Google wstrzymuje sprzedaż reklam w Rosji

Google wstrzymuje sprzedaż reklam w Rosji
Google zdecydowało się na blokadę reklam w Rosji po tym, jak tamtejszy regulator mediów nakazał firmie wycofać treści, które uznał za fałszywe.
O autorze
1 min czytania 2022-03-04

Kilka dni po tym, jak Google stopniowo wstrzymywało udostępnianie reklam rosyjskich mediów państwowych, firma postanowiła zawiesić całkowicie swoją działalność reklamową w tym kraju.

Gigant technologiczny zdecydował się na ten nadzwyczajny krok w odpowiedzi na wymagania rosyjskiego organu regulacyjnego. Roskomnadzor zażądał, aby firma przestała wyświetlać reklamy zawierające – jak twierdził – fałszywe informacje o inwazji na Ukrainę. YouTube, platforma należąca do Google, została oskarżona o prowadzenie kampanii reklamowych mających na celu „dezinformowanie Rosjan o aktualnych wydarzeniach w Ukrainie i podżeganie do protestów”.

W obliczu nadzwyczajnych okoliczności wstrzymujemy reklamy Google w Rosji. Sytuacja szybko się rozwija i będziemy nadal udostępniać aktualizacje w razie potrzeby – oświadczyło Google.

Przypomnijmy, że niedawno aplikacja Google Maps stała się polem do działania setek internautów walczących z dezinformacją w Rosji. „Opinie” pod rozmaitymi obiektami w tym kraju stanowiły opisy i obrazy wojny w Ukrainie. Okazało się jednak, że najnowsze recenzje szybko zniknęły z platformy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS
Meta postanowiła przystać na prośbę kilku premierów europejskich państw i ograniczyć na swoich platformach na terenie Unii Europejskiej dostęp do rosyjskiej telewizji RT i portalu Sputnik.

Słuchaj podcastu NowyMarketing