Jak Polacy hejtowali UEFA w mediach społecznościowych

Usunięcie przez UEFA Legii Warszawa z eliminacji Ligii Mistrzów wywołało wściekłość polskich kibiców, którzy wyrażali ją, m.in. w serwisach społecznościowych poprzez wpisy z hashtagiem #FUCKuefa. Agencja Isobar Poland przygotowała krótkie zestawienie nt. publikowanych opinii.
O autorze
1 min czytania 2014-08-18

Kibice piłkarscy z całej Polski zjednoczyli się w social mediach przeciwko kontrowersyjnej decyzji UEFA i stworzyli hashtag #FUCKuefa. Gromadzi on zarówno komentarze fanów piłki nożnej, którzy wyrażają swoje wsparcie dla klubu Legia Warszawa, jak tych krytykujących  decyzję organizacji piłkarskiej.

Agencja Isobar Poland za pomocą platformy SocialPylon zebrała dane o wpisach internautów z hashtagiem #FUCKuefa w serwisach Facebook, Twitter i Instagram. Łącznie, w okresie od 7 do  12 sierpnia opublikowano około 16 tysięcy wpisów w social media z hashtagiem #FuckUEFA.  Najwięcej na Facebooku (15 652), znacznie mniej na Twitterze (283) i Instagramie (115).  Najwięcej nieprzychylnych wpisów pod adresem organizacji piłkarskiej opublikowano 9 i 10  sierpnia. Zdecydowanie najpopularniejszym wpisem był ten opublikowany na oficjalnej stronie  klubu Legia Warszawa 9 sierpnia. Zebrał prawie 19 tys. polubień i 1,5 tys. udostępnień (stan na 13 sierpnia).

Analiza powstała na bazie danych zgromadzonych na terenie Polski, z wykorzystaniem platformy SocialPylon do monitoringu i zarządzania treścią w social media.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj