poszukujemy nowych dróg, aby lepiej odpowiadać na życzenia konsumentów. W tym obszarze jeszcze mocniej będziemy stawiać na kanał digitalowy, kierując się preferencjami klientów, którzy chętnie korzystają z naszej aplikacji i przeglądają ofertę online.