Badania przeprowadzone przez Inspired by Iceland pokazują, że turyści nie potrafią w pełni rozkoszować się urlopem. Aż 45% z badanych wycieczkowiczów sprawdza swoją służbową pocztę e-mail podczas wakacji, a 16% zagląda do skrzynki odbiorczej ponad pięć razy dziennie.
Organizacja promująca Islandię i islandzkie produkty postanowiła z przymrużeniem oka przedstawić nietypowe rozwiązanie tego problemu. W kampanii zatytułowanej „OutHorse Your Email” zaprezentowano kilka wyjątkowych islandzkich koni, które… odpowiadają na służbowe maile turystów.
Zobacz również
Wśród „specjalne wyszkolonych zwierząt” pojawia się Stjarna Frá Hvítarholti – koń, który pisze szybko, ale może robić sobie przerwy na drzemki. Hekla Frá Þorkellshóli została opisana jako przyjazna towarzyszka, biegła w stosowaniu korporacyjnych modnych zwrotów. Z kolei Hrímnir Frá Hammy to asertywny i wydajny wierzchowiec o lśniących włosach.
fot. visiticeland.com/outhorse-your-email
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W spocie widzimy także efekty pracy koni, które piszą na specjalnej, ogromnej klawiaturze, dzięki czemu „szef nie dostrzeże żadnej różnicy w wiadomościach”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Żartobliwa kampania, która opisuje „rewolucyjną usługę”, ma na celu promowanie Islandii jako atrakcyjnego miejsca turystycznego. W spotach „OutHorse Your Email to Iceland’s Horses” widzimy szereg scen z życia urlopowiczów, które mają miejsce na tle malowniczych islandzkich krajobrazów. Kobieta otrzymuje maila od szefa podczas wędrówki przez Sólheimajökull – jeden z najpopularniejszych lodowców w Islandii. Innym razem służbowa poczta psuje wypoczynek podczas nurkowania czy podziwiania słynnych gejzerów islandzkich.
Na zakończenie spotu pojawia się więcej krajobrazów pochodzących z nordyckiego kraju, a także zaproszenie na stronę OutHorseYourEmail.com. Platforma podpowiada, co można zwiedzić na Islandii, podczas gdy służbowe maile są pod opieką wyszkolonych koni.
Kiedy goście podróżują na Islandię, chcemy, aby w pełni doświadczyli wszystkiego, co nasz naród ma do zaoferowania, od zapierającego dech w piersiach otoczenia po niekończące się krajobrazy i przyjazne twarze. Nasza usługa OutHorse Your Email im to umożliwia – pozwala na bycie obecnym podczas całej podróży i usuwa presję oraz poczucie, że trzeba być zawsze dostępnym – powiedziała Sigríður Dögg Guðmundsdóttir, szefowa Visit Iceland.
Inspired by Iceland chętnie sięga po humor w swoich kampaniach promujących Islandię. W jednym ze spotów organizacja postanowiła sparodiować znane wystąpienie Marka Zuckerberga. W klipie widzimy mężczyznę, który opowiada o „Icelandverse”, czyli świecie Islandii, w którym nie trzeba być „dziwacznym” i można dotknąć, posłuchać czy zaobserwować liczne naturalne zjawiska.