TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Monika Bazdyga (Audioteka): Marketing to przede wszystkim praca dla ludzi i z ludźmi

Monika Bazdyga (Audioteka): Marketing to przede wszystkim praca dla ludzi i z ludźmi
– Cieszy mnie fakt, że większą uwagę przy tworzeniu kampanii przywiązuje się do tego, by były inkluzywne i nie wykluczały nikogo – tym razem z Marketingową 11 zmierzyła się Monika Bazdyga, head of marketing, Audioteka S.A.
O autorze
2 min czytania 2022-01-28

Pozostałe części cyklu przeczytasz tutaj >>>

1. W marketingu najważniejsze jest…

Wsłuchiwanie się na bieżąco w potrzeby i głos klientów. Moim zdaniem powinno się także lubić produkt, który się rozwija i wierzyć w niego – dopiero wtedy przekaz jest autentyczny i wywołuje właściwe emocje i pożądane zachowania po drugiej stronie.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Zdecydowanie pierwszy duży projekt, z jakim musiałam się zmierzyć jako lider działu marketingu Audioteki. Była to premiera superprodukcji realizowanej wraz z Universal Music Polska, pt. „Przygody Alicji w Krainie Czarów”. Poza zdobyciem doświadczenia w pracy z tak uznanym partnerem, jakim jest UMP, sama produkcja była pierwszą tego typu realizacją Audioteki kierowaną do młodszego odbiorcy/familijną, a zarazem prowadzoną na szeroką skalę i z dużym rozmachem. Opracowanie komunikacji było zatem wyzwaniem. Finalnie cała kampania odniosła sukces, a produkcja zyskała grono wiernych fanów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Wraz z początkiem pandemii wyzwaniem była codzienna praca związana z realizacją nowych produkcji audio. Produkowanie audiobooków, zwłaszcza tych w formie superprodukcji – tworzonych na dużą skalę, z udziałem wielu głosów oraz rozbudowaną oprawą muzyczną, stało się wyzwaniem. W przypadku dużych projektów często zdarza się, że daty premier ulegają przesunięciu, co znacząco utrudnia zaplanowanie niektórych działań marketingowych i wymaga dużej elastyczności ze strony zespołu. Pandemiczna rzeczywistość, a w tym reżim sanitarny i kwarantanny członków projektu nie usprawniały całego procesu.

4. Zajmuję się marketingiem, bo…

Marketing to przede wszystkim praca dla ludzi i z ludźmi. Ponadto branża audio daje marketingowcowi duże pole do popisu – każdy projekt jest inny, skierowany do trochę innego odbiorcy, a to sprawia, że tworzenie komunikacji to zawsze wyzwanie, które daje duże poczucie satysfakcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Przede wszystkim wzajemne zrozumienie, jasne określenie potrzeb marki i sprawna komunikacja.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Ocena obecnej kondycji branży marketingowej

Wolałabym nie oceniać, ale chętnie podzielę się moimi obserwacjami. Tym, co na pewno można powiedzieć o marketingu obecnie jest to, że szybko adaptuje się do zmieniających się warunków. Ponadto specjalistom z naszej branży nie brakuje kreatywnych pomysłów i nie boją się testowania nowych rozwiązań.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Te, które wynikają wyłącznie z trendów rynkowych, a nie są skorelowanie z rzeczywistymi celami firmy czy kampanii.

8. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Rosnąca społeczna odpowiedzialność marek i coraz większe zaangażowanie w tematy związane ze zrównoważonym rozwojem czy ekologią. Cieszy mnie fakt, że większą uwagę przy tworzeniu kampanii przywiązuje się do tego, by były inkluzywne i nie wykluczały nikogo. Te zagadnienia coraz częściej odgrywają decydującą rolę w codziennych wyborach klientów.

9. Które kanały komunikacji marketingowej są wg Ciebie najbardziej efektywne?

Nie da się jednoznacznie stwierdzić, że jeden kanał jest efektywny, a inny nie. Wszystko zależy od kontekstu i celów, jakie chcemy osiągnąć. Najczęściej kilka kanałów komunikacji musi ze sobą współpracować, by osiągnąć oczekiwany efekt finalny.

10. Co wg Ciebie jest kluczem do budowy silnej i rozpoznawalnej marki?

Wsłuchiwanie się w głos klienta i odpowiadanie na jego potrzeby.

11. Jakie są największe wyzwania, z którymi będzie się musiał zmierzyć marketing w najbliższej przyszłości?

W najbliższej przyszłości marketing w dalszym ciągu będzie się mierzył z funkcjonowaniem w rzeczywistości pandemicznej oraz z jej skutkami. Jednym z ważniejszych zadań marketingowców będzie baczne obserwowanie konsumentów, ich zachowań oraz przyzwyczajeń, które w wyniku pandemii mogą ulegać zmianie. Planowanie złożonych kampanii w dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości nie jest łatwe, o czym miałam okazję przekonać się sama przy realizacjach superprodukcji. Kolejnym wyzwaniem, z którym cała branża marketingu będzie się nadal mierzyć jest elastyczne podejście do założeń i planów oraz gotowość do wprowadzania zmian.