TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Czy audiobooki zastąpią seriale i słuchanie muzyki? Empik Go podsumowuje 2021 rok

Już ponad 300 tysięcy Polaków korzysta z aplikacji z audiobookami, e-bookami oraz podcastami. Dane Empik Go wskazują, że konsumentów tych formatów z roku na rok jest zdecydowanie więcej. Tylko w 2021 roku spędzili 25 milionów godzin na słuchaniu i czytaniu cyfrowych książek.
O autorze
2 min czytania 2022-01-21

Rynek treści cyfrowych rośnie w imponującym tempie. W minionym roku pojawiało się na nim kolejne kilkadziesiąt tysięcy tytułów, w tym głośne produkcje oryginalne, które należy uznać, tuż obok podcastów, za największy trend 2021 roku. Empik Go, który konsekwentnie poszerza te kategorie, tylko w 2021 roku wyprodukował 20 superprodukcji i 18 oryginalnych serii podcastowych, a także udostępnił w aplikacji 25 tysięcy nowych odcinków podcastów polskich twórców.

Zgodnie z danymi należy wskazać, że po rekordowym 2020 roku, mieliśmy do czynienia z kolejnym przełomowym okresem dla segmentu digital content. W 2021 użytkownicy aplikacji Empik Go spędzili z audiobookami i podcastami o 62% czasu więcej niż w ubiegłym roku. Fani e-booków przeczytali zaś 23% więcej niż w 2020.

Te miliony wspólnie spędzonych godzin to najlepszy dowód na to, jak książka i dobre historie potrafią łączyć nas jako ludzi. W minionym roku wyprodukowaliśmy aż 38 oryginalnych słuchowisk, seriali audio i podcastów, które stają się naszym flagowym produktem. Już teraz w naszej aplikacji znajdziecie najszerszą na rynku ofertę audiobooków, e-booków, podcastów i e-komiksów. Już na początek 2022 roku szykujemy produkcję z jednym z najpopularniejszych polskich pisarzy – mówi Kuba Piotrkowicz, head of digital content w Grupie Empik.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Empik Go w 2021 roku konsekwentnie realizował swoją strategię opartą o inwestowanie w technologię, tworzenie treści i poszerzanie bazy użytkowników. W listopadzie aplikacja zadebiutowała na czytnikach marki Kindle, natomiast w grudniu na rynku ukazał się autorski czytnik w technologii e-Ink pod nazwą Empik GoBook. Dzięki tym działaniom najlepiej oceniana w Polsce aplikacja z audiobookami i e-bookami jest teraz dostępna nie tylko na telefony, tablety ale także wszystkie najpopularniejsze czytniki e-booków.

Rozwój aplikacji Empik Go nie byłby możliwy bez działów: wydawniczego oraz produkcyjnego, które w minionym roku zrealizowały ponad 600 audiobooków oraz podcastów, co przełożyło się na ponad 5 tysięcy godzin nagrań. Udało nam się także podjąć bezpośrednią współpracę z  ponad 40 autorami czy wydać głośne audioseriale „Wilkołak” (Wydawnictwo Marginesy) i „Stulecie Winnych. Początek” (Zwierciadło) czy superprodukcje „Mów mi Win” (Wydawnictwo Albatros), „Wiatr” i „Bezcenny” (W.A.B.). W kolejnym roku chcemy podjąć kolejne kooperacje, jeszcze bardziej umacniając naszą pozycję na rynku wydawniczym – dodaje Piotrkowicz.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rok 2021 to także czas zmian zachowań użytkowników, który wskazuje, że obcowanie z książką cyfrową stają się kolejną formą spędzania wolnego czasu. Polacy najchętniej konsumują audiobooki i e-booki pomiędzy 15:00 a 16:00, ale także 21:00 a 22:00. Do najpopularniejszych dni należą natomiast środy (dni premier w aplikacji) i niedziele. To zauważalna zmiana – obok dni roboczych oraz godzin dojazdów i powrotów z pracy, użytkownicy czytają oraz słuchają w swoim wolnym czasie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się