Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Trendy w komunikacji 2022/2023. Kluczowe wnioski ekspertów IAA POWER HOUR

Podczas pierwszej odsłony nowego cyklu spotkań online IAA POWER HOUR swoją wiedzą i perspektywą podzielili się reprezentanci agencji reklamowych, agencji mediowych, platform internetowych i wydawców oraz marketerów.
O autorze
2 min czytania 2022-04-08

Wśród gości moderującego panel Jovana Protić, chief operation officer RASP, członka Zarządu IAA Polska, znaleźli się: Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM Poland & CEE, Rafał Baran, CEO BRIDGE2FUN, Justyna Duszyńska, CEO/ managing director Httpool Polska, Dariusz Maciołek, CMO BNP Paribas, Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland, Ukraine, Baltics, Agata Szeliga-Staszkiewicz, head of agencies in CEE, Meta, Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu RTV EURO AGD oraz Michał Wolniak, president & head of advisory VMLY&R Poland.

Co nas czeka w komunikacji marketingowej w najbliższych miesiącach? Oto kluczowe wnioski ekspertów.

Według reprezentującego agencje kreatywne Rafała Barana, CEO BRIDGE2FUN: Komunikat jest ważniejszy niż kanały komunikacji. Poza tym marki czeka obecnie wiele sprawdzianów dotyczących przywództwa, wiarygodności, czy transparencji.

Podobnego zdania był Michał Wolniak, president & head of advisory VMLY&R, który stwierdził, że w czasach niepewności geopolitycznej klienci oczekują od marek przede wszystkim zaangażowania, szczerości i autentyczności. W jego opinii w czasie kryzysu najszybsze wzrosty przynoszą przemyślane inwestycje w technologię i to one najbardziej kształtują przewagę konkurencyjną.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland, Ukraine, Baltics występujący jako przedstawiciel agencji mediowych, zauważył, że obecnie, aby odnieść sukces biznesowy, należy postawić na budowanie angażujących i spójnych doświadczeń z markami na całej ścieżce zakupowej. Treści osadzone w celach marki, odpowiedni kontekst, analityka różnorodnych danych oraz efektywne kanały komunikacji – to jego zdaniem – nowa MAGIA.  

Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM Poland & cluster lead CEE podkreśliła znaczenie aspektu ludzkiego. Media i ich trendy to narzędzia i scenariusze. To od nas, jako ludzi, zależy najwięcej – powiedziała.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W kolejnej części swoim punktem widzenia dzielili się przedstawiciele platform i wydawców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Less is more – mniej znaczy więcej – powiedziała Justyna Duszyńska CEO/managing director Httpool Polska. Jej zdaniem precyzja w doborze kanałów komunikacji, a co za tym idzie grup docelowych, wielokrotnie zwiększa biznesowy sukces.

Na rolę mediów społecznościowych jako głównego kanału sprzedaży internetowej i odkrywania nowych produktów i marek zwróciła uwagę Agata Szeliga-Staszkiewicz, head of agencies in CEE, Meta.

– Dlatego tak istotne jest to, by dawać konsumentom nowe doświadczenia: eksperymentować z innowacyjnymi technologiami, jak AR, w połączeniu z krótkimi formami wideo – stwierdziła.

Występujący podczas wydarzenia w dwóch rolach – moderatora i prelegenta – Jovan Protić, COO RASP, swój kluczowy przekaz ujął następująco: – Komunikujmy się odpowiedzialnie, w zaufanym i jakościowym kontekście – oto jest przyszłośćkomunikacji, którą konsumenci docenią.

W ostatniej części wydarzenia głos oddano marketerom.

Dariusz Maciołek, CMO BNP Paribas, zachęcił do dbania o kontent i jego autentyczność. Jego zdaniem kanały komunikacji są pochodną tego, co chcemy powiedzieć i zrobić.

– Odpowiedzialność przede wszystkim. Działania i komunikacja oparte o wartości mają ogromny impact w czasach spokojnych, natomiast w momentach niepewności ich rola jest kluczowa – dodał.

Zdaniem Grzegorza Wachowicza, dyrektora ds. handlu i marketingu RTV EURO AGD, cyfrowe rozwiązania w komunikacji z klientami to nie tylko domena e-commerce.

– W sklepach stacjonarnych już teraz są wprowadzane technologie, które pozwalają na połączenie świata online i offline oraz jeszcze skuteczniejsze docieranie do konsumenta poprzez personalizację przekazu – zauważył.

W pierwszym spotkaniu z cyklu IAA POWER HOUR udział wzięło kilkaset osób związanych z branżą komunikacji marketingowej. Następna okazja do skonfrontowania się z wiedzą opiniami top managerów sektora reklamowego już niebawem, w połowie maja. Tematem wiodącym będzie influencer marketing.

Więcej informacji wkrótce na www.iaa.org.pl