Zwiększaj sprzedaż stacjonarną z Mapami Google

Zwiększaj sprzedaż stacjonarną z Mapami Google
O autorze
3 min czytania 2022-04-20

Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022

O dynamicznym rozwoju rynku e-commerce napisano już chyba wszystko. Nie zmienia to jednak faktu, że handel stacjonarny również żyje i ma się dobrze. Według danych GUS z grudnia 2021 roku, sprzedaż poza siecią stanowiła aż 90% całego rynku handlu detalicznego* w Polsce. Jak firmy działające w ten sposób mogą zwiększać sprzedaż? Okazuje się, że doskonałym, choć często niedocenianym narzędziem, są Mapy Google.

Popularność handlu stacjonarnego nie maleje nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Na przykład Google informuje, że aż 61% badanych woli kupować od marek, które mają także sklepy fizyczne, nie tylko internetowe*. A inne źródło wskazuje, że aż 81% reprezentantów pokolenia Z preferuje odkrywać nowe produkty właśnie w sklepach stacjonarnych*. Wszystko to wskazuje, że czas handlu stacjonarnego nie minął (i prawdopodobnie nie minie nigdy).

Firmy, które działają choć częściowo offline mogą mieć problem z wykorzystaniem dostępnych narzędzi do promocji. Dobrym przykładem są wizytówki Google, które wiele firm postrzega po prostu jako coś, co „musi być”, ale nie pełni większej roli. A to ogromny błąd! Jak wynika z danych Megapanel przeprowadzonych przez firmę Gemius w grudniu zeszłego roku ponad 19 milionów Polaków* regularnie korzysta z Map Google. To wszechstronne i bardzo przydatne narzędzie, zarówno, gdy potrzebujemy się gdzieś dostać, jak i skorzystać jakiejś usługi. Zachodzi pytanie, co można zrobić, aby uczynić Mapy Google ważnym źródłem nowych klientów?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wykorzystaj Mapy Google do przyciągania klientów

Dobrze prowadzona wizytówka (czyli taka, która ma uzupełnione wszystkie informacje i pozytywne opinie od klientów) ma szansę wysoko wyświetlić się w wynikach tzw. wyszukiwania lokalnego – znacznie wyżej niż sam link do strony w wynikach organicznych. W efekcie może się okazać, że więcej klientów przyjdzie do Twojego lokalu właśnie z Map Google, niż z wyszukiwarki!

Aby to osiągnąć, zadbaj o:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • dokładne i aktualne dane w swojej wizytówce,
  • estetyczne, zachęcające do odwiedzin zdjęcia,
  • rzetelny opis firmy i dobrze dobrane kategorie działalności,
  • regularne wpisy informujące o nowościach i promocjach.

Zachęcaj też klientów, żeby publikowali pozytywne opinie w Twojej wizytówce. W ten sposób rozpoznawalność i wiarygodność Twojej firmy w Google będzie rosła, w efekcie czego, Twoja firma będzie coraz lepie widoczna na Mapach Google. Stąd do wzrostu sprzedaży już krótka droga. Google informuje, że trzy-czwarte użytkowników, którzy szukają czegoś lokalnie na swoim smartfonie, odwiedza wybrany punkt w ciągu zaledwie 24 godzin.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

A by zwiększyć skuteczność działań promocyjnych prowadzonych na Mapach Google, przyda się wsparcie w postaci narzędzia Center.ai                                       .

Jak Center.ai pomaga w zwiększaniu widoczności na Mapach Google?

Korzystając z tej platformy, masz dostęp do wielu użytecznych funkcji i narzędzi, które ułatwią Ci zarządzanie swoim profilem (szczególnie jeśli dysponujesz więcej niż jedną wizytówką Google). Najważniejsze elementy, o których należy wspomnieć to:

  • Przejrzysty panel klienta: wszystkie potrzebne Ci informacje masz zawsze pod ręką.


Panel Center.ai z możliwością dbania o jakość wizytówek

  • Możliwość zbiorczego zarządzania wizytówkami: prowadzisz kilka sklepów lub punktów usługowych? Teraz wszystkie masz pod kontrolą w jednym miejscu. Oszczędzisz w ten sposób dużo czasu i unikniesz błędów.
  • Monitoring pozycji Twojej i Twoich konkurentów: z pomocą Center.ai dowiesz się, jak Twoja wizytówka plasuje się na tle konkurencji. Otrzymasz też znacznie więcej informacji na temat jej skuteczności, niż udostępnia Google.


Panel Center.ai pokazujący monitoring konkurencji na wybrane frazy. Dzięki analizie zmiany pozycji w czasie, możesz weryfikować skuteczność działań w porównaniu z lokalną konkurencją.

  • Ochrona wizytówek: będziesz mógł łatwiej chronić swoje wizytówki przed zmianami wprowadzanymi przez nieuczciwą konkurencję lub fikcyjnych klientów.
  • Zarządzanie i odpowiadanie na opinie: dobrą praktyką jest odpowiadanie na opinie od klientów. Teraz możesz to robić dla wszystkich swoich wizytówek naraz. » Grupowe publikowanie zdjęć i wpisów: to także ogromne ułatwienie w codziennej pracy. Pojawiła się nowa oferta i chcesz ją pokazać we wszystkich wizytówkach? Z Center.ai zrobisz to za jednym zamachem.


Panel Center.ai umożliwiający analitykę ocen. Stały monitoring ocen oraz analiza zmian w czasie pozwolą Ci lepiej zrozumieć sytuację i podjąć właściwe działania.

Jak to wpłynie na Twoje działania? Przede wszystkim ułatwi planowanie i ocenę rezultatów prowadzonych działań. Będziesz też mógł łatwiej budować widoczność na Mapach Google, co przełoży się na lepszy wizerunek Twoich lokali i większe zainteresowanie klientów. Wreszcie – oszczędzisz dużo czasu na zajmowaniu się działaniami promocyjnymi.

Chcesz wiedzieć więcej? Zarejestruj się już dzisiaj i skorzystaj z darmowego, czternastodniowego okresu próbnego.

 

Autor:

Miłosz Wójcik

Przedsiębiorca działający w branży Digital od ponad dziesięciu lat. Współtwórca i CEO Center.ai – narzędzia marketingowego, które pomaga poprawiać widoczność oraz wizerunek wizytówek sklepów w Google Maps oraz wspólnik w Appchance – wiodącym twórcy aplikacji mobile commerce dla sieci handlowych. Aktywnie wspiera środowisko startupów technologicznych jako doradca i mentor w międzynarodowych programach akceleracyjnych organizowanych przez Techstars, Huge Thing i Google for Startups we współpracy z takimi firmami jak METRO Group, Procter & Gamble, Alior Bank czy Santander Bank.

Źródła:
biznes.pap.pl/pl/news/pap/info/3224506,w-2022-roku-mozliwy-dalszy- -wzrost-udzialu-e-commerce-w-sprzedazy-detalicznej-w-polsce
https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/consumer-trends/shopping- -preference-statistics/
https://www.cnbc.com/2019/09/17/gen-z-shopping-habits-can-fuel-a-brick-and- -mortar-resurgence-report-says.html
https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/wyniki-badania-mediapanel-za-grudzien-2021.html

 

Pobierz Trendbook NowegoMarketingu 2022

 

Artykuł powstał we współpracy z Center.ai.