Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

70% Polek chce odżywiać się zdrowiej, ale brakuje im pomysłów i czasu

Jak Polki podchodzą do zdrowego odżywiania? Czy są świadome wpływu diety na ich samopoczucie? Odpowiedzi na te i inne pytania można poznać dzięki analizie wyników badania przeprowadzonego przez GfK na zlecenie marek Purella Superfoods i NutriBullet.
O autorze
2 min czytania 2022-03-14

Jak odżywiają się Polki?

Stale wzrastająca świadomość żywieniowa Polek dotycząca wpływu diety na ich zdrowie i samopoczucie sprawiła, że współczesne kobiety przywiązują coraz większą uwagę do tego co i jak jedzą. Potwierdzają to wyniki badania potrzeb i zwyczajów Polek związanych z odżywianiem się, przeprowadzonego przez agencję GfK na zlecenie marek Purella Superfoods i NutriBullet. Jak możemy dowiedzieć się z raportu, 50% respondentek deklaruje, że stara się właściwie bilansować posiłki i kupować zdrową żywność. Jednocześnie 70% kobiet podkreśla, że chciałoby odżywiać się jeszcze lepiej. Co mają na myśli mówiąc o zdrowym odżywianiu? Najczęściej utożsamiają je ze spożywaniem dużej ilości warzyw i owoców, z ograniczeniem ilości spożywanych słodyczy, a także z rezygnacją z dań typu fast food. Jak jednak deklarują Polki, na drodze do zdrowego odżywiania się stoją im m.in. brak czasu, a także brak pomysłów na szybkie i zdrowe dania.

Szybko, łatwo i zdrowo – czy to możliwe?

Ostatnie lata pandemii sprawiły, że nawyki żywieniowe Polek znacząco się zmieniły. Jak wynika z badania, aż 80% kobiet samodzielnie przygotowuje posiłki w domu. Choć połowa z nich łączy codzienne gotowanie z przyjemnością, dzisiejszy tryb życia nie pozwala większości kobiet spędzać długich godzin w kuchni. Szukają więc prostych rozwiązań. 57% Polek preferuje posiłki, których przygotowanie zajmuje niewiele czasu. W związku z tym chętnie sięgają po urządzenia elektryczne, które ułatwiają im przygotowanie posiłków np. mikser, blender kielichowy czy robot kuchenny.

Jak pokazują badania, kobiety chętnie spożywają koktajle warzywno-owocowe, na których przygotowanie potrzeba niewiele czasu. Zdecydowana większość, bo aż 85% nie zna jednak pojęcia „ekstrakcja składników odżywczych”. Jest to najefektywniejszy proces wyodrębniania wartości odżywczych z produktów, np. owoców, warzyw, orzechów czy nasion. Możliwe jest to między innymi przy pomocy blenderów kielichowych NutriBullet, które precyzyjnie rozdrabniają produkty na cząstki, aby były najlepiej przyswajalne przez organizm i lekkostrawne – mówi Jakub Czostkiewicz, NutriBullet brand manager CEE.

Wpływ superfoods w diecie na zdrowie i samopoczucie

77% kobiet ma świadomość, że dieta ma duży wpływ na ich zdrowie i samopoczucie. Chętnie interesują się wpływem poszczególnych składników odżywczych na organizm. Chociaż kobiety nie zawsze są tego świadome, w ich daniach coraz częściej pojawiają się produkty z kategorii superfoods.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
30% ankietowanych kobiet zadeklarowało, że chętnie korzystałoby z dobrodziejstw superfoods, ale nie wie, które wybrać. Dlatego tak ważna jest edukacja na ich temat oraz pokazywanie możliwości wykorzystania superfoods w codziennym przygotowaniu posiłków – mówi Natalia Ukleja, brand manager Purella Superfoods.
NutriBullet wraz z marką Purella Superfoods udowadnia, że zdrowe odżywianie może być niezwykle szybkie i proste – z pomocą blendera kielichowego NutriBullet oraz produktów Purella Superfoods wystarczy dosłownie kilka chwil na przygotowanie pełnowartościowego posiłku – mówi Jakub Czostkiewicz, NutriBullet Brand Manager CEE.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W odpowiedzi na potrzeby Polek, marki Purella Superfoods oraz NutriBullet połączyły siły i wspólnie edukują, motywują, a także inspirują Polki do poprawy nawyków żywieniowych.  Już teraz można zapoznać się m.in. ze zdrowymi przepisami zaprezentowanymi w postaci miniserialu kulinarnego „Superfoody na co dzień”, dostępnego na kanale YouTube Purella Superfoods. Dodatkowo obie marki prowadzą działania w mediach społecznościowych i zapewniają, że już niedługo ruszą kolejne wspólne aktywności.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Cały raport dostępny jest tu: purellasuperfoods.pl/raport.

O BADANIU: Szczegółowe dane można znaleźć w podsumowaniu raportu z badania potrzeb i zwyczajów związanych z odżywianiem się, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polek w grudniu 2021 roku przez GfK na zlecenie marek Purella Superfoods i NutriBullet.