Grupa Wirtualna Polska kończy integrację, wprowadza nowe logo, stronę główną i rusza z kampanią wizerunkową

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Grupa Wirtualna Polska kończy integrację, wprowadza nowe logo, stronę główną i rusza z kampanią wizerunkową

Grupa Wirtualna Polska wprowadza nowe logo i identyfikację wizualną, podkreślając zmiany zachodzące w spółce. Rebrandingowi towarzyszą wdrożenie nowej strony głównej WP oraz kampania wizerunkowa pod hasłem „Dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce.”

Po integracji zespołów WP i o2 wzmocnionych ekspertami z rynku, udało nam się zbudować internetowy „dream-team”; zwartą organizację zorientowaną na realizację naszej misji –bycia przewodnikiem Polaków po wirtualnym świecie – i osiąganie wyznaczonych przez akcjonariuszy celów biznesowych. Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć w tak krótkim czasie. Dziś możemy przedstawić pierwsze efekty wspólnej pracy. Niestety, tylko te, które są widoczne na zewnątrz– mówi Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska – Awangardowy wygląd strony głównej i jej nowa polityka wydawnicza, nowoczesne, a jednocześnie nawiązujące do naszych korzeni logo i nowa kampania reklamowa, w której stawiamy na śmiały, kreatywny przekaz.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wizerunek

Nowe logo pozycjonuje WP jako dynamiczną markę – lidera. Podkreśla jej nowoczesność, nawiązując przy tym do tradycji, do polskości.

Naszym znakiem graficznym mówimy: WP to odważna,innowacyjna marka. To także polska marka.– wyjaśnia Marta Czartoryska-Żak, VP ds. Marketingu, Komunikacji i PR Grupy WP –Zmieniając logo, produkt, język komunikacji realizujemy naszą misję. Chcemy być partnerem pierwszego wyboru dla Polaków, dostarczając im angażujące informacje, rozrywkę, usługi i inspirując w podejmowaniu codziennych decyzji.

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszy kampania wizerunkowa pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce”. Przekaz ma ugruntować w odbiorcach przekonanie, że dzięki WP mogą oni w pełni uczestniczyć w bieżących wydarzeniach w kraju i na świecie. Wirtualna Polska gwarantuje im ciągły dostęp do najważniejszych informacji, prezentując je w optymalny i nowoczesny sposób.

W komunikacji WP stawia na odważny przekaz. Wykorzystane hasła korespondują z bieżącymi wydarzeniami, a na formatach reklamowych, podobnie jak na nowej stronie głównej, eksponowane są przykuwające uwagę zdjęcia. Działania reklamowe, których grupą docelową są osoby w wieku 25-49 lata, obejmują prasę, radio, kino, telewizję, internet oraz outdoor i potrwają do połowy października.

Strona główna

Zmianę logo sprzężono ze zmianą strony głównej WP. Po raz pierwszy portal internetowy tak radykalnie odchodzi od dotychczasowego sposobu prezentacji kontentu. Użytkownik ma przed sobą przejrzystą stronę, z modułowym układem, kategoryzacją informacji – od wiadomości, sportu, finansów, po lifestyle i ciekawostki – z silną ekspozycją zdjęć i dużą typografią.

Oderwaliśmy się od myślenia o SG przez pryzmat linków, schematu mającego już ponad 15 lat. Stworzyliśmy stronę, która ma trzy natury: szybką i newsową, opiniotwórczo-magazynową, a, kiedy trzeba, jest jak TV; mówi dynamicznym, efektownie zmontowanym obrazem.– wyjaśnia Michał Brański, VP Strategia w Grupie WP. – Interdyscyplinarny zespół wydawców czuwa nad jej jakością, aktualnością, elastycznością. Zmieniamy nasz core’owy produkt pod wieloma względami: designu, ergonomii, userexperience, rozwiązań reklamowych.

Nowa strona główna prezentuje treści za pomocą obrazu imultimediów. Gradacja kontentu i jego blokowa ekspozycja zwiększają użyteczność oraz przejrzystość strony. SG oparto na scrollowaniu,co pozwala użytkownikowi na jej „odkrywanie” i korzystanie z przyzwyczajeń wyniesionych z mobile oraz serwisów społecznościowych.

WP ma teraz swój charakter. To był nasz cel. Złamaliśmy stereotypy, bo chcieliśmy zmienić myślenie o portalu. Prezentować treści w nowy, mocny sposób, bez kompleksów. Z rozmachem, nasyconymi kolorami, dużymi zdjęciami – podkreśla Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Grupie WP – Jeśli coś się stało, nasi użytkownicy będą o tym wiedzieć i będą czuli, że są w centrum wydarzeń. Chcemy sprawiać, by codziennie byli ciekawi tego, co znajduje się za kolejnym przesunięciem myszki.

Informacje dodatkowe:

Nowe logo Grupy Wirtualna Polska: Agencja BNA/Brand New Attitude
Kreacja i koncepcja kreatywna kampanii: Agencja Scholz&Friends Warszawa
Wykorzystane w kampanii kanały komunikacji:

  • telewizja: m.in. TVP1, TVP2, TVN, Polsat, Ale Kino+, TV Puls, Polonia 1
  • radio: m.in. Radio ZET, RMF FM, Polskie Radio, Radio ESKA, Radio WAWA
  • prasa: dzienniki, tygodniki, miesięczniki (m.in. Rzeczpospolita, Wprost)
  • kina: Helios, CinemCity, Multikino
  • internet: m.in. Wirtualna Polska, IPLA, VOD TVP, Facebook, YouTube, Google,
    gadu-gadu.pl
  • mobile: serwisy mobilne WP.PL

Zakup i planowanie mediów: Dom mediowyZenithOptimedia Group, Zespół Marketingu i Komunikacji Grupy Wirtualna Polska.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij