Pandemia nie zaszkodziła branży marketingowej. Orange podsumowuje 2021 rok

Pandemia nie zaszkodziła branży marketingowej. Orange podsumowuje 2021 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku marka Orange? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2021 dla marki Orange opowiada Paweł Patkowski, dyrektor marki i komunikacji marketingowej, Orange Polska.

Największy sukces w 2021 roku

Z pewnością ogromna popularność i stale rosnący zasięg usługi Orange Światłowód. Pandemia przyśpieszyła cyfryzację naszego życia i wiele osób zdało sobie sprawą, że stabilne łącze to podstawa e-pracy, e-szkoły i e-rozrywki. Jesteśmy dumni, że nie mamy sobie równych w tym zakresie, a liczba użytkowników Orange Światłowodu przekroczyła 900 tys. Dla porównania w pierwszym kwartale 2020 roku było to 564 tys. Poza tym cieszy nas zadowolenie klientów z naszych usług, które jest dla nas najlepszym miernikiem sukcesu.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Zwiększanie przepustowości naszej sieci w odpowiedzi na zwiększające się zapotrzebowanie na transmisję danych. Permanentnie rozbudowujemy i modernizujemy sieć. Zarówno stacjonarną, w zasięgu światłowodu jest już ponad 5,7 mln gospodarstw domowych w ponad 168 miejscowościach różnej wielkości, jak i mobilną – z #hello5G mogą korzystać już mieszkańcy 46 miast i 492 mniejszych miejscowości w całym kraju. Łącznie ponad 6,3 mln osób.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

W październiku br. w ramach trzeciej już akcji w tym roku posadziliśmy w Szostakach 3,3 ha lasu z Fundacją Las na Zawsze. Zgodnie z naszą nową strategią .Grow, intensyfikujemy działania w zakresie społecznej odpowiedzialności, w tym ochrony środowiska w duchu #OrangeGoesGreen.

Pozostając przy strategii .Grow, w której stawiamy na równość i różnorodność w zespołach i umocnienie pozycji kobiet w naszej firmie, warto wspomnieć o projekcie WłączOne. To jest program dla kobiet interesujących się technologiami, który zachęca je do podejmowania pracy w branży nowoczesnych technologii.

Jako trzeci wymieniłbym Open’er Park Powered by Orange. Nowa formuła organizowania festiwalu, która wymagała zmiany podejścia pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa w nowej rzeczywistości. Sukces wyrażony frekwencją utwierdził nas, że było warto, bo wszyscy chyba tęsknimy za wspólnym przeżywaniem emocji na żywo.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Pozytywnym zaskoczeniem było uzmysłowienie sobie, ile wartościowych działań „zielonych” jest prowadzonych w różnych częściach naszej firmy. Wymienię tylko kilka. Od lat prowadzimy renowację dekoderów, nie tylko na rynek wewnętrzy, ale też eksportując; zbieramy zużyte baterie i telefony w naszych punktach sprzedaży; skutecznie namawiamy naszych klientów na przejście na e-faktury i e-umowy oraz drukujemy opakowania na ekologicznym papierze.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Tu nie będzie niespodzianek – digital, który od lat rośnie w siłę, a pandemia tylko umocniła trend. Niemniej coraz większą siłę oddziaływania ma także komunikacja w aplikacji Mój Orange, której liczba użytkowników co miesiąc dynamicznie się powiększa.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Na pewno nadal na znaczeniu będzie zyskiwać data analytics i marketing automation. Poza tym dalej zamierzamy inwestować w obsługę klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Może to nie będzie zaskoczeniem, ale za jedne z najbardziej obiecujących uważamy silniejsze skoncentrowanie się na komunikacji i obsłudze segmentów klientów dojrzałych. Generacja Silver jest często nadal traktowania pobieżnie w wielu organizacjach, a ta grupa reprezentuje bardzo atrakcyjną siłę zakupową i może być niezwykle lojalnym klientem dla wielu firm.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Z perspektywy mijającego roku można z pewnością stwierdzić, że pandemia nie zaszkodziła branży marketingowej. Zmieniły się nieco potrzeby i ścieżki zakupowe, a wraz z nimi sposoby dotarcia do odbiorców. Znakomita większość zarówno marketerów, jak i agencji, dobrze radzi sobie w nowej rzeczywistości.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

  • Utrzymanie pozycji lidera rynkowego w segmencie usług konwergentnych i dostępu do szerokopasmowego internetu.
  • Dalsze działania zmierzające do osiągnięcia neutralności klimatycznej.
  • Zmniejszenie cyfrowego wykluczenia z mocnym kursem na seniorów i cyfrową edukację dzieci.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij