Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Pamiętacie GG? Komunikator nadal się zmienia i uruchamia płatne funkcje

Pamiętacie GG? Komunikator nadal się zmienia i uruchamia płatne funkcje
Właściciele GG, dawniej znanego jako Gadu-Gadu, przyznają, że przyszłość komunikatora jest zagrożona, więc decydują się na kolejne modyfikacje. Niedługo w aplikacji pojawią się płatne funkcje – w tym konto Premium za niecałe 5 zł.
O autorze
1 min czytania 2022-02-23

fot. gadu-gadu.pl

Historia Naszej-Klasy pokazuje, że nawet najpopularniejsze serwisy społecznościowe czy komunikatory internetowe czeka wypalenie. Niegdyś zrzeszające miliony użytkowników, dziś znikają z sieci lub gromadzą zaledwie garstkę internautów. Wygląda na to, że również los GG stoi pod znakiem zapytania.

Od 2018 roku właścicielem komunikatora jest Fintecom (wcześniej działający pod nazwą England.pl). W ciągu ostatnich czterech lat firma wprowadziła na platformie szereg zmian, mających na celu usprawnienie jej działania. GG pojawiło się w wersji angielskiej, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Aplikacja została także udostępniona na smartfony Huawei z funkcją eWallet czy sklepem z gadżetami, a w przeglądarkowej wersji komunikatora pojawiają się rozmowy audio/wideo. W trakcie pandemii GG udostępniło dla swoich użytkowników bota, który powstał we współpracy z WHO i Ministerstwem Zdrowia, aby ocenić ryzyko zakażenia się wirusem SARS-CoV-2.

Niestety okazuje się, że na przeszkodzie w rozwoju komunikatora stoi nieskuteczny model biznesowy i przestarzała technologia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nowości, które wprowadzamy, lub chcielibyśmy bardzo wprowadzić, wymagają autonomicznego podejścia do każdej z wersji komunikatora. Ma to ogromny wpływ na ilość pracy, a więc i na czas, jaki musimy poświęcić aby każda z funkcjonalności pojawiła się na wszystkich końcówkach. Ponadto, nie wszystko udaje się nam szybko zaimplementować – informuje Fintecom.

– Jak wiele innych firm, my także musimy zmagać się z  inflacją i rosnącymi kosztami. Nie chcemy redukować kosztów utrzymania, obniżając jednocześnie niezawodność działania komunikatora, stąd konieczność zmiany modelu biznesowego na model freemium – dodaje właściciel GG.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W obliczu niełatwej sytuacji firma zdecydowała się na sprzedaż w ramach crowdfundingu 10 proc. udziałów, a także na wprowadzenie kolejnych modyfikacji w aplikacji. Wśród nich kluczową jest wprowadzenie płatnego konta Premium w cenie 4,90 zł miesięcznie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za tę kwotę użytkownicy zyskają możliwość wysyłania nielimitowanych wiadomości i zaproszeń do nieznajomych z Ruletki oraz do osób z Katalogu Publicznego czy też możliwość zamieszczenia w Galerii do 100 zdjęć zamiast 4. Użytkownicy Premium nie będą również oglądali reklam w aplikacji. Kolejną nowością jest obecność profilu w czołówce wyników wyszukiwania w Katalogu Publicznym oraz przedłużenie dostępu do zapisanych plików z 90 do 365 dni.

GG Premium ma pojawić się w połowie marca. Czy nowe płatne opcje przyciągną użytkowników do dawnego lidera wśród komunikatorów?

PS
Czy Paulo Sousa używa Gadu-Gadu? Nietypowa akcja PZPN i GG.