Małgorzata Wilińska (Getin Noble Bank): Marka, która nie wie komu i w czym pomaga, nie przetrwa

Małgorzata Wilińska (Getin Noble Bank): Marka, która nie wie komu i w czym pomaga, nie przetrwa

– Bankowość dziś jest jak prąd w gniazdku. Zaczynamy o niej myśleć wtedy, gdy mamy z nią problem – tym razem z Marketingową 11 zmierzyła się Małgorzata Wilińska, dyrektor biura komunikacji marketingowej w Getin Noble Banku.

Pozostałe części cyklu przeczytasz tutaj >>>

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

1. W marketingu najważniejsze jest...

Słuchanie siebie, klientów, rynku… i elastyczność.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł...

To ostatnia kampania o wygodnym banku, którą przygotowaliśmy dla Getin Banku w nowym formacie reklamowym. Bankowość dziś jest jak prąd w gniazdku. Zaczynamy o niej myśleć wtedy, gdy mamy z nią problem. Daliśmy sobie trudne zadanie pokazania, że dzięki perfekcyjnej obsłudze chcemy być marką, która działa bezszelestnie, wręcz jest niezauważalna… Cieszę się na myśl, o rozwijaniu tej opowieści.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Mimo wszystko, chyba jednak nowa pandemiczna rzeczywistość. Po 2020 roku, gdy nie tylko zawodowo, ale też prywatnie żyliśmy w dużym napięciu, miałam olbrzymią nadzieję, że kolejny rok będzie nieco lżejszy. Zmiana, tak bardzo wpisana w pracę w marketingu, zyskała nowy wymiar. Zmienił się rynek, klient i jego potrzeby, ale też nasza organizacja, styl pracy i życia w ogóle. Jasne stało się, że nie ma już powrotu do rzeczywistości „sprzed” i sprawdzonych recept na skuteczną komunikację. Kluczowe stało się zadbanie o ludzi, by nie stracili ducha. Ale też zaakceptowanie tempa wdrażania konceptów w życie i otwarcie się na pracę na wielu scenariuszach.

4. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Jak zwykle wszystko zależy… Od grupy, od celu, od przekazu. Nie wiemy, dopóki nie przetestujemy i nie policzymy.

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

„Change” Estee Lauder, amerykańskiego giganta kosmetycznego, który zaprosił do współpracy Amandę Gorman i mianował ją swoim Global Changemaker. To młoda amerykańska poetka, którą mogliśmy zobaczyć i usłyszeć na inauguracji prezydenta Joe Bidena. Estee Lauder przekaże na początek 3 miliony dolarów na wsparcie „Writing Change”, specjalnej inicjatywy na rzecz rozwoju edukacji kobiet i dziewcząt, którą będzie rozwijać Gorman. Ciekawe, że głos zmiany ma poetka, a nie kolejna celebrytka, aktorka czy modelka. Kibicuję tej akcji bardzo!

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to...

Nie powiedziałabym, że nowym, ale na pewno zyskującym uwagę jest brand purpose, czyli tworzenie marek z wyższym celem. Z jednej strony wiadomo, że taka marka będzie w dłuższej perspektywie generowała większe zyski. Z drugiej, jeśli cel został dobrze określony przyciągnie do siebie nie tylko klientów, ale scali też pracowników, którzy chyba nigdy tak mocno jak teraz nie potrzebują poczucia, że biorą udział w czymś ważnym i potrzebnym.

7. Jak oceniasz obecną kondycję branży marketingowej?

Staram się nie oceniać, a raczej doceniam odwagę i kreatywność polskiej branży marketingowej i skupiam się na tym, co dobre. Coraz więcej ciekawych działań wspierających odpowiedzialny biznes i marek włączających się np. w debatę dotyczącą nierówności społecznych czy sprawy klimatu. Wymaga to sporo wysiłku i odwagi, bo kontestowanie szczerych intencji takich działań jest niestety bardzo popularne.

8. Które kanały komunikacji marketingowej są wg Ciebie najbardziej efektywne?

Znów to zależy od celów, jakie sobie zakładasz. Na pewno im więcej kanałów testujesz, tym lepiej. „More is more” – jak mówi Mark Ritson.

9. Co wg Ciebie jest kluczem do budowy silnej i rozpoznawalnej marki?

Niezmiennie insight. Marka, która nie wie komu i w czym pomaga, nie przetrwa.

10. Czym jest dla Ciebie innowacja w marketingu?

Zawsze trampoliną, która rozbudza kreatywność i zachęca do stawiania pytań. A od tego już blisko do testowania nowych kanałów, formatów, sposobów na opowiedzenie historii o marce. Ostatnio dla mnie czymś odkrytym na nowo są formaty audio: podcasty, pokoje czy posty dźwiękowe. Niby wszystko już było, ale gdy spojrzy się z innej perspektywy…

11. Jakie są największe wyzwania, z którymi będzie się musiał zmierzyć marketing w najbliższej przyszłości?

Myślę, że wyzwaniem będą ograniczenia, związane z rosnącym naciskiem na prywatność użytkowników internetu i social mediów, a w efekcie trudniejsze zbieranie i optymalizowanie danych.

Skoro marketing powinien zmieniać świat na lepsze, to też wyzwaniem będzie znalezienie sposobu na to, by sam był bardziej etyczny i jakościowy.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij