Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Za największy sukces możemy uznać stabilizację naszej marki na rynku. Komputronik podsumowuje 2021 rok

Za największy sukces możemy uznać stabilizację naszej marki na rynku. Komputronik podsumowuje 2021 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku marka Komputronik? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?
O autorze
3 min czytania 2022-01-25

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla marki Komputronik opowiada Karolina Pietz-Drapińska, dyrektor marketingu i PR Grupy Komputronik.

Największy sukces w 2021 roku

Po nieprzewidywalnym zeszłym roku i trudnym początku 2021 spowodowanego epidemią za największy sukces możemy uznać stabilizację naszej marki na rynku. Udało nam się przeprowadzić wiele akcji, które odpowiadały bieżącym potrzebom konsumentów. Jeszcze bardziej wzmocniliśmy swoją pozycję w e-commerce i dokonaliśmy remodelingu naszych salonów stacjonarnych. Ten rok był dla nas szczególny, ponieważ świętowaliśmy swoje 25. urodziny. Mamy tyle lat co milenialsi, jesteśmy młodzi, ale i doświadczeni. Wiemy, jaką chcemy być marką i to podoba się naszym klientom, którzy korzystają z naszych usług. W 2021 bardzo mocno rozwinęliśmy także ofertę usług dodatkowych. Wprowadziliśmy m.in. Helpdesk Zdalny Informatyk, Komputronik Abonament czy serwis z dojazdem do klienta.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tym roku przeprowadziliśmy również badania znajomości naszej marki na tle konkurencji. Bardzo ucieszyły nas wyniki, ponieważ blisko 92% respondentów zna naszą markę przy badaniu wspomaganym. Prawie połowa naszych klientów to tzw. promotorzy, którzy chętnie poleciliby zakupy w Komputronik swoim bliskim i znajomym.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Największym wyzwaniem nie tylko dla nas, ale dla całej branży, była dostępność produktów. Zakłócenie łańcuchów dostaw i wzrost cen półproduktów sprawiły, że ciężko było branży zapewnić odpowiednie zapasy magazynowe. Na szczęście dla nas wykorzystaliśmy swoje doświadczenie i dobre relacje z partnerami biznesowymi dzięki czemu mogliśmy, i nadal możemy, oferować naszym klientom pełną ofertę laptopów, smartfonów, sprzętu smart home, komputerów PC oraz urządzeń RTV i AGD.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

W 2021 roku przeprowadziliśmy wiele działań, które pozwoliły nam odświeżyć wizerunek marki i dotrzeć z naszą ofertą do klientów. Na pewno na uwagę zasługuje kampania urodzinowa, w której wykorzystaliśmy nowoczesne narzędzia, m.in. AR i akcja świąteczna, w której pierwszy raz od wielu lat postawiliśmy na wizerunek celebryty. Do współpracy zaprosiliśmy Tomasza Karolaka, który pojawił się w spotach video i na kreacjach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W minionym roku dalej angażowaliśmy się w akcje społeczne czego przykładem może być cykl szkoleń Senior Online, które przeprowadziliśmy jako Fundacja Komputronik. Podczas spotkań przekazaliśmy uczestnikom niezbędną wiedzę z zakresu bezpiecznego korzystania z Internetu.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Najważniejsze kanały komunikacji to zdecydowanie online: social, wideo, display i SEM. Jako Komputronik mocno stawiamy na obecność w tych kanałach i prowadzenie ciekawej i niestandardowej komunikacji z konsumentami. Dzięki temu udaje nam się skutecznie docierać do konsumentów i umacniać naszą pozycję na rynku.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

W 2022 będziemy stawiać na nowoczesne kanały i formaty. Chcemy trafić z naszym przekazem do młodszej grupy odbiorców, dlatego zwiększymy naszą obecność w social mediach, będziemy stawiać na formaty video i niestandardowe akcje oraz na większą obecność w mobile. Naszym celem jest odmłodzenie wizerunku, a do tego potrzebujemy nowoczesnych i innowacyjnych narzędzi. Będziemy chcieli nawiązać dialog i relacje z młodszymi użytkownikami, będziemy stawiać na emocje i autentyczność. Intensywnie pracujemy nad pomysłami, które wyróżnią nas na tle konkurencji. Myślę, że w 2022 roku będzie o nas głośno.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Do najważniejszych trendów marketingowych zaliczyłabym budowanie relacji z klientami, działania omnichannel oraz personalizację przekazu. Z doświadczenia wiem, że klienci nie oczekują już tylko gotowego produktu, ale też wartości dodanych: wiedzy i umiejętności, chcą, żeby marka odzwierciedlała ich wewnętrzne „ja” i komunikowała się z nimi w spersonalizowany sposób. Naszym zadaniem jest odpowiedzenie na te potrzeby.

Budżet na działania digitalowe

Wydatki na działania digitalowe stanowią zdecydowaną większość naszego budżetu marketingowego. To właśnie tam chcemy docierać z komunikacją do naszych klientów. Jest to także najbardziej efektywne rozwiązanie, które pozwala na precyzyjne targetowanie reklam. W przyszłym roku będziemy dalej stawiać na działania w digitalu, które oczywiście będą uzupełniane działaniami ATL i BTL.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Branża marketingowa w Polsce nieustannie się rozwija. Wiele firm korzysta ze wsparcia agencji marketingowych i PR-owych, z którymi starają się stworzyć intrygujący content. Nadal widać, że większość działań to działania zasięgowe, dlatego nie słabnie znaczenie reklamy w prasie, radiu i telewizji. Jednocześnie łatwo zauważyć nieustannie rosnące zainteresowanie działaniami digital. To te rozwiązania pozwalają skutecznie dotrzeć z komunikacją do klientów. Najważniejsze jednak jest przygotowanie ciekawego, rzetelnego i wyróżniającego się contentu.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Rozwój platformy e-commerce. Wdrażamy kolejne zmiany, które przyspieszą działanie sklepu, sprawią, że doświadczenia zakupowe oraz sam proces zakupu będzie jeszcze łatwiejszy i przyjemniejszy dla klientów. Kolejnym planem jest stawianie na format video. Jeszcze w 2021 roku zaczęliśmy stawiać na video i widzimy, że przynosi to efekty. To będzie jedno z naszych głównych narzędzi komunikacji, dzięki któremu trafimy do młodszych odbiorców. Myślimy także o contencie audio w formie podcastów, które są coraz chętniej wybierane przez ludzi w różnym wieku.

Trzecim, ale równie istotnym celem, jest budowanie społeczności marki Komputronik. Osiągniemy to większą aktywnością w social mediach, chcemy zaprosić do współpracy influencerów, ale przede wszystkim chcemy, żeby to właśnie społeczność zbudowana wokół naszej marki stała się naszymi naturalnymi ambasadorami.