Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

[Aktualizacja] Renault wznawia działalność w Rosji

[Aktualizacja] Renault wznawia działalność w Rosji
Po krótkiej przerwie francuski producent samochodów postanowił wznowić produkcję w swoich rosyjskich fabrykach. Tym samym Renault dołącza do marek, które spotykają się z bojkotem ze strony opinii publicznej.
O autorze
1 min czytania 2022-03-24

Dziesiątki zachodnich firm w ciągu ostatniego miesiąca podjęło decyzję o wycofaniu się z rynku rosyjskiego w odpowiedzi na zbrojny atak tego kraju na Ukrainę. Nieliczne przedsiębiorstwa, które przyjęły inną postawę i postanowiły kontynuować działalność w kraju agresora, mierzą się w ostatnich dniach z ogromną falą krytyki. Przykładowo sklepy francuskiej Grupy Adeo, takie jak Auchan, Decathlon, Leroy Merlin, postanowiły kontynuować swoją działalność w Rosji, na co ostro zareagowali ich partnerzy reklamowi oraz sami konsumenci. 

Mimo bojkotu firm, które działają w kraju agresora, Renault po kilku tygodniach przerwy postanowił ponownie uruchomić produkcję w swojej fabryce pod Moskwą oraz w zakładach AvtoVAZ, w których ma aż 68% udziałów. Co więcej, jak podają przedstawiciele firmy, zatrzymanie produkcji w lutym „było spowodowane zachwianiem łańcucha dostaw”, a nie chęcią wyrażenia sprzeciwu wobec rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Rynek rosyjski – zaraz po rynku francuskim – jest dla Renault najistotniejszy. To na Wschodzie firma jest jednym z liderów w branży, zajmując czwarte miejsce w rankingu producentów (8,9 proc. udziałów w rynku). Firma tłumaczy, że podejmując decyzję o pozostaniu w Rosji, kieruje się także dobrem 40 tys. zatrudnianych tam pracowników. 

O tym, jak duże straty wizerunkowe czekają na Renault w związku z podjętą decyzją, najprawdopodobniej przekonamy się już niedługo. Warto dodać, że firma, pozostając w Rosji, znalazła się także na celowniku międzynarodowej grupy hakerskiej. Anonymous, które od początku wojny wspiera Ukrainę, ostrzegło, że zachodnie firmy mają czas do 22 marca na wycofanie się z Rosji. W przeciwnym razie spółki muszą liczyć się z reperkusjami ze strony hakerów. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

[Aktualizacja 24.03.2022 r.]

Renault jednak wstrzymuje swoją działalność na rynku rosyjskim. Francuski producent samochodów w środę późnym wieczorem wydał specjalne oświadczenie, z którego dowiadujemy się o natychmiastowym zawieszeniu wszelkich aktywności gospodarczych na terenie Rosji. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Renault nie będzie produkować samochodów w swoich moskiewskich fabrykach, jednak jeśli chodzi o udziały w AvtoWAZ, „Grupa ocenia dostępne opcje, biorąc pod uwagę obecne otoczenie, działając odpowiedzialnie wobec 45 000 pracowników w Rosji”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się