Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Pomysł na konto na Instagramie – jak zwiększyć zasięgi?

Pomysł na konto na Instagramie – jak zwiększyć zasięgi?
O autorze
3 min czytania 2022-03-25

Instagram to obecnie jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. Wiele osób, próbuje swoich sił, tworząc Instagramowe profile. Nowych kont przybywa bardzo szybko i wybicie się jest coraz trudniejsze. Jednak czasem widzimy, że niektórym osobom udaje się osiągnąć sukces, czasami w bardzo krótkim czasie. Jak to zrobić, żeby i nasze konto stało się profilem obserwowanym przez tysiące użytkowników? Przeczytaj nasze porady i sprawdź czy tobie też się uda.

Tematyka

Tematyka profilu to rzecz najważniejsza. Udostępniane materiały muszą być o czymś. Liczą się zarówno zdjęcia, jak i tekst pod nimi.

Wybierz temat, którym się interesujesz. Niby takie oczywiste, a zdarza się (i to bardzo często), że użytkownik tworzy profil na temat, o którym nie ma pojęcia, nie interesuje się nim. W efekcie prezentowane materiały są słabej jakości, a twórca nudzi się tematem zanim zdąży coś osiągnąć.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie idź za trendami

Jeśli widzisz, że profile o modzie zdobywają popularność, a ty masz profil o książkach, to nie zaczynaj natychmiast prezentować swoich stylizacji. Oczywiście pokazanie się od czasu do czasu na story jest ciekawym pomysłem, ale pamiętaj, że obserwują cię osoby, które przyszły po książki. Gdy przestaniesz dawać im książki, pójdą gdzieś indziej, gdzie one są. Staraj się tworzyć własne trendy, bo w ten sposób zdobędziesz nie tylko lajki na Instagramie, ale także zaangażowaną społeczność.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nie bądź uparciuchem

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nie trzymaj się też siłą tematu, który się nie sprawdza. Tworzysz profil o kwiatach od dłuższego czasu, ale nic się nie rusza do przodu? Może warto poszerzyć tematykę o warzywa, rośliny ogrodowe, uprawę czy florystykę?

Zdjęcia

Zdjęcia to pierwsze, co odbiorca zobaczy na profilu, więc muszą być one perfekcyjne. To właśnie one przykuwają uwagę i sprawiają, że inni będą chcieli nas obserwować. Postaraj się, aby były one wyraźne i przyjemne dla oka. Nie musisz ich obrabiać, wystarczy, że napiszesz chwytliwy opis.

Sprzęt

Czasy, gdy zdjęcia robiono na poczekaniu przysłowiowym kalkulatorem, minęły. Teraz każdy szanujący się Instagramer ma albo aparat fotograficzny, albo chociaż porządny telefon i umie sprawnie z tego korzystać.

Podszkol się. Poszukaj w Internecie jak robić zdjęcia. Jak je obrabiać. Nie wrzucaj ich jak popadnie, tylko zaplanuj ich kolejność, aby stworzyć ciekawy i spójny feed.

Treść

Samo zdjęcie to za mało, trzeba coś napisać. Nie możesz napisać tylko jednego zdania o tym co jest na zdjęciu, bo to każdy widzi. Lepiej napisz coś, co się może przydać odbiorcy. Dodajesz zdjęcie samochodu? Napisz, jak dbać o jego karoserię. Na koniec zadaj pytanie, które zachęci do aktywności.

Obserwatorzy

Zdarza się, że konto wygląda super. Ma świetne streści. Zdjęcia dodawane są regularnie, a mimo to, nic nie rusza do przodu. Profil jak każdy inny produkt potrzebuje reklamy.

Pokaż, że jesteś. Samo to, że założysz profil nie spowoduje, że inni użytkownicy zobaczą, że jesteś. Oczywiście można liczyć na opcję „odkrywaj osoby” (wejdź w okno, gdzie widzisz swój profil, rozwiń hamburgera i tam szukaj „odkrywaj osoby”). W tym miejscu dostajemy propozycję profili, jakie Instagram uzna, że mogą nas interesować. Są to zazwyczaj młode konta, ale skąd mamy gwarancję, że tam trafimy? A jeśli trafimy, to że ktoś nas zauważy? Trzeba zrobić coś od siebie i niejako wyjść do ludzi. Jak to zrobić? Czytaj dalej.

Udzielaj się

Komentuj inne profile. Niech twoje komentarze będą rzeczowe. Udostępniaj treści innych twórców u siebie. Wtedy inni zobaczą cię, że też udostępniasz, i zobaczą, że robisz coś dla innych. Odszukuj konta, które cię nie obserwują i daj im trochę serduszek i komentarzy. Daj się zauważyć.

Zainwestuj w reklamy na Instagramie

To wbrew pozorom nie jest pójście na skróty. Jeśli masz 150 obserwatorów, to nowe osoby mogą myśleć, że prezentujesz słabe treści i nie zostaną. Jeśli zwiększysz liczbę followers na Instagramie poprzez płatne kampanie reklamowe to Twoje konto w krótkim czasie może stać się bardzo popularne. Szczególnie jeśli myślisz o swoich działaniach na Instagramie to reklamowanie się, czyli płatne działanie powinno Cię zainteresować. Jeśli zgromadzisz większą liczbę obserwujących na Instagramie, to Twój profil zacznie wyglądać poważniej. Nowe osoby zobaczą, że twoje konto rośnie, a więc musi być wartościowe.

Płatne działania na Instagramie, możesz ukierunkować w celu zdobycia większej liczby lajków, wyświetleń czy właśnie followersów. Możesz także promować swoją witrynę internetową – np. sklep lub blog. Followersy i lajki są bardzo ważne, ponieważ zaangażowana społeczność daje Instagramowi informacje, że twoje konto jest wartościowe i trzeba je promować.

 

Artykuł powstał we współpracy z polskielajki.pl.