Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Czy warto założyć blog firmowy w kreatorze stron WWW?

Czy warto założyć blog firmowy w kreatorze stron WWW?
Blog firmowy jest coraz częściej wykorzystywany w online marketingu. To tani i skuteczny sposób dotarcia do klienta ze swoją ofertą. Dobrze i regularnie prowadzony blog może być Twoim podstawowym źródłem pozyskiwania klientów. Jak zacząć prowadzić bloga, który przynosi korzyści?
O autorze
3 min czytania 2022-03-09

Jak łatwo założyć blog – z jakiego narzędzia skorzystać?

Prowadzenie bloga internetowego powinno być proste i przyjemne. Jest to przecież chwila, w której możemy uzewnętrznić swoje poglądy lub podzielić się wiedzą z innymi. Nie musisz być „techniczny”, aby z sukcesem publikować własne treści w sieci. Rozwój technologii w ostatnich latach znacząco ułatwił proces wejścia do internetu. Możliwość założenia bloga z prostym systemem edycji treści daje nam kreator stron WWW. Jest to intuicyjne, obsługiwane za pomocą przeglądarki internetowej narzędzie, za pomocą którego utworzysz stronę internetową, blog oraz sklep. Dodawanie nowych wpisów i zdjęć nie będzie stanowiło dla Ciebie problemu. Bez umiejętności programowania wykonasz profesjonalną witrynę, która nie będzie w żaden sposób odbiegała od tej stworzonej przez specjalistę.

Jeśli jesteś na etapie tworzenia swojej strony internetowej dla firmy, to polecanym rozwiązaniem jest utworzenie strony firmowej rozbudowanej o moduł bloga. Kreator stron będzie w tym przypadku naturalnym wyborem. Nie musisz prowadzić dwóch odrębnych witryn. Za jednym zamachem stworzysz stronę firmową rozbudowaną i towarzyszący jej blog.

Dobre narzędzie do prowadzenia bloga, czyli jakie?

Na rynku możemy spotkać się z wieloma narzędziami pozwalającymi utworzyć firmową stronę WWW i bloga. Jak wybrać odpowiednie do utworzenia bloga firmowego?

Dobre narzędzie do tworzenia bloga powinno posiadać funkcje umożliwiające łatwe dodawanie wpisów przez autora. Prosta edycja treści, zmiana kroju pisma, nagłówków, boldowanie tekstu, dodanie hiperłącza – to dla blogera podstawy. Warto również, aby narzędzie umożliwiało pracę online w przeglądarce internetowej. Prostota i intuicyjność w obsłudze kreatora stron WWW zapewnią dużą oszczędność czasu i wygodę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dobrze utworzony wpis na blogu powinien posiadać grafikę główną, która przyciągnie wzrok internauty. Kreator stron WWW daje dostęp do zasobów profesjonalnych, tzw. „stockowych” zdjęć, które możemy wykorzystać do przygotowania artykułu. Nie musisz posiadać drogiego sprzętu do fotografii. Skorzystasz z darmowych baz zdjęć, w których odszukasz grafikę nawiązującą do Twojego artykułu.

Istotne, aby podczas tworzenia artykułu autor mógł łatwo katalogować wpisy tematycznie. Dzięki temu czytelnik łatwiej znajdzie to, co go interesuje. Ułatwieniem dla internauty jest także odpowiednie otagowanie artykułów dokonane przez autora. Zapewnia to możliwość filtrowania wpisów powiązanych ze sobą tematycznie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie treści i jak często publikować na blogu firmowym?

W artykule na blogu firmowym powinieneś przekazać klientowi wiedzę, której nie znajdzie nigdzie indziej. Jeśli prowadzisz już swoją działalność często zapewne spotykasz się z tymi samymi pytaniami, które zadają Ci klienci. Weź pod uwagę, że dokładnie te same pytania Twoi potencjalni klienci będą wpisywali w przeglądarkę Google. Jest to świetny sposób na ściągniecie ruchu na Twoją stronę internetową. Rzetelnie napisany artykuł, który wyczerpie temat do końca, będzie Twoim narzędziem do pozyskania nowego klienta.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cykliczne publikowanie na blogu przydatnych treści podniesie z biegiem czasu Twoje pozycje na frazy kluczowe w Google. Na Twojej stronie zadziała efekt „kuli śnieżnej”, co spowoduje częstsze zapytania o ofertę.

No dobrze, ale jak często publikować artykuły na firmowym blogu? Z badań przeprowadzonych przez portal HubSpot wynika, że jeśli naszym celem jest budowanie ruchu organicznego za pomocą bloga, to artykuły powinny być publikowane nawet 3-5 razy w tygodniu. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w sieci musisz liczyć się z tym, że jego osiągnięcie wiąże się z nieustanną pracą nad tzw. contentem.

Jakie są korzyści z prowadzenia bloga firmowego?

Niewątpliwie za korzyść z prowadzenia bloga firmowego możemy uznać powiększanie zasięgu strony internetowej. Strony internetowe w przeglądarce Google indeksowane są na dane słowa kluczowe. Im Twoja strona będzie bogatsza w słowa kluczowe, tym większa będzie jej widoczność. Będzie to skutkowało większą liczbą szans na odnalezienie Twojej witryny w sieci, a to przełoży się pozytywnie na statystyki wejść na Twoją stronę www.

Kolejną korzyścią jest stworzenie więzi pomiędzy autorem i czytelnikiem. Działający w sieci blogerzy wiedzą o tym, że fundamentem poczytnego bloga jest rozbudzenie ciekawości. Czytelnicy posiadają swoich ulubionych twórców, których odwiedzają regularnie. Jeśli uda Ci się nawiązać więź ze swoim odbiorcą, możesz być pewny, że wróci na Twoją stronę WWW i być może skorzysta z Twoich usług.

Blog firmowy świetnie się sprawdzi do promocji własnej marki. Odpowiednio tworzone treści na blogu mogą służyć jako rozszerzenie oferty firmowej. Poruszanie w treści artykułów problemów i częstych dylematów pozwoli zyskać zainteresowanych czytelników. Oczywiście najlepiej, aby to właśnie Twoje usługi lub produkty były rozwiązaniem wszystkich trosk.

 

Artykuł powstał we współpracy z home.pl