Google wstrzymuje sprzedaż reklam w Rosji

Google wstrzymuje sprzedaż reklam w Rosji

Google zdecydowało się na blokadę reklam w Rosji po tym, jak tamtejszy regulator mediów nakazał firmie wycofać treści, które uznał za fałszywe.

Kilka dni po tym, jak Google stopniowo wstrzymywało udostępnianie reklam rosyjskich mediów państwowych, firma postanowiła zawiesić całkowicie swoją działalność reklamową w tym kraju.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Gigant technologiczny zdecydował się na ten nadzwyczajny krok w odpowiedzi na wymagania rosyjskiego organu regulacyjnego. Roskomnadzor zażądał, aby firma przestała wyświetlać reklamy zawierające – jak twierdził – fałszywe informacje o inwazji na Ukrainę. YouTube, platforma należąca do Google, została oskarżona o prowadzenie kampanii reklamowych mających na celu „dezinformowanie Rosjan o aktualnych wydarzeniach w Ukrainie i podżeganie do protestów”.

W obliczu nadzwyczajnych okoliczności wstrzymujemy reklamy Google w Rosji. Sytuacja szybko się rozwija i będziemy nadal udostępniać aktualizacje w razie potrzeby – oświadczyło Google.

Przypomnijmy, że niedawno aplikacja Google Maps stała się polem do działania setek internautów walczących z dezinformacją w Rosji. „Opinie” pod rozmaitymi obiektami w tym kraju stanowiły opisy i obrazy wojny w Ukrainie. Okazało się jednak, że najnowsze recenzje szybko zniknęły z platformy.

PS
Meta postanowiła przystać na prośbę kilku premierów europejskich państw i ograniczyć na swoich platformach na terenie Unii Europejskiej dostęp do rosyjskiej telewizji RT i portalu Sputnik.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij