Co trzeci polski internauta ma tablet, ubywa komputerów stacjonarnych – MEC prezentuje II część MEC Mobile Report

Na przestrzeni dwóch lat ponadtrzykrotnie wzrósł odsetek użytkowników tabletów wśród polskich internautów. Już 30 proc. z nich ma tablet, który coraz częściej staje się substytutem komputera.
O autorze
1 min czytania 2014-08-26

Niemal co trzeci polski internauta korzysta z tabletu – wynika z IV edycji badania MEC Mobile Report. Odsetek ich posiadaczy rok temu wynosił 17 proc., a w 2012 r. – zaledwie 9 proc. Wraz ze wzrostem nasycenia laptopami i tabletami, sukcesywnie spada odsetek użytkowników, którzy do łączenia się z Internetem używają komputera stacjonarnego. Ich udział na przestrzeni ostatnich dwóch lat spadł o ponad 10 proc.

Tablety cieszą się największą popularnością wśród 30-latków – w tej grupie wiekowych nasycenie tabliczkami sięga blisko 40 proc., by wśród 55-59 latków spadać do niespełna 20 proc. Wyższy – bo 41 proc. – jest też odsetek posiadaczy tabletów wśród użytkowników smartfonów.

– Jako kanał reklamowy, tablety wciąż są na początku drogi. 10-calowy ekran, akcelerometr i ekran dotykowy dają duże możliwości kreatywne, ale zasięg kampanii wykorzystujących aplikacje czy wydania tabletowe pozostaje wciąż ograniczeniem – mówi Piotr Adamczyk, kierujący działem wyspecjalizowanym w tworzeniu kampanii mobilnych w agencji MEC – Tablety umożliwiają jednak dotarcie do zasobnych, wielkomiejskich konsumentów, co wykorzystują już nie tylko, choć głównie, reklamodawcy marek premium – dodaje. Jak wynika z Mobile MEC Report 25 proc. użytkowników tabletów rekrutuje się z gospodarstw o miesięcznym dochodzie przynajmniej 5 tys. zł (wśród pozostałych internautów jest ich 14 proc.), a 40 proc. mieszka w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (wśród pozostałych internautów – niespełna 28 proc.).

Gry i multimedia

Tablety są używane przede wszystkim do przeglądania Internetu, grania oraz do korzystania z multimediów. Aż dla 1/3 użytkowników tablet jest zamiennikiem laptopa.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W porównaniu ze smartfonami, tablety to urządzenia w większym stopniu monopolizujące uwagę użytkowników. W czasie korzystania ze smartfonu, blisko 60 proc. internautów zdarza się jednocześnie oglądać telewizję, słuchać muzyki (48 proc.), grać (22 proc.), czy czytać gazety (18 proc.). W przypadku tabletów te odsetki spadają od kilku do kilkunastu proc.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Samsung i reszta

Dominującą pozycję na rynku tabletów ma marka Samsung – 30 internautów twierdzi, że korzysta z tabletu tej marki. Jednak w porównaniu ze smartfonami, wciąż jest to segment w większym stopniu rozdrobniony, 1/3 użytkowników posiada tablet innej marki niż kluczowych graczy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie MEC Mobile Report zrealizowano przez MEC Analytics & Insight w maju br., na próbie 1353 Internautów w wieku 15+.