Usain Bolt, najszybszy człowiek świata, wystartuje na Stadionie Nardowym

W sobotę, 23 sierpnia 2014 r., na Stadionie Narodowym w Warszawie pojawi się Usain Bolt, najszybszy człowiek świata i globalny ambasador marki Gatorade. Jamajski sprinter będzie największą gwiazdą 5. Warszawskiego Memoriału Kamili Skolimowskiej i weźmie udział w biegu na 100 metrów.
O autorze
1 min czytania 2014-08-19

Szybszy niż błyskawica

Usain Bolt ma się czym pochwalić. Tytuł mistrza olimpijskiego zdobył aż sześć razy, a osiem razy został mistrzem świata. Dodatkowo jest rekordzistą świata w biegu na 100 i 200 metrów, a także w sztafecie 4×100 metrów. Sukces Usaina Bolta to kombinacja nie tylko niezwykłego talentu i wielogodzinnych treningów, ale także zasługa odpowiedniego nawodnienia organizmu. Od 2008 roku sprinter jest wierny napojowi izotonicznemu Gatorade.

Siła pochodzi z wewnątrz

Gatorade, pierwszy w historii napój izotoniczny, stworzono w odpowiedzi na potrzeby sportowców z drużyny futbolu amerykańskiego Florida Gators. Wysokie temperatury i duża wilgotność powietrza na Florydzie w połączeniu z intensywnym wysiłkiem prowadziły do odwodnienia zawodników. W rezultacie perspektywa wygranej oddalała się. Znalezienie rozwiązania powierzono naukowcom z Uniwersytetu na Florydzie. W 1965 roku opracowali oni napój, który miał zapobiec odwodnieniu sportowców poprzez uzupełnienie płynów i elektrolitów w organizmie. Nowy napój, nazwany Gatorade, błyskawicznie udowodnił swoją skuteczność na boisku. Drużyna Gators pokonała rywali, rozpoczynając pasmo zwycięstw. Dowiodło to, że „siła pochodzi z wewnątrz” – zgodnie z motto Gatorade „win from within”.

Od tamtej pory minęło już niemal 50 lat, a Gatorade kontynuuje swoją misję wspierania sportowców w walce o najlepszy wynik, dbając o ich odpowiednie nawodnienie. Formuła Gatorade jest nieustannie testowana przez naukowców z całego świata, m.in. w Gatorade Sports Science Institute oraz poddawana próbom na najbardziej znanych boiskach sportowych. Obecny na każdym kontynencie napój Gatorade jest liderem na rynku napojów izotonicznych w USA, Brazylii, Meksyku, Kanadzie, Wenezueli, Kolumbii i Argentynie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj