Niedawno założyciel Facebooka poinformował o rebrandingu firmy stojącej za takimi serwisami społecznościowymi jak Facebook, Instagram i WhatsApp. Odtąd działalność Meta ma skupiać się na tworzeniu metawersum łączącego świat wirtualny i rzeczywisty. W celu promocji nowego obszaru działalności firmy, Mark Zuckerberg zaprezentował film wyjaśniający, na czym polega świat metaverse i jakie korzyści wynikają z wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości.
Inspired by Iceland to platforma komunikacyjna mająca na celu promocję Islandii i islandzkich produktów. W odpowiedzi na prezentację świata metawersum, który jest „na wyciągnięcie ręki”, organizacja stworzyła spot, w którym pojawia się prezenter, Zack Mossbergsson ucharakteryzowany na podobieństwo Marka Zuckerberga. Islandczyk w żartobliwy sposób podkreśla, że świat, który można obserwować i rzeczy, które można dotknąć, już istnieje.
Zobacz również
Mężczyzna parodiuje szefa firmy Meta, opowiadając o „Icelandverse”, czyli świecie Islandii, w którym nie trzeba być „dziwacznym”. Prezenter wylicza naturalne dobra, którymi szczyci się niewielki kraj i które można zaobserwować, dotknąć czy posłuchać, bez „głupio wyglądających zestawów słuchawkowych”. Prezenter zachęca do wkroczenia w naprawdę wciągający świat, w którym prawdziwi ludzie komunikują się ze sobą, woda jest mokra, a wszystkie naturalne zjawiska i obiekty można obserwować dzięki swoim własnym gałkom ocznym.
Inspired by Iceland stworzył krótki, humorystyczny filmik, który zarazem zachęca ludzi do refleksji. Jednocześnie spot stanowi prezentację wszystkich największych atrakcji wyspy, którą Mossbergsson podsumowuje jako „świat o nieskończonych możliwościach, który będzie trwał wiecznie”.
PS Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W jednej ze swoich kampanii Islandia zachęcała turystów do przyjazdu na wyspę i przerobienia swoich dresów na buty trekkingowe, by wygodniej móc doświadczać nowych przygód w popandemicznej rzeczywistości.
PS 2
Meta stworzyła pierwszą kampanię obrazującą działanie nowej rzeczywistości i przedstawiła plany na rozwój sklepów z nowoczesnymi gadżetami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing